TORNAR
PUBLICITAT

Carles Cuerva defensa el polígon de la Zona Franca en l’acte central de campanya del PSC a Igualada

Dani Fernández, número 2 del PSC a Barcelona, va protagonitzar l'acte

politica
Dijous, 17 novembre 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Dani Fernández, número 2 a les llistes del PSC per Barcelona va ser l’invitat dels socialistes a l’acte central de campanya del PSC a l’Anoia. Un auditori desangelat i pocs ànims entre el públic és el que es respirava a l’Ateneu igualadí. Fernández va utilitzar la raó per sobre de l’emoció i va contraposar les polítiques del PSC a les de ‘la dreta’. En la seva intervenció, el candidat anoienc Carles Cuerva, va defensar el polígon de la Zona Franca afirmant que, ‘a l’Anoia, la dreta imposa els interessos d’alguns per sobre les oportunitats de la majoria’.

L'auditori de l'Ateneu

Jordi Riba

Carles Cuerva

Dani Fernández

Els valors ‘socialistes’ van ser els protagonistes de l’acte des de l’inici fins al final. Jordi Riba que va presentar els candidats, va recordar que, per molt que alguns vulguin fer creure que són la única solució a la crisi, no és veritat: ‘hi ha altres alternatives’.

Contraposar les dretes i les esquerres

El discurs entre ‘dretes i esquerres’ va ser omnipresent en la intervenció de Dani Fernández. Primer va contraposar Rajoy del qual va dir: ‘no és el tipus de personalitat que necessitem en una situació de crisi’ a Rubalcaba a qui va comparar amb Roosevelt o Truman. I després les polítiques de dretes: ‘que se centraran en l’afebliment de l’estat del benestar’ contra les receptes socialistes que busquen la solidaritat i la igualtat d’oportunitats.

El polígon de la Zona Franca

Carles Cuerva, candidat anoienc a les llistes del PSC a Barcelona, va voler posar èmfasis al fet que el nou govern d’Òdena vol ‘matar el polígon de la Zona Franca’. Segons Cuerva, és un exemple del fet que, a la dreta prevalen els privilegis d’alguns davant les oportunitats de molts. Cuerva va recordar que en una comarca amb més de 10.000 aturats, ‘no ens podem permetre el luxe de deixar escapar una oportunitat com aquesta’


24 Comentaris

J

Josep M. Torras Payerol

igualada

18 de novembre 2011.15:09h

Respondre

Josep – Montbui (20).
Aquí trobem a faltar els teus cognoms, perquè clar per demanar responsabilitats als demés, primer un ha de ser responsable de les seves paraules. Amagant-se com fas tu, és... Llegir més característics dels covards que tiren la pedra i amaguen la ma.
Per tant espero que tinguis la dignitat i amabilitat de identificar-te, perquè de fantasmes ja en hi han prou i es molt convenient que la gent quan expressa la seva opinió amb arguments, que no amb bajanades, ho faci responsabilitzant-se del que diu.
Cosa que no és el teu cas.
Una vegada perfectament identificat, si tinguessis la amabilitat d’explicar-nos a tots, realistament amb quelcom concret el que realment ens perdem “tots” (no només alguns), t’estaríem molt agraïts. o lo teu només es demagògia pura i dura? Perquè si és axis i això del segle XIX són tots els teus arguments, el millor que podries fer, es deixar de tirar fum. Tanta tonteria molesta, saps!
Que tinguis un bon dia.

P

Pep Solé Vilanova

Espelt - Òdena

18 de novembre 2011.11:40h

Respondre

Josep (22) tens raó, el Govern d’Òdena no només no vol crear (en plantilla pròpia) nous llos de treball, si no que actualment la llei no permet noves contractacions.
Efectivament el que entenem... Llegir més que ha de fer el Govern d’Òdena és posar facilitats de tota mena a les empreses perquè vinguin a òdena i s’animin a crear nous llocs de treball. Una altra cosa que pensem que hem de fer els governs, és deixar de posar traves a les empreses pel seu desenvolupament i deixar d’intervenir-les amb normatives cada vegada més feixugues impossibles de complir. De normatives el Tripartit en va fer enciclopèdies.

j

josep

18 de novembre 2011.10:55h

Respondre

Gràcies Pep per la informació. Quin gust que la posis a sobre la taula. Gràcies.
No fa falta donar més voltes doncs a les declaracions ”de campanya electoral” del Sr. Cuerva (que no fan res... Llegir més més que incrementar el descrèdit de l’activitat política i de les campanyes electorals).
Només una petita matització que segur que hi estaràs d’acord. Quan dius (escrius) ”Ningú té més interès que el govern d’Òdena en crear nous llocs de treball”. Aquesta frase porta a la confusió doncs, si bé els governs poden crear alguns llocs de treball (mal època quan hem de tendir cap a les retallades) en el cas que ens ocupa i en general són i haurien de ser les empreses qui els creen. És que després exigim als governs el que no els correspon.

A

Ask II

igualada

18 de novembre 2011.08:49h

Respondre

M’agradaria saber que en pensa CiU de catalunya de aquest tema, coicideix amb el que diu CiU Odena?

J

Josep

Montbui

18 de novembre 2011.01:40h

Respondre

Mireu, tot això em fa pensar en l’Igualada del Segle XIX quan es planificava el pas del tren (no el carrilet, sinó l’altre), segur que hi devia haver discusions d’aquest tipus, amb... Llegir més apassionats arguments contra el tren, que al final són els que es van imposar, i Igualada va patir per sempre les conseqüències d’aquella decisió... Segueixo pensant que anar de la ma del Consorci de la Zona Franca és una bona opció... i si no fem alguna cosa aviat, ens tornarem a quedar amb un pam de nas... però aquesta vegada tots sabrem qui o quins han estat els culpables de que això passi, amb nom i cognoms, i que no pensin que ho podran amagar... els exigirem responsabilitats de tota mena, que ningú ho dubti.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

17 de novembre 2011.21:46h

Respondre

Perquè el CZF diu en la seva web, que el polígon tindrà 200 ha i el POUM, d’Òdena en demanava 370... Llegir més ha?
http://www.elconsorci.net/ca/Arees_industrials_y_logistiques/Poligons_industrials_en_planificacio/Poligon_industrial_dOdena/25
La resposta es de parvulari.
Segona pregunta: Qui es beneficia quan es requalifica un terreny?
Resposta també és de parvulari.
Tercera pregunta: Ès el CZF una empresa “pública” que fa servir els diners de tots o són empresaris privats que volen invertir?
http://www.elconsorci.net/ca/El_Consorci/Organs_de_govern
Resposta de parvulari.
Quines empreses tenia previst i assegurat el CZF, com diu algú, que vindrien a Igualada, per allà els voltants del 2026?
Algú te un bola de cristall.
Finalment, quins interessos tan poderosos, hi han rere de la gent que defensa un polígon, sense donar cap raonament realista i basant-ho tot en la demagògia.
Es pot saber quina gent que són propietaris dels terrens que es volen encabir en la requalificació o això no es pot dir perquè s’aixecaria molta polseguera?
Perquè clar segons el mateix CZF, ja diu que serà un espai enorme, les 200 Ha. Doncs 370 Ha deu ser la pera i els beneficis pels propietaris enormes, només pel sol fet de requalificar.
Va contesteu-me les preguntes amb arguments i respostes de la realitat i em faig defensor del polígon.
Ara si només es un “pelotazo” per alguns i una font de demagògia per altres, doncs no em dona la gana de beure a galet i que ens prenguin per idiotes.
Altres escrits meus sobre el tema dedicats a la gent que ho defensa:
http://ves.cat/aY4u
http://ves.cat/aY4w
http://ves.cat/aT8-
Pels que tinguin la paciència de llegir-ho.
Que tingueu un bon dia.

