//Plugins sense CDN ?>
Oscarson és el nom la discogràfica que ha tingut l’encert d’editar aquest any TVSF / Laguna, una petita meravella d’ambient de deix nostàlgic. El cor d’aquesta obra batega al ritme d’un viatge interior, el de l’autor, cap a un record. Hi ha un dolor que accelera el batec d’aquest cor –la mitificació d’una imatge carregada de significat per al músic–, i l’alenteix –la resignació que només es pot reviure en el record, l’indret incert de la memòria a on finalitza el viatge. A mode de context, el trajecte duu a la Llacuna de Venècia, i la imatge referent per al músic és la maternal, la mateixa que ocupa riallera la portada d’aquest disc.
TSVF / Laguna segueix les premisses d’un gènere musical particular –l’ambient– però flueix amb facilitat cap a d’altres. El compositor es treu l’arnés del clixé i es mou àgilment per tradicions musicals amb un discurs personal que ressona poderosament en l’oient. Així, Beckmann s’inspira també en el drone, un gènere d’arrel minimalista que consisteix en repetir sons, notes o acords tonals. En concret, l’element que condueix aquesta obra cap al record és l’aigua, que viu en forma de so i de paraula. Així, se sent en l’obra el flux i reflux d’aigua en moviment, mentre que els títols de les peces indiquen el pas d’aquest element per paratges o per estats emocionals: Millenial underwater forest, Fragments of water, Currents o Water in Fragments.
Deixant-se portar riu avall, el sentiment de l’obra es fa música sobre l’aigua guaridora. En el seu reflex hi dringa la remor de notes que fan melodies tristes amb la força lírica d’una elegia. Acords de guitarra, piano i violoncel floten sobre un plor serè, processats fins al punt de fer-se líquids. L’aigua és vida, i la imatge-record reneix al final del trajecte, purificada, en algun lloc de la memòria. En l’imaginari d’aquest talentós compositor italo-alemany, el paisatge, el so, el record i la melodia es fonen en un tot homogeni que flueix amb la naturalitat de l’aigua.