TORNAR

PSC Anoia: 'A sobre d’abandonament, CiU menysprea les aspiracions de l’Anoia'

Els socilistes anoiencs responen a les declaracions de la diputada Maria Senserrich sobre el pressupost de la Generalitat

politica
Dijous, 28 novembre 2013. 11:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Després de les valoracions de la diputada de CiU Maria Senserrich sobre el pressupost de la Generalitat a l’Anoia pel 2014, des del PSC-Anoia han enviat un comunicat  a través del qual responen a les consideracions de la diputada anoienca

Seu del PSC Anoia

Respecte el comentari que no s’inclouen partides com el manteniment del Consorci Sanitari de l’Anoia o d’altres serveis afirmen que 'si es realitza la comparativa amb aquestes dades, la despesa social durant els governs d’esquerres va ser major que amb els governs d’Artur Mas.' Afegeixen que 'mirant els pressupostos assignats a l’Anoia veiem partides de bulto per ajudar a tapar aquest abandó i inflar les xifres' i lamenten que 'amb aquesta excusa la diputada vulgui tapar com la Generalitat de CiU ha castigat l’Anoia de nou i no li ha ofert cap esperança de futur'.

Respecte que la prioritat no són les infraestructures, el PSC Anoia afirma que 'la primera necessitat social és l’atur i que sense inversions per dinamitzar l’economia no es resol'. Lamenten que 'utilitzi la necessitat de majors serveis socials per tapar com de nou l’Anoia no avança. Ara els serveis socials, i abans l’excusa era una altra'. El resultat, -afirmen és una comarca 'sense inversions'. A la vegada, reclamen 'si és així, els recursos per la millora dels serveis sanitaris i educatius en diversos municipis'.

Respecte la Ronda Sud, asseguren que 'la comarca és coneixedora de la seva aversió cap aquesta obra i mostra d’això és que des de que es va plantejar per primer cop van passar més de 20 anys de governs de CiU sense avançar l’obra; amb 7 anys de governs d’esquerres, l’obra estava inaugurada'.

Respecte l’Eix Transversal Ferroviari, afirmen que 'el govern de l’Estat espanyol dirigit per Jose Luis Rodríguez Zapatero va incloure l’Eix Transversal Ferroviari com a corredor d’estudi al seu “Plan Estratégico de Infraestructures i Transporte 2005-2020”, una diferència substancial amb el govern de CiU de la Generalitat que no ha continuat els treballs i estudis del projecte (i és el govern RESPONSABLE de l’obra) com el govern municipal d’Igualada de CiU – ERC que no ha convocat la Taula Unida pel Tren Gran'.

Per tot això en el seu escrit els socialistes anoiencs demanem a la diputada Senserrich que 'es sumi a les propostes que el PSC-Anoia ha presentat per tal de donar major oportunitats de crear riquesa a la comarca i reduir l’important taxa d’atur que registra, una necesitat social que sense inversions no trobarà solucions'.


4 Comentaris

C

Carles Cuerva

Igualada

10 de desembre 2013.11:36h

Respondre

Serrallonga, cert d’Igualada a Barcelona un tren no surt rentable però anant més enllà d’Igualada cap a l’est i l’oest sí, seria una forma de descongestionar l’àrea metropolitana,... Llegir més facilitar la sortida de mercaderies del Port de Barcelona (d’aquí l’interès d’una zona logística a Òdena), i teixir una xarxa de serveis de passatgers paral·lela a la xarxa viària que està cosint el territori.

Ramon F., reduir l’història de la Ronda Sud als últims anys em sembla temerari, bàsicament per què es reclama des del 1985 ... i llavors Teo Romero no era alcalde. Pot consultar per més referències.

http://territori.scot.cat/cat/notices/2010/11/carretera_c_37_ronda_sud_d_rsquo_igualada_2748.php

R

Ramon F

Igualada

29 de novembre 2013.17:49h

Respondre

Fa temps que veig que el PSC Anoia te molt interès en la ronda sud ”d’Igualada” fent veure que aquesta es vital per la nostra comarca.

Però si un cop estudiat l’actual tram de la ronda... Llegir més sud un es fa la pregunta de aquí beneficia realment aquesta ronda, la resposta és solament a Montbui, ja que arriba fins als peus del seu polígon industrial. Si a més a més un fa memòria de la construcció d’aquesta primera fase veurà que ni es va fer cap enllaç amb Vilanova (ara ja si que esta fet) ni amb Igualada (ara tot just se n’està estudiant el traçat), per tant aquesta primera fase de l’anomenada Ronda Sud d’Igualada es pot dir que es va fer per l’interès que tenia l’alcalde de Montbui Sr. Teodoro Romero de tenir un accés directe al seu polígon industrial.

La influència que tenia aquest senyor en el Govern de la Generalitat en aquell moment és sabuda per tothom, i si a això si afegeix que el Sr. Teodoro Romero és ni més ni menys que el primer secretari del PSC Anoia, tot l’assumpte queda resolt.

Val la pena fer constar també que a l’acte d’inauguració d’aquesta ronda que porta el nom d’Igualada però no comunica amb aquesta ciutat, no hi va assistir el llavors alcalde Sr. Jordi Aymami, que segons les males llengües diuen que no estava d’acord amb la situació que es plantejava.

Ara el PSC Anoia vol que aquesta ronda s’acabi de construir i doni sortida a Montbui també per l’altre costat. Es una aspiració molt lloable d’aquest poble i del seu alcalde, però que això es vulgui vendre com una gran necessitat de la nostra comarca es com a mínim una exageració

S

Serrallonga

Igualada

29 de novembre 2013.11:42h

Respondre

Un govern no se l’ha de jutjar per les grans obres que ha fet sinó per la bona administració dels recursos. Per exemple alguns governs ha fet aeroports que són unes infrastructures... Llegir més fantàstiques, però en molts casos ha estat malgastar diners. Una línia nova de tren d’Igualada a Barcelona, és difícil de justificar. Es demana aquesta nova línia per tal de tenir trens directes a Barcelona i per tenir una via d’ample espanyol. La primera necessitat es pot solucionar fàcilment posant autobusos directes d’Igualada a Barcelona, ja que no crec que la nova línia de trens donés millor servei. D’autobusos a Barcelona n’hi ha aproximadament un cada mitja hora i fora d’hores molt concretes surt d’Igualada mig buit. Si hi hagués un tren directe com a mínim hauria de tenir dos vagons i tenint en compte els viatgers actuals, hauria de sortir cada dues hores, per no anar buit. L’ample espanyol facilitaria la instal•lació d’empreses? Potser si. Però no crec que la comarca perdi cap instal•lació de indústria per aquest problema.
Els trens del nostre país s’han instal•lat pensant amb els peus, ja que hi ha un garbuix de línies de tren que van a parar a Barcelona amb tres amples de via diferents. Seria bo que es passessin totes les amplades a amplada europea. Aleshores nosaltres tindríem amplada europea (l’amplada espanyol també és un inconvenient) i fàcilment podríem trobar una línia que a partir de Martorell entrés directe a Barcelona. Això és molt car, però s’hauria d’anar fent. El que no té cap sentit és fer línies noves d’amplada espanyola.

R

Ricard

Odena

29 de novembre 2013.09:11h

Respondre

NO ES HISTORIC AQUET PROBELNA NO SERA QUE L ANIA I IGUALADA MAI A SABUT GUANYAR-SE EL RESPECTA DE CATALUNYA?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.