M

Miquel

L'Espelt

17 de novembre 2011.20:25h

Respondre

A banda de totes les opinions, (totes són respectables i no torno a explicar la meva perquè ja és coneguda), i que parlar de dretes i esquerres (dolents i bons) em sembla un discurs facilot i... Llegir més gastat, caldria recordar als senyors del PSC que l’alcalde d’Òdena és d’esquerres, el Sr. Carles Casanova d’Òdena2011-ERC.

Aquest projecte municipal ja portava al programa electoral les seves intencions sobre els Polígons Industrials a tirar endavant.

I per resaltar un aspecte que també ha tret algun altre comentarista

- per què el POUM d’Òdena es pot pagar a canvi d’una requalificació?
- per què va costar bastant més que el de Vilafranca del Penedès, per exemple?
- a qui se li va donar la redacció d’aquest POUM i com es va triar?
- si la Generalitat l’ha retornat per incomplert i altres deficiències, es deixarà de pagar al redactor?

Apa, feina per als periodistes.

Salut!!

M

Mj

Igualada

17 de novembre 2011.19:53h

Respondre

Doncs a mi m’agrada el Carles Cueva, es un noi que treballa en aixo dels poligons i si ho diu per algo será, Carles et desitjo tota la sotr del mon pel diumengue, i si surts espero que posis el... Llegir més nom d’Igualada molt alt a Madrid, sort!

P

Pep Solé Vilanova

Espelt - Òdena

17 de novembre 2011.19:16h

Respondre

Segons Carles Cuerva ’el Consorci de la Zona Franca gestiona el sòl i té empreses en cartera per portar-les aquí, si es fes. I així fa en totes les seves actuacions’.
També segons el Sr.... Llegir més Cuerva en un article la setmana passada a l’Enllaç ens deia que ’La Zona Franca tenia empreses en cartera per situar als polígons que planeja i Òdena no és una excepció’.

NOTICIA D’AVUI
Trencaré el silenci a Anoiadiari fent una excepció davant de les mentides de Carles Cuerva.

Reunió d’avui dia 17/11/2011 amb el Delegat de l’Estat al Consorci de la Zona Franca Sr. Manuel Royes.

Segons el Delegat el Consorci no te a dia d’avui CAP empresa interessada a venir a un polígon a Òdena. Qui sap si en un futur. La situació és la que és i tots coneixem.

Segons el Delegat, el Consorci treballa de manera que fa un polígon, el ven i després ha acabat la seva feina. Res a dir, però una cosa és construir i vendre i una altre gestionar.

Tot això no vol dir que avui no s’hagin obert vies per explorar nous camins perquè la Zona Franca vingui a Òdena. Temps si us plau. Potser vindrà o potser no.

El Govern d’Òdena no és responsable del nyap de POUM que va fer el govern anterior.

El Polígon de la Zona Franca ocupa poc més d’una tercera part del gran polígon de 370 Ha que el govern socialista volia fer al nord del municipi. Una cosa és un polígon de 370 Ha i l’altra la petita part de Can Morera que està dins del polígon. En el seu moment el govern d’Òdena explicarà on es pensa actuar per disposar de nou sòl industrial.

El govern d’Òdena no ha dit mai, MAI, que no vol el polígon de Can Morera que hauria de fer la Zona Franca. Sr. Cuerva, si troba alguna declaració especifica que demostri realment que el govern d’Òdena ha dit que no a Can Morera li agrairé que em digui a quin lloc es troben aquestes declaracions.

El Govern d’Òdena ha proposat sempre crear nou sòl industrial a continuació del Polígon de la Gavarreres. Ningú té més interès que el govern d’Òdena en crear nous llocs de treball. Sr. Cuerva, el que no han fet els governs anteriors del seu partit en 8 anys no ens demani que ho fem en 4 mesos. Esperi si us plau com a mínim 4 anys.

