//Plugins sense CDN ?>
Per bé que de viatge visitem alguns museