TORNAR

'A Jordi Aymamí no cal que el vingui a presentar ningú, tothom el coneix'

Entrevistes amb els caps de campanya: Jordi Bertran PSC

politica
Dimarts, 29 març 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Jordi Bertran, exdirector general de desenvolupament rural a la Generalitat de Catalunya és el cap de campanya del PSC, l’estratega que té com objectiu portar Jordi Aymamí a l’alcaldia de la ciutat una vegada més. Bertran reivindica l’experiència i joventut de l’alcaldable i del seu equip i defineix el seu model de campanya basat en el ‘com’ i no en el ‘què’. Bertran explica el perquè de la imatge i l’eslògan escollit (Feina per Igualada) tot i que afirma que la campanya es basa en el contingut i no en la imatge.

Jordi Aymamí en l'acte de presentació com a candidat

Jordi Bertran

Com s’idea una campanya després de la desfeta socialista?

En política es viuen derrotes i es viuen victòries, nosaltres busquem la solidesa a Igualada, tenim un projecte de ciutat i és el que expliquem ara. A més a més, no totes les ciutats han de viure el tsunami convergent.

Potser basant la campanya amb Jordi Aymamí...

No estem fent una campanya personalista, en les darreres rodes de premsa que hem fet hi ha hagut diferents membres de l’equip, Jordi Riba, Xavier Figueres, Pilar Salat... Jordi Aymamí compta amb un llarg bagatge però ell sempre ha reivindicat l’esperit de l’equip que l’acompanya.

I allunyant-vos de les sigles del PSC...?

No ens amaguem de ser socialistes, de fet, anirem a fer alguna roda de premsa al carrer Nicaragua, a la seu del Partit a Barcelona. La imatge és tota en blanc i negre i destaquem la ‘i’ en vermell perquè volem posar l’accent en la feina i l’accent en la ‘i’ d’Igualada.

Parlem de l’eslògan: ‘Feina per Igualada’

Es refereix a la feina que hem fet, la feina que estem fent i la feina que farem. També té una quarta vessant que és l’ocupació. En el programa marc fem referència vàries vegades a propostes per crear ocupació i ho fem des d’un punt de vista realista. Nosaltres expliquem la feina que hem fet, altres també podrien explicar la feina feta des del Consell Comarcal però no ho fan.

I de la imatge...

Volíem una imatge fresca, moderna, divertida i alegre i d’aquí va sortir la imatge del bigoti, en blanc i negre i la ‘i’ vermella. De totes maneres per a nosaltres el més important no és la imatge sinó el fons, la imatge ha de servir per enganxar la gent perquè el missatge arribi, de fet, hem fet anuncis amb missatge.

Quin és el paper de les eines 2.0 en aquesta campanya?

Nosaltres hem creat una web 2.0 però no crearem falsos twitters o facebooks per demostrar que el nostre candidat és el més actiu en la xarxa. Creiem que podem fer una web de campanya, tal com ho és jordiaymami.cat però no facebooks o twitters de campanya.

Vindrà algun membre del partit a presentar Jordi Aymamí?

Jordi Aymamí ja ha estat presentat públicament, no necessitem que ningú vingui a presentar-lo, tothom coneix a Aymamí i no necessita pujar a la barca d’altres. En una campanya municipal t'has de basar en els elements que controles.

Es planteja diferent una campanya per a un alcalde que per a la resta de candidats?

Sí, nosaltres hem de concretar, no podem explicar el ‘què’ sinó que hem d’explicar el ‘com’. Un candidat normalment acaba dient ‘sí’ a tot, nosaltres aportem un projecte amb solidesa, ens apoderem de la realitat. La gent, en unes municipals vota a un alcalde i s’ha de vendre un projecte concret.


25 Comentaris

i

igualadí

15 d'abril 2011.16:54h

Respondre

No voleu retallades ? Doncs manifesteu-vos per un estat propi per poder administrar els nostres propis diners. No esteu d’acord amb un estat propi ? Doncs manifesteu-vos per un finançament propi... Llegir més com el dels bascos. No esteu d’acord amb un finançament propi ? Doncs no us queixeu.
Espanya roba als catalans, ”gràcies” als vots del PP, PSOE i PSC, més de 20.000 MILIONS D’EUROS !