Sr. Cuerva, crec que Vostè no està al Govern d’Òdena ni és veí d’Òdena, la qual cosa no vol dir que no pugui opinar com qualsevol ciutadà, però el que no pot és mentir, menys encara com a candidat al Congrés. Sr. Cuerva, vostè crec que presenta per al Congrés de Diputats, no per Òdena.

Qui vulgui informació certa, actualitzada i sense veritats a mitges, des del Govern d’Òdena atendrem a tots els ciutadans que requereixin informació, també a Vostè Sr. Cuerva, però per això cal tenir ganes de conèixer la veritat i de voler disposar de la informació. L’esperem com a Diputat a partir de dilluns.

Atentament

i

igualadí

17 de novembre 2011.18:54h

Respondre

Aquells que han enfonsat Igualada i Catalunya ens volen donar lliçpns ? Au vinga il·luminats, no torneu mai més !

R

Ramon F.

Igualada

17 de novembre 2011.18:06h

Respondre

Perdó, al comentari anterior volia dir requalifiqui en lloc de desqualifiqui

R

Ramon F.

Igualada

17 de novembre 2011.17:19h

Respondre

Carles Cuerva, m’agradaria que els que esteu assabentats de tot això i que sempre acostumeu a dir que el polígon de Can Morera hi vindran moltes empreses que crearan molts llocs de treball, hem... Llegir més contestéssiu a dues preguntes:

- Quantes empreses preveieu que poden venir?
- Quants llocs de treball es poden crear?

Suposo que si sabem la resposta a tot això podrem discutir del tema amb molt més fonament de causa, ja que ara parlem per parlar.

Per altre banda, a mi sempre m’ha fet una mica de por que un particular digui que esta disposat a pagar de la seva butxaca tot el POUM d’un poble (sembla que 400.000 euros) a canvi de que se l’hi desqualifiqui el seu terreny, no se..., hem fa mala espina.... I per altre banda, perquè aquest terreny i no un altre?, no o tinc gens clar, serè mal pensat però penso que hi pot haver especulació pel mig de tot això

A

Albert B.

Igualada

17 de novembre 2011.16:26h

Respondre

Carles Perez, el que no podem permetre és col·locar un seguit d’empreses que no tenen clars els seus futurs en un espai que ja es podria haver pensat fa molts i molts anys, amb uns determinats... Llegir més serveis i evitar així tindre polígons dispersats per sol·lucionar l’atur.
L’atur no marxarà col·locant grans empreses, o fent obres faraòniques, si per aquí anem és que no hem apres completament res del que ens està passant.
Encara recordo quan deien que vindria la NISSAN, i després els treballadors actuals de NISSAN negant-se a fer cada dia el trajecte fins a la Conca per descobrir finalment que la planta de la zona franca te un futur que potser passa per la macro planta que el grup Renault-Nissan esta realitzant a Túnez.
No podem caure en el mateix forat de sempre, d’anar donant calerons nostres a empreses que avui i son i demà no.
Hem de replantejar el sistema econòmic i sobretot el de treball, que fins ara l’hem basat en projectes públics de construcció, grans multinacionals, etc.

C

Carles Pérez

Igualada (al costat d'Òdena)

17 de novembre 2011.14:55h

Respondre

Jo proposo al nou govern d’Òdena que és tan pijiguay (i mira per la qualitat democràtica i la participació ciutadana) que expliqui clarament la seva postura vers aquest tema i que ho expliqui a... Llegir més la gent que està a l’atur del seu poble i de la Conca: No volem que La Zona Franca instal•li un polígon industrial de 370 hectàrees, pa què? Pa què? feina pa que? No home no, que les masies son molt boniques i no necessitem empreses i camions i uff potser vindria més gent de fora... calla, calla.. que ja estem bé. jo si fos l’Alcalde d’Odena em cauria la cara de vergonya i no seria capaç de mirar als ulls a un aturat.

j

josep

17 de novembre 2011.14:16h

Respondre

El propietari i el Consorsi van a mitges, Carles i això explica perquè s’ha de fer precisament a Can Morera i per què quan ”grans empreses” buscaven sòl se’ls obligava (des de l’àmbit... Llegir més socialista, per cert) a traslladar el projecte a aquestes parcel·les.
Si no em dius el llistat d’empreses en cartera no em crec res,si me les dius, no m’ho creure fins que les empreses ho confirmin i després, encara, seguirem discutint sopbre si ens convenen o no aquestes empreses en aquest espai. Noi, no t’extranyi que no confiem amb el que anuncieu o filtreu quan interessa els polítics (al final ja hem après com funcioneu).
Només dir-te que, si la proposta socialista per sortir de la crisi és seguir construint polígons, a casa d’un senyor influent, per activats logístiques creu-me que tardareu a aixecar el cap. Quina mandra estar encara discutint això amb vosaltres. Vinga, ànims, i us encoratjo a passar pàgina ràpid que no ens podem permetre un partit socialista tan desquiciat.

j

japt

igualada

17 de novembre 2011.13:30h

Respondre

....totalment d’acord amb el nº 7..EL VENT....aixo si es una bufada d’aire frecs i realista....amb uns arguments molt bons......i no fum com volen vendre d’altres.....

a

ask

igualada

17 de novembre 2011.13:10h

Respondre

Una pregunta, CiU odena no vol el poligon, pero CiU Catalunya el vol o no el vol?

E

EL VENT

IGD

17 de novembre 2011.13:09h

Respondre

Certament, el consorci de la zona franca, necessita gran quantitat d’hectàreas de sòl per urbanitzar, doncs el que busca és fer un parc logístic, no val amb parcel·les petites, cal parcel·les... Llegir més grans (molt grans) per fer magatzems tipus Mango a Parets, i totalment automatitzats, on la poca gent que treballa no té cap formació específica doncs aquest tipus de feina careix de valor afegit.

Un Parc Logístic que funcionarà a base de camions, doncs canviarem tractors per camions,perque...tenim diners per fer l’eix transversal ferroviari? I si els tenim, perque no hem millorat abans el ”carrilet”? O perquè a la capital no continuen amb la L9?
Certament la llei del sol permetia alliberar sòl, però no obligava a fer-ho. Aqui les competències urbanístiques segons la llei d’urbanisme, depenen de la genenralitat i les adminitracions locals(resumint). A diferència de valència no hi ha la figura de l’agent urbanitzador (qualsevol persona amb diners suficients pot tirar endavant una operació de reconversió de sòl tot i no ser el propietari del terreny).

Certament durant els anys de govern eco-progressista, es va aprovar una llei d’urbanisme a catalunya on de manera molt ben trobada a l’article 3 s’introduia el concepte se sostenibilitat en l’urbanisme ben fet doncs donat que el sòl és un recurs limitat cal promoure polítiques urbanistiques que evitin la dispersió i la ocupació de teritori.

Malauradament a la conca d’odena cada alcalde ha volgut el seu polígon, costés el que costés.Enlloc de pensar en una política a nivell supramunicipal cadascú s’ha volgut penjar la medalla de fer el seu petit poligonet (i fer feliç la seva gent). L’herència ha estat polígons com el de castellolí, buit i ple de parcel·les infumables, el de montbui, necessitat d’una conenxió viària pagada entre tots per ús d’uns pocs, el d’Igualada, totalment descuidat i obsolet (però amb bicicarril suicida)...

Però bé enlloc de fer una aposta valenta pel conenixement, pel disseny, pel valor afegit... la rehabilitació (REC) hi ha qui aposta per la ma d’obra barata i la destrucció del territori.

