TORNAR

L'escola Gabriel Castellà inaugura L'Escola del Bosc, un projecte que traslladarà part de les classes fora de l'aula

Brigitte Escolà: "no estem barallats amb les pissares, creiem que són coses complementàries"

Diumenge, 15 juny 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Els “patis” constitueixen, sens dubte, un lloc central de l’escola. Un espai per a la relació, el joc, el contacte amb l’aire lliure i amb la natura. Un entorn que pot ser suggerent i potent promotor d’aprenentatges on la natura sigui visible a tots els raconets on, amb el temps, puguem dir el “bosc de l’escola”.

La presentació ha anat acompanya pel grup de violins i violoncels de l'escola

Aquest projecte pretén ser inclòs en el programa d’Escoles Verdes, també dins el Pla Anual del Centre

Inauguració de l'espai del bosc

L’Escola del Bosc, juntament amb l’equip educatiu de l’Escola Gabriel Castellà, vol oferir un entorn ric en propostes d’aprenentatge, on els infants hi puguin fer descobertes, tot explorant i intentant de comprendre el que hi passa. Brigitte Escolà, de l'associació l'Escola del Bosc, explica: "sense canviar el currículum, es posa en pràtica sobre el terreny, ja siguin les matemàtiques, les llengües o la lectura, tot es pot treballar al bosc. El bosc és una forma de posar en pràctica el que s'ha estudiat a classe, la directora del Gabriel Castellà, Carme Solé diu: "la curiositat i l'interès dels nens, creix, un dels objectius és que puguin sortir molts coneixements d'ells mateixos a partir de les seves pròpies preguntes". Els ensenyaments són els mateixos, el que canvia és la metodologia.

Les families implicades al projecte

Un dels objectius principals del projecte al Gabriel Castellà, és que les famílies es vinculin amb l’entorn i trobin un compromís amb l’educació dels seus fills i filles. Solé explica: "a l'hora de plantar, hem rebut el suport de moltes famílies. Vam haver-ho d'aturar perquè de tanta participació, en dues setmanes hagués estat tot plantat". Els productes de l'hort es reparteixen entre les classes, per altra banda, hi ha hagut mares que han fet intercanvi: Escolà diu: " una mare va venir i va agafar un enciam i després ens va portar el planter de 8 enciams. La situació de les famílies econòmicament no és molt bona, moltes famílies volien col·laborar i no sabien com, aquesta forma d'intercanvi és una bona manera".

El bosc pot ser concebut per al coneixement del medi natural, però el més important no és el producte resultant, ni la producció, sinó el procés d’intercanvi i d’aprenentatges que permet enriquir a tota la comunitat educativa.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.