TORNAR

Les llars d'infants públiques d'Igualada omplen un 85% de places pel curs vinent

societat
Divendres, 13 juliol 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Amb el període de matriculacions conclós, els tres centres que depenen de l'Ajuntament d'Igualada a nivell de llars d'infants han omplert la majoria de cursos. En el cas de la Lluna i la Rosella, s'ha assolit l'ocupació de la pràctica totalitat de les places ofertades.

Les escoles bressol públiques d'Igualada han tancat les matriculacions amb només 28 places vacants de les 189 ofertades, segons dades de l'Àrea d'Ensenyament. Significa un 85% d'ocupació. Els majors buits estan a P2, és a dir, el curs per als alumnes més grans. Del centenar de places de P2 ofertades per l'Ajuntament d'Igualada en les seves tres llars d'infants, L'Espígol, la Lluna i la Rosella, hi ha 79 matriculacions. A l'Espígol, en concret, sense una vinculació de continuïtat amb cap escola, l'ocupació a P2 és de 21 places sobre les 40 ofertades.

Les places s'han distribuït en el centenar a P2, a més de 65 a P1 i 24 a P0. Les vacants han estat set a P0 i 21 a P2, mentre que en el nivell intermig no hi ha cap plaça buida. La davallada demogràfica dels darrers anys és un dels factors d'aquestes vacants, tot i que també hi influeix un fenomen habitual: moltes de les llars van rebent alumnes al llarg del curs i acaben amb força més alumnes que a l'arrencada al setembre.  

Així, les dades d'aquest juliol assenyalen que dels alumnes del curs que acaba, només hi havia deu vacants a P2 i dues a P1, per cap plaça disponible del curs inicial. Pel que fa a les llars d'infants, Es manté la tendència dels dos darrers anys, amb la Lluna i la Rosella -vinculades a centres de primària- pràcticament plenes. 

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.