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

12 d'abril 2011.10:59h

Respondre

Pseudònim o antònim?
Mira si tu no saps apreciar la gens subtil diferencia entre uns que defensen la menjadora i un que al ser antònom, paga pels mateixos i d’això en dius cinisme, és que els... Llegir més teus conceptes es creuen. Jo per sort tinc la llibertat de que la meva opinió no depèn de si guanyen uns o els altres, no menjo d’això i si vols ser una mica equànime, llegeix el meu post sobre el perquè dono la amistat i la confiança a en Marc i pot ser aleshores entendràs la meva postura. Jo no me’n amago.
http://aqualata.wordpress.com/2011/03/10/alcaldia-d%E2%80%99igualada-perque-li-faig-costat-a-en-marc-castells/
Deu me’n guard de vendre la meva opinió perquè em paguen, abans vaig a demanar caritat i si mai em guanyés la vida amb la política i em paguessin entre tots els ciutadans, com a càrrec de confiança per fer feines de recolzament administratiu al meu partit, tindria la decència de no escriure, al menys sobre coses que fa el meu partit o per anar en contra dels altres partits o persones dels altres partits. Se suposa que no es per això perquè el paguen. Una opinió pagada, és una opinió comprada i aquí si que t’accepto la paraula cinisme.
Una última concisió, jo no demano el vot per ningú, cadascú és suficientment vàlid, com per decidir per ell mateix el que vol, sense que l’hagin de dirigir com una ovelleta. Això sí, si votes fes-ho a consciencia, a qui vulguis, però sempre amb els teus propis criteris, no als que t’intenten vendre sigui el qui sigui, incloent-me a mi, faltaria més.
Que tinguis un bon dia.

a

anònim

igd

12 d'abril 2011.10:20h

Respondre

això si!, sr Aymamí... ara que venen les municipals, corre a fer obres públiques inútils (parcs, jardins ...) que l’única finalitat que tenen és comprar els votants a la ciutat. A mi no... Llegir més m’enganyaràs!

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

12 d'abril 2011.09:11h

Respondre

Pep Vila?
Si creus que convidar al diàleg cara a cara es ser dictador, diu molt de tu, que tens la covardia de tirar la pedra i amagar la ma. Au ves a protegir-te a les faldilles de la teva mama,... Llegir més cada vegada que et proposin fer com fan els homes i les persones legals. O és que tens por del diàleg? Per molta bilis que destil·lis i per molta “merda” (com dius tu), que em vulguis tirar a sobre, només aconseguiràs definir-te a tu mateix. A mi ja m’està be que no vulguis enfrontar-te cara a cara, demostra la classe d’individu que ets. El teu sou si que em preocupa i molt, doncs tinc la impressió que el paguem entre tots, per donar servei a només un! El dels altres si tens bemolls, els hi preguntes directament als interessats, que pel que sembla ja es bastant grandet per fer-ho o no?
Que tinguis un bon dia.

p

pseudonim

igualada

12 d'abril 2011.08:24h

Respondre

J.M Torres, com a votants, es cert que el tal Pep Vila o music pagat com li dieu ens fa pensar justament en no votar al psc, però respecte CiU, ens passa el mateix amb tu. O que et creus? Que no sou... Llegir més el mateix? Que no feu exactament el mateix cada un per al seu partit? S’ha de ser cinic Josep maria...
Jo ni a uns ni als altres.

