TORNAR

A l'Anoia s'han desenvolupat 20 experiències turístiques per a la promoció del turisme slow

economia
Dimarts, 23 abril 2024. 03:00. Anoiadiari.
D'un cop d'ull

El Govern, per mitjà de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), ha presentat els resultats del projecte europeu Med Pearls a les Garrigues, Lleida. Amb la dotació econòmica del projecte europeu, l'Agència Catalana de Turisme ha cofinançat sis agències de viatges de les comarques les Garrigues, l'Anoia i la Ribera d'Ebre per desenvolupar productes de turisme sostenible.

A l'acte de presentació ha assistit la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano Iglesias, i el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas Miranda, acompanyats per agents del sector públic i privat que han format part del producte turístic.

El projecte Med Pearls, liderat per l'ACT, respon a la filosofia de slow tourism (sostenible, connectat amb el territori i integrat en el model local). Està cofinançat al 90% pel Programa de cooperació transfronterera de la conca Mediterrània ENI CBC Med 2014-2020 i ha tingut una duració de 4 anys. En aquest sentit, l'ACT ha comptat amb un finançament de 670.000 euros, els quals s'han destinat al desenvolupament del projecte, en el que es destaca el suport a sis agències de viatges les Garrigues, l'Anoia i la Ribera d'Ebre, zones de baixa densitat turística però que amb un alt potencial.

A Catalunya, el projecte ha creat 60 experiències turístiques sota la marca 'BreathingLand' amb la implicació de 173 proveïdors. Avui s'han presentat les experiències creades a les Garrigues que es van impulsar gràcies a aquest projecte europeu que promociona el turisme lent a la nostra destinació. A Lleida, s'han creat 30 experiències turístiques involucrant a tres agències de viatges receptives i a 75 proveïdors sota la denominació "Les Garrigues, The land of olive oil". Pel que fa a la comarca de la Ribera d'Ebre, s'han creat una desena de propostes turístiques, implicant 1 agència receptiva i 43 proveïdors de la comarca. En el cas de l'Anoia, han estat 2 les agències participants, 20 les experiències turístiques desenvolupades i 87 els proveïdors involucrats.

En aquest sentit, Marta Domènech i Tomàs ha destacat la importància de la iniciativa "en la jornada d'avui demostrem que Catalunya ha de seguir apostant per l'ecoturisme, un model de turisme clau per desconcentrar l'oferta turística i que posa en valor les riqueses naturals i culturals de les nostres comarques, sempre respectant els llocs visitats."

Finalment, gràcies al projecte Med Pearls, les agències de viatges receptives han pogut impulsar les experiències de 'Breathing Land' a través d'una campanya digital, han participat en 4 fires internacionals i han organitzat viatges de premsa i familiarització en el territori, entre altres. A més, les àrees beneficiades han connectat amb alguns dels mercats emissors més importants pel turisme a Catalunya com els Països Nòrdics, els Estats Units o el Canadà.

Els socis de l'ACT en el projecte Med Pearls de cooperació transfronterera han estat la Confederació d'Associacions Empresarials d'Egipte-Europa (Egipte), la Cambra de Comerç d'Alexandria (Egipte), la municipalitat de Thessaloniki (Grècia), Discovery Travel & Tourism LLC (Jordània), APS Mediterranean Pearls (Itàlia), la incubadora Palestine Information & Communications Technology Incubator (Palestina) i Palestine Wildlife Society (Palestina).


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.