El luxe és deixar-nos malmetre allò que ens és esencial.

A

Albert B.

Igualada

17 de novembre 2011.12:54h

Respondre

D’acord, no hi ha parcel·les prou gran per a un tipus d’indústries, doncs ara permet-me comentar qui ha permès tants i tants polígons petits en la nostra comarca els últims anys, perquè pel... Llegir més que sembla, el polígon estrenat de fa poc de Montbui tampoc pot albergar aquestes empreses.
Tant costa reconèixer que no hem planificat el territori entre uns i altres correctament, tant costa reconèixer que s’ha donat a fer aquests polígons i altres obres a certes empreses.
Crec que si volem sortir de la crisi on estem el primer que cal és donar la cara i reconèixer què s’ha fet malament.
També s’ha d’observar quins plans de futur tenen aquestes empreses perquè no s’hi val després en buscar contínuament ajudes públiques per no marxar a una altre banda.

C

Carles Cuerva

Igualada

17 de novembre 2011.11:59h

Respondre

Hola Albert B.,
Passejar no, visitar sí. Hi ha dues diferències entre els polígons que comentes i el possible polígon de la Zona Franca:
-la primera, que el Consorci de la Zona Franca (organisme... Llegir més depenent de l’Estat, josep) gestiona el sol i té empreses en cartera per portar-les aquí, si es fes. I així fa en totes les seves actuacions.
-la segona, les empreses que podria portar el consorci necessiten parcel·les grans o molt grans, cosa la qual cap dels existents que comentes tenen.
Josep, el que va atiar la bombolla immobiliària va ser la llei del sòl, la qual deia que tot és urbanitzable i que suposadament baixava el preu del sòl.

D

David D.

17 de novembre 2011.11:28h

Respondre

Una nau industrial de 600 m2 no es cap oportunitat per a grans companyies i per aprofitar el màxim les parcel·les, les naus dels polígons, cal que alguns senyors vagin agafant la famosa cartera i... Llegir més es posin a buscar empreses. Que els aturats seguim aturats i els que governen només fan que retallar. Renunciar a oportunitats amb l’excusa de que ”no hi ha diners” ”que no és el moment” o ”tenim que aprofitar el que ja tenim”, això no ajuda! Ara ja sabem què és el famós: ”el canvi”. Moltes gràcies

j

josep

17 de novembre 2011.11:15h

Respondre

Carles,
quina campanya feu? per les eleccions espanyoles parleu del que penseu que vol fer el govern d’Òdena?. Diu molt de la manca de programa socialista.Penòs. A més, si a hores d’ara no us... Llegir més heu adonat que estratègies com aquesta són les que van atiar la bombolla econòmica que us ha esclatat als nassos, si no us adoneu que esteu actuant al servei d’uns interessos particulars disfressats d’oportunitats mentideres, si no us adoneu que la gent us retira la confiança, com podreu concéncer a ningú de res. Si us poguéssiu veure amb els meus ulls!

J

Joanma

Igualada

17 de novembre 2011.11:15h

Respondre

Tens tota la raó del món, Albert B.

A

Albert B.

Igualada

17 de novembre 2011.08:22h

Respondre

Potser en Carles no s’ha passejat pel polígon d’Igualada, o el de Montbui, o el de Vilanova, o el d’Odena, o el de Castellolí, o el dels Plans d’Arau......... Senyor Cuerva, actualment hi... Llegir més ha més parceles i naus en venda o lloguer que empreses instal·lades en tots aquests polígons. No entenc que es requereixi d’un macropolígon quan no hi ha els altres treballant al 100%.
Vosaltres sempre culpeu a la dreta però no us adoneu que quan vosaltres vàreu governar es va permetre aquesta escampada de polígons que ni fan ni deixen fer.
Abans de carregar-nos més el territori i de donar a fer a segons quines empreses les obres, potser mireu d’aprofitar al màxim el que ja hi ha fet.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.