P

Pep Vila

Igualada

12 d'abril 2011.07:00h

Respondre

Parlar amb algú que m’intenta constantment enredar i enganyar no m’atrau.
Sóc prou vell per fer el que vulgui, o a sobre de mentider també dictador?
I menys parlar que si m’amago, vist que... Llegir més vosté amaga el sou del seu líder ... i ho justifica.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

11 d'abril 2011.18:21h

Respondre

Pep Vila?
Per alguna raó, per detalls i més per intuïció et diria que lo de Pep Vila és un pseudònim d’algú al qui conec i li han dit que no doni la cara, perquè cada vegada que la dona els... Llegir més hi genera més enemics al PSC. Tan se val! La covardia d’amagar-te darrera de l’anonimat i des de allí tirar la pedra i amagar la ma, és una tàctica molt del estil de la persona que ets! Et retrates a tu mateix!
I sinó fos així et repto a donar-te a conèixer realment i quan ho hagis fet, parlarem de mentides i de tot el que vulguis cara a cara com ho fan els homes, mentrestant “ladran luego cavalgamos”.
Per cert els millors pagats de Igualada som un bon amic i jo, que ho fem per amistat, devoció i convicció i això no te preu. A veure si algun dia tu arribes a tenir amics així, cosa que dubto molt. Espero que també et paguin molt be, per fer el galdós paper que fas, perquè hi han coses que només es poden fer per diners, que pel que sembla és el que més t’obsessiona.
Espero delirós de la teva valentia que et donis a conèixer i puguem parlar cara a cara.
Que tinguis un bon dia.

X

Xavi

IGD

11 d'abril 2011.16:19h

Respondre

Igualadí, es pot dir més alt però no més clar.

i

igualadí

10 d'abril 2011.16:42h

Respondre

En 6 dels 8 municipis amb una taxa d’atur més elevada de l’Anoia i governa (per dir-ho d’alguna manera) el PSC.

P

Pep Vila

Igualada

6 d'abril 2011.12:54h

Respondre

Si les xifres que dóna són per generar confusió, i atenent que vostè sempre busca la veritat, m’extranya que no doni les actualitzades, avi 2.0. I respecte el Consell Comarcal, és evident que... Llegir més no li interessa per què sap que el seu company i amic és el càrrec polític més ben pagat de la ciutat, però això no li interessa dir-ho ni a vostè ni a ell, per això no ho fan públic. Vostè que és el ”garant de la transparència” es converteix en col·laborador de l’opacitat. En definitiva, fer demagògia que el seu candidat no pot fer en públic.
Apa, gaudeixi de les seves mentires i fins la pròxima!

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

31 de març 2011.13:15h

Respondre

Pep Vila,
En Italià diuen ”parole, parole” algun número, alguna xifra, alguna negació, alguna confirmació.
I perdona el que vol generar confusió i tirar m.... ets tu, jo em limito a donar... Llegir més xifres i si no hi estàs d’acord contraposi les teves, el meu comentari només responia a en jordi2 i tu t’hi has posat entremig i has barrejat emissores, per tant això de intentar confondre ho deus fer tu, doncs jo dono xifres i detalls, tu de moment només fas servir demagògia.
Si vols saber quelcom del Consell Comarcal, doncs apa, ves al consell pregunta-ho que t’atendran amb molt de gust, no és fenia meva.
Només per aclarir conceptes, la meva feina i amb la que em guanyo la vida és en el ram dels adobers, per tant no confonguem al personal. Si la teva feina es enfrontar-te a mi ja m’ho faràs saber, mes que res pers saber-ho! I si no t’agrada el que dic, ja ho saps, qui no vol pols que no vagi a l’era.
Que tinguis un bon dia. ;-)

P

Pep Vila

Igualada

31 de març 2011.12:14h

Respondre

La qüestió, generar confusió i tirar merda que alguna cosa queda ... vaja no és el primer cop q li dic!! T’equivoques amb els de l’Entesa per exemple, i la informació hi és, ÉS pública,... Llegir més per què està recollit als plens municipals. Ara, confondre queda millor, és la seva feina, fer la feina bruta.
I pel segon, no són amics meus, CAP. Vostè sí. Fa evident que allò que vostè va escoltar a l’Ateneu de transparència no hi és, perquè li segueixo preguntant si es pot consultar la mateixa informació del Consell Comarcal?
I per l’últim, no és el primer cop que publica la llista, oi? I va tenir resposta? Apa, continui amb la demagògia que així guanyaran...

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

31 de març 2011.11:11h

Respondre

Home Pep Vila,
Primer de tot en jordi2 demanava dades i jo li dono dades, que per suposat que hi han càrrecs que hi són i eren i hi seran, mani qui mani i altres que són nous com els de confiança... Llegir més pels partits 2 a plena jornada Entesa (€174.712 en quatre anys), 1 per CiU que suposo que és al que et refereixes que no s’ha ocupat mai, perquè hi van renunciar (€ 87.356 en quatre anys), 0,75 per ERC (65.517 en quatre anys) i 0,5 pel PP (€ 43.678 en quatre anys) aquest últim és un càrrec diguem-ne per dir quelcom “familiar”.
Segon, suposo que has llegit be, a dalt de tot diu que són dades del inici de legislatura 2007-08, per tant, si tu tens dades més actualitzades, que sembla que les tens, doncs ja ho saps les publiques i t’ho agrairem tots.
En quan a altres institucions i noms, que consti que jo no he donat cap, no són de la meva incumbència, però com que en la passada legislatura, els que hi havien eren uns altres, que sembla ser que són amics teus, no tens cap problema en preguntar-lis a ells el que cobraven i fer no-s’ho saber, en ares de la transparència.
En quant als meus amics, cosa que a tu no t’incumbeix, ho són perquè mereixen el meu reconeixement, el meu respecte i per suposat la meva amistat.
Aprofitant la avinentesa i com que veig que estàs molt ben relacionat, et voldria demanar un favor. Es de suposar que tindràs informació del que es cobra pels següents càrrecs, en el cas de que és cobri per algun d’ells. És per informar a un amic meu, saps!
Gracies per la teva ajuda. ;-)
Membre Diputació Barcelona
Membre Consell Nacional de la Federació Catalana de Municipis
President Aigua De Rigat Sa
Conseller Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
President Consorci Sanitari de l’Anoia
President Agencia del Medi i Salut
Vicepres. Consorci Hospitalari de Catalunya
Conseller Caixa de Catalunya (ara Catalunya Caixa)
Vocal de ABS La Roca del Vallés
President Consorci de Gestió Aeròdrom General Vives d’Igualada-Òdena
President Consorci per a la gestió de la televisió digital local pública de la demarcació d’Igualada
President Consorci Sociosanitari d’Igualada
President Ajuntament d’Igualada
Alcalde Ajuntament d’Igualada
President Igualada en Acció
President Institut Municipal de Cultura
President Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena
President Mancomunitat per a l’atenció dels minusvàlids psíquics de la Comarca de l’Anoia
President Organisme Autònom Municipal d’Ensenyaments Artístics d’Igualada
President Patronat Municipal d’Esports d’Igualada
President Promotora Igualadina Municipal d’Habitatges, SL (PIMHA)
President Societat Igualadina Municipal d’Aparcaments, SL
Apoderat Societat Igualadina Municipal d’Aparcaments, SL

P

Pep Vila

Igualada

31 de març 2011.08:59h

Respondre

Home Josep Ma, digues tota la veritat, no? Primer, que els sous es van retallar l’any passat, segon que d’administratius n’hi ha menys i ha canviat al llarg d’aquests 4 anys, i que alguns... Llegir més dels que anomenenes mai s’han ocupat.
I segon, ja que el teu amic i candidat al qual tant recolzes parla de transparència, on podem trobar la mateixa informació respecte el Consell Comarcal? És cert q Marc castells és el polític igualadí més ben pagat?

i

igualadí

30 de març 2011.20:42h

Respondre

Jordi2, el sr.Bertran càrrec de confiança de l’Aymamí ? però que no treballa a la Generalitat ?

m

maria

igualada

30 de març 2011.19:32h

Respondre

Apa!!!!!!!!, doncs suposo que pagaran tots ha hicenda, perque ha mi m’han de pagar l’atur ( 465 ) jajaja, ey!!, però jo anirè a votar eh!, amb això som tots iguals...

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

30 de març 2011.12:16h

Respondre

Jordi2, Això es lo que va aprovar el 2007-08, fes els teus números.
Salut.
Josep M.

AJUNTAMENT D’IGUALADA – COST DEL CONSISTORI.
NOMBRE, CARACTERÍSTIQUES i RETRIBUCIONS ANUALS:
Càrrecs de... Llegir més confiança o assessorament especial
1 Característiques: Cap Gabinet de l’ Alcaldia Dedicació: Completa 55.480’32 €
1 Característiques: Tècnic coordinació. Interior Dedicació: Completa 39.360’30 €
1 Característiques: Tècnic Educació Dedicació: Completa 29.872,36 €
1 Característiques: Responsable de premsa i comunicació Dedicació: Completa 55.480’32 €
1 Característiques: Tècnic assessor àrea territori (planejament) Dedicació: Completa 39.360’30 €
1 Característiques: Tècnic coordinació. Assessor àrea de serveis Dedicació: Completa 39.360’30 €
3 Característiques: Administratius suport Grups Municipals Dedicació: Completa 21.839,16 €
1 Característiques: Administratiu suport Grup Municipal Dedicació: parcial (0,75) 16.379,37 €
1 Característiques: Administratiu suport Grup Municipal Dedicació: parcial (0,50) 10.919,58 €
TOTAL ES DESTINEN A PERSONAL DE CONFIANÇA +/- 1.850.000 € (Legislatura)
CARRECS ELECTES:
DEDICACIÓ i CARREC
EXCLUSIVA Tinent/a d’Alcalde d’educació, cooperació, solidaritat i igualtat de gènere
EXCLUSIVA Regidor/a de Medi ambient i Habitatge
EXCLUSIVA Regidor/a d’esports i Joventut
EXCLUSIVA Tinent/a d’Alcalde de Coordinació, Interior, Governació i Hisenda
PARCIAL Regidor/a de Cultura i Festes
PARCIAL SEGON. Establir, a favor dels membres de la Corporació que desenvolupin les seves
funcions en règim de dedicació exclusiva, les retribucions que a continuació es relacionen, les quals
es percebran en catorze pagues, dotze corresponents a les diferents mensualitats de l’any i les dues
restants corresponents a les mensualitats de juny i desembre, i donar-los d’alta al Règim General de
la Seguretat Social.
CÀRREC RETRIBUCIÓ
Tinent/a d’Alcalde d’educació, cooperació, solidaritat i igualtat de gènere 55.480,32 €
Regidor/a de Medi ambient i Habitatge 39.360,30 €
Regidor/a d’Esports i Joventut 39.360,30 €
Tinent/a d’Alcalde de Coordinació, Interior, Governació i Hisenda 41.610,24 €
Regidor/a de Cultura i Festes 19.680,15 €
a) Per l’assistència efectiva a les sessions del Ple : 500 €/ sessió, els Regidors i 1.400 € sessió, l’
Alcalde.
b) Per l’assistència efectiva a les sessions de la Junta de Govern Local: 1.400 € / sessió
c) Per l’assistència efectiva a les sessions de la Junta de Portaveu: 700 €/ sessió.
d) Per l’assistència efectiva a les sessions de les Comissions Informatives: 50 €/sessió.
Es fixa un límit anual en el dret a percebre l’import de les dietes equivalent al resultat de multiplicar
per dotze la quantitat establerta per a cada supòsit, excepte la dieta per assistència a les comissions
informatives, el límit de la qual serà el resultat de multiplicar per quaranta-cinc la quantitat
establerta. Per altra banda, la percepció de dieta per l’assistència a la Junta de Portaveus és
incompatible amb la percepció de dieta per l’assistència a la Junta de Govern Local; així mateixaquestes
dietes- no podran acumular-se per diferents membres del mateix grup.
A favor dels diferents Grups Polítics Municipals, una indemnització mensual per a despeses
realitzades en l’exercici de les seves funcions, en les quanties segu?ents:
a) 280 euros mensuals per cada regidor electe.
b) 280 euros mensuals per cada grup municipal.

