TORNAR

El Camí de les Batalles

Divendres, 8 maig 2015. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Voleu seguir el camí de les batalles contra l’invasor francès que van tenir lloc al Bruc el 6 i el 14 de juny de l’any 1808, unes batalles molt significatives dins el període conegut com la guerra del francès enfront els exèrcits de Napoleó? Som-hi!

Per fer aquesta excursió, molt fàcil i planera, sortirem des de Can Casas, edifici que forma part del patrimoni històric i artístic local i que, actualment, acull l'ajuntament del Bruc. Començarem a caminar en direcció nord, per la BV-1104 o antiga N-II, dirigint-nos cap al monument del Timbaler (Frederic Marès, 1960). Deixarem el monument a la nostra esquerra i continuarem en direcció al Bruc de Dalt, per una pista asfaltada amb rengleres de plataners en ambdues voreres. Arribarem al nucli urbà i ens hi endinsarem pel carrer de la dreta, i just al final, a la vorera dreta, trobarem una font. Arribarem a una placeta on comença una pista de terra amb un rètol del Parc Natural que impedeix la circulació de vehicles de motor i des d’aquest punt anirem seguint la pista i les indicacions del camí de les Batalles. Des d'aquest punt començarem a veure, insinuades i esplèndides, les Agulles de la serralada montserratina.

Continuarem caminant tot passant per davant d’un parell de cases i el Torrent de l’Illa, que passarem per un petit pont.  Arribarem a una cruïlla que ens marxa de la pista principal cap a l’esquerra, la seguirem, segons els indicadors, en direcció a Can Maçana pel camí de les Batalles. Continuem pel camí ascendent que circula entre el Torrent de l’Illa a la nostra esquerra i el Torrent de la Diablera a la dreta, per fer cap a una cruïlla de quatre camins en forma de forquilla. Seguirem recte les indicacions dels senyals cap a Can Maçana. Més endavant, deixarem a la nostra dreta unes arnes d’una explotació apícola i, després d’un pronunciat però curt pendent, arribem a una nova cruïlla. Seguirem a l’esquerra i passarem pel costat dels dipòsits de recollida d’aigües pluvials. Seguidament, trobarem encara algun indicador més del camí de les Batalles i passarem per sota de les ruïnes de Sant Pau Vell. Unes petites baixades i pujades amb ziga-zagues ens acabaran de dur, sempre seguint els senyals del camí de les Batalles, a l’àrea de Can Maçana, destí final del nostre recorregut.

Contacte

CASTELLVÍ DE ROSANES

30 de maig 2021.16:07h

Respondre

MOLTES GRACIES PER LA BONA INFORMACIÓ SERÁ UN PLAER INMENS SEGUIR EL CAMÍ INDICAT I GAUDIR DEL BRUC , EL SEU ENTORN I HISTÒRIA

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic