TORNAR
PUBLICITAT

Teo Romero: 'El Pla Anoia no és un document més: és acció des del primer moment'

Es crearà una agència de desenvolupament econòmic per captar inversions i coordinar les iniciatives

economia
Dimecres, 8 setembre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Amb l'entenedor símil d'una partida d'escacs, en la qual tots plegats som peons i hi juguem un paper, el Consell Econòmic i Social de l'Anoia va fer un petit avanç aquest dimarts del que s'ha anomenat Pla Estratègic de l'Anoia. Es va deixar clar que aquest full de ruta pretén coordinar iniciatives per fer progressar la comarca, i que ho farà amb idees concretes i, sobretot, materialitzables a curt i mitjà termini.

El missatge de la campanya: una estratègia conjunta, una feina de tots

Teo Romero i Remigi Palmés

El president del CESCA, Teo Romero, va dir que 'el Pla Anoia no és un document més', sinó que 'és acció des del primer moment, una feina que hem de fer tots junts des d'una actitud positiva'. Així doncs, després de la fase d'estudi i anàlisi elaborada pel consultor igualadí Remigi Palmés, s'han establert quatre eixos prioritaris a partir dels quals s'apostarà per projectes concrets: els motors de la comarca (en els diversos sectors econòmics), els factors de dinamització (com la formació, les infraestructures, la recerca...), els potenciadors de l'economia i les eines de gestió.

Menys estructura, més recursos

En aquest sentit, en la presentació es va destacar la necessitat de crear una agència de desenvolupament econòmic que es dediqui a captar inversions i a la vegada coordini les iniciatives: 'Ja es fan coses, però cal una figura que les posi en relació, que vetlli per treure'n el màxim rendiment', va apuntar Romero. També va matisar que no es tracta de crear més estructura sinó d'aprimar-la: amb la creació de l'agència, desapareixerien instruments com el Pacte Territorial, entre d'altres, amb l'objectiu de disposar de més recursos per a les accions.

Per la seva banda, el consultor Remigi Palmés va explicar que el Pla Anoia 's'ha elaborat després d'un procés molt participatiu, i el seu objectiu, més que veure on som, és saber cap a on volem anar i com fer-ho'.

Comarca 'del motor'

Els detalls del Pla Anoia es desvetllaran en la seva presentació pública, el dimecres 22 de setembre a les 18.30 h al Cercle Mercantil, en un acte obert a tothom i que també comptarà amb la didàctica intervenció de l'economista Oriol Amat. Tot i això, Teo Romero i Remigi Palmés van posar algun exemple d'alguns dels projectes que hi figuren. Un seria, per exemple, una aposta per la comarca 'del motor', creant sinergies al voltant del Parc Motor de Castellolí, promocionant el sòl industrial disponible, vinculant-hi l'oci i l'esport, i posant èmfasi en la tradició aeronàutica.

Serveis a les ONG

Un altre dels projectes que figuren al Pla és la creació d'un centre de serveis a les ONG que es dediquen a la cooperació i la solidaritat: oferint-hi formació, la proximitat de l'aeroport, les bones comunicacions i el sòl. A més, s'aprofitaria l'experiència de Creu Roja, que té el seu magatzem a la Pobla de Claramunt. Segons Teo Romero, 'aquest és un bon exemple de com podem construir l'Anoia del futur, amb innovació i sobre una base de valors molt important'.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.