//Plugins sense CDN ?>
Tot i que haurien apurat una mica més les festes de Nadal, Jordi Viladoms i els altres dos pilots de KTM ha sortit avui cap a Argentina, la resta de l’equip viatjarà més tard, per tal de poder-se aclimatar ja que a l’hemisferi sud ara és estiu, i tindran només 5 dies per acabar-se d’adaptar.
És la 4a vegada que Jordi Viladoms serà present al Dakar, un repte que afronta amb moltes ganes però sobretot molt content: ‘seguiré fent de primer assistent de marc Coma, però aquest any ho tinc més per mà, m’he pogut anar preparant, cada vegada millor. Crec que he fet un bon any i per tant arribo força preparat, estic molt content de l’any que he fet’ diu Viladoms, un any que recordem-ho ha estat marcat per una lluita constant en els ral•lis de Tunis, on va acabar 4t, el de Sardenya, 5è (però amb 3 victòries d’etapa) i al Marroc, segon.
L’entrada a Xile i el desert d’Atacama
L’etapa d’entrada a Xile és una de les que preocupa una mica al pilot igualadí, ja que després de l’enllaç, s’arriba a 4.700 metres d’alçada, una etapa que en la baixada van tenir mals de cap per la pressió, una possibilitat que s’agreujaria ja que després d’aquesta etapa seguirà una especial, que sempre és dura, i molts quilòmetres per desert d’Atacama, un desert molt alt i bastant dur, amb etapes molt llargues, de més de 600 quilòmetres.
Imprevist d’últim moment
L’equip de KTM surt amb ganes cap a Buenos Aires, després d’haver suat força el fet d’aconseguir esponsorització, en un any que el tema dels patrocinis és delicat, però especialment satisfets de la feina d’última hora de l’equip mecànic. A última hora l’organització del Dakar Argentina-Xile va imposar una limitació al reglament que per les motos de KTM, de major cilindrada, els obligava a dur un limitador. Viladoms ha valorat molt l’esforç fet aquests dos últims mesos per la fàbrica que ha permès tenir les motos apunt. És conscient que aquesta limitació de la cilindrada els influirà al llarg del Dakar ‘però ja ho compensarem per una altra banda’.