J

Jordi2

Igualada

30 de març 2011.09:40h

Respondre

Jo demano al Jordi que segons sembla és el cap de campanya, que ens digui quan càrrecs de confiança hi ha a l’ajuntament i quina despesa generen. Dades reals i actualitzades si us plau.
Per ser... Llegir més just, demano també als partits de l’oposició, que aspiren a governar Igualada, que diguin quants càrrecs pensen posar a l’ajuntament.
Els ciutadans elegim uns regidors, pero no els càrrecs de confiança, per tant vull saber abans d’anar a votar quants càrrecs posarà a dit cada partit.

Sr. Bertran, vostè serà càrrec de confiança de l’Aymamí?

Senyors de l’Ateneu: els demano formalment que facin la pregunta a tots els caps de llista en el debat que es farà a l’Ateneu.
Poden enviar la pregunta a tots els caps de llista perquè portin la resposta preparada i exacte.

j

jordi

30 de març 2011.04:46h

Respondre

Al senyor Aymamí que a fet tantes coses per aquesta ciutat, ara te un bon moment per lluitar per mantenir el hospital per exemple, que l’ultilizem tots, és un centre que ell i l’ayuntament te... Llegir més el 10%, que passarà amb les retallades?, Quines mesures les pagarem tots?, la població esta informada d’això?, Crec que mes importants que les pròximes eleccions son els ciutadans, comencem per parlar clar. Els treballadors del hospital aniran al carrer uns quants com es parlà al carrer?, Senyor Aymamí surti a dir la veritat de tot, per un bé de tothom i si que a fet mes coses que ningú, faci això també.

E

Eduard

30 de març 2011.00:38h

Respondre

Gerard volta una mica pel país i veuràs com a tot arreu han fet moltíssimes coses (i, fins i tot, millor que aquí)... en època de vaques grasses tothom és molt espavilat.

G

Gerard

Igualada

29 de març 2011.23:57h

Respondre

jajjaa Mònica, que l’Aymamí no ha fet res???? Pots dir que s’ha deixat coses o que n’hi ha que les hagués pogut fer diferents, però si alguna cosa ha fet aquest alcalde és, precisament,... Llegir més fer moltes coses!

Passeja per Igualada i compara-la amb la de fa 12 anys. Des de nous carrers fins a nous equipaments socials, sanitaris, educatius,... Amb errors, com tothom, evidentment, però crec que pesen molt més els encerts.

M

Mònica

Igualada

29 de març 2011.18:33h

Respondre

A l’Aymamí ja el coneix tothom...Molt bon titular.I tant que el coneixem...! Porta anys fent el mateix..o sigui res! I a més em pregunto com es que no surten (mes que amagades a una cantonada)les... Llegir més sigles del PSC i el color vermell que els caracteritza...¿?

G

Gerard

Igualada

29 de març 2011.15:55h

Respondre

Igualadí, a l’Aymamí el coneixem, però encara coneixem millor la CiU d’Igualada. Els mateixos de sempre són els que mouen els fils, encara que ara hi posen altra gent al davant. Però no ens... Llegir més engaynyem, són els que van estar governant la ciutat amb la teoria del ”anar fent” durant un munt d’anys.
Almenys l’Aymamí ha capgirat la ciutat i li ha donat un nou dinamisme i espero veure les seves propostes de futur. Les dels altres ja me les puc imaginar: més del mateix i sense un rumb clar.

L

Lurdes

Igualada

29 de març 2011.15:32h

Respondre

Endavant, Jordi Ayumamí, l’alcalde!!!

i

igualadí

29 de març 2011.15:22h

Respondre

Oi tant que el coneixem, i prou bé. Per això ja no ens deixarem prendre més el pèl i NO el votarem. N’estem farts que ens prenguin, altra volta, per imbècils.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.