TORNAR

Un bocinet del Camí de Sant Jaume

Divendres, 24 abril 2015. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Aquest cap de setmana us proposem una breu excursió que podeu fer còmodament i en família, en bicicleta (també la podeu fer a peu): farem una petita part del Camí de Sant Jaume pel seu pas per l'Anoia, concretament entre Igualada i Jorba. El Camí ve de Montserrat i continua cap a Tàrrega. Pel camí també coneixerem l'entorn natural d'un tram del riu Anoia.

Sortirem des de l’antic Escorxador d’Igualada, on hi ha el nou alberg per a peregrins d’Igualada. Podem aprofitar per veure aquest edifici modernista reformat i, si tenim temps, també podem visitar, ben a prop, la Llar del Sant Crist d’Igualada, edificada per Joan Rubió i Bellver, deixeble d’Antoní Gaudí. Continuarem  per l’avinguda Gaudí iel tram cap al pont de Fàtima que travessa la riera de l’Espelt. Continuarem seguint el carril bici de l’avinguda de l’Estadi, deixant a una banda el complex esportiu Infinit i l’Estadi Atlètic Municipal, i a l'altra els centres educatius Milà i Fontalans i IES Pere Vives Vich. Seguirem atravessant el Pla de la Massa fins l’església romànica de Sant Jaume de Sesoliveres, on podem aturar-nos i visitar-la. Aquí és on els Moixiganguers d'Igualada van aixecar el seu primer castell, ara fa 20 anys.

Continuarem en direcció a Jorba per l’antiga carretera N-II, fins a trobar -a la segona rotonda- el carril bici que ens portarà fins Jorba. Aquest carril forma part de la xarxa de carrils bici interurbans de la Generalitat de Catalunya. Té un recorrgeut d'11,3 quilòmetres i transcorre per Sant Genís, Jorba i Santa Maria del Camí. És de dificultat baixa i ofereix molta seguretat als usuaris, ja que està pavimentat de color vermell i separat per a ciclistes i vianants amb tanques de protecció de fusta. Segueix l'antiga N-II que va perdre la seva funcionalitat per l’entrada en servei de l’autovia A-2. Al cap d'uns metres pedalant veurem que el carril deixa aquest traçat de l'antiga N-II per endinsar-se per una zona de vegetació riberenca a la vora del riu Anoia. Arribem al nucli residencial de Sant Genís, on també podem fer una volta i aturar-nos a visitar la seva ermita.  Continuarem pel carril bici en direcció Jorba. Abans d’arribar-hi trobem una pista ampla a l’esquerra que porta a l’ermita de la Mare de Déu de la Sala del segle X. (Aquesta és una altra opció per a una altra sortida). Abans d'arribar al nuclie de Jorba, passarem pel costat de la piscina municipal i el camp de futbol municipals.

A l’entrada de Jorba podem veure la creu de terme, l’Ajuntament i el camí que puja fins les ruïnes del castell de Jorba, datat al segle X. Continuem pel carril bici que transcorre per l’avinguda Canaletes, tot passant per la Plaça de la Font, on trobarem la capella de Sant Sebastià i Sant Roc i l’alberg del Camí de Sant Jaume. No deixarem el carril bici i seguirem, tot passant passem per l’antic pont de la N-II que travessa la riera de Rubió. En aturarem i podrem veure diversos punts d'interès, com l’església parroquial de Sant Pere del segle XVI o  el petit pont del Comte d’Aranda. Més endavant creuarem per sota de l’autovia A-2 i ens trobarem amb el primer pont de fusta del recorregut que travessa el riu Anoia. Veurem elements típics de vegetació de ribera com canyissars i salzedes, oms i freixenedes. Després del segon pont, el recorregut fa uns revolts de pujada direcció al Pont del Ganxo. Continuem per carril bici fins pasar per un túnel sota l’autovia A-2. En aquest punt, el carril bici fa un revolt de pujada i connecta amb un pont que travessa novament l’autovia A-2 i la riera de la Panadella amb una altura de 82 metres. Continuarem resseguint la vora al riu Anoia pel carril bici i començarem a veure les aspes dels molins eòlics del turó del Magre, a prop de Santa Maria del Camí. Més endavant, arribem al nucli antic de Santa Maria de la Camí, on podem visitar la seva l’església romànica. Després d'una estona de descans, referem el camí cap a Igualada.

Contacte

On dormir

Hotel Molí Blanc - Ctra. Igualada–Santa Coloma de Claramunt C-241, km 0.9 (Jorba) - Tel. 93 803 69 05 - hotel@moliblanc.cat - www.moliblanchotel.cat

Masia de turisme rural Les Muntades - Autovia Barcelona – Lleida A-2, sortida 543 08719 (Jorba) - Tel. 620 20 47 72 - info@lesmuntades.com - www.lesmuntades.com

Refugi del Camí de St. Jaume d’Igualada - C/ Prat de la Riba, 47 (Igualada)

Alberg-Restaurant Sant Jaume de Jorba – Plaça de la Font, 3 – Tel.93 809 41 01

On menjar

Restaurant Xarop’s – Carretera N-II, km. 548 – Tel. 93 809 40 37

Restaurant La Gallega – Av. Canaletes, 21 – Tel. 93 807 80 27

Restaurant El Burro – Camí dels Martins, s/n – Tel. 93 809 40 99

Restaurant Jorba – Autovia A2, km. 543 – Tel. 93 809 00 52

Restaurant Can Martí – Av. Canaletes, 10 – Tel. 682 934 571

Hotel Restaurant El Molí Blanc – Ctra. C-241c, km. 0,9 – e-mail: hotel@moliblanchotel.cat – web: www.moliblanchotel.cat

Bar Cafè de Jorba – Plaça de la Font, 1 – Tel. 93 807 80 29 – 693 38 84 52

Bar Piscina de Jorba – El Puig, s/n – Tel. 634 560 095

Alberg-Restaurant Sant Jaume de Jorba – Plaça de la Font, 3 – Tel.93 809 41 01

Restaurant Bon Àrea – Autovia A2, km. 545 – Tel. 93 807 81 80

Adreces d'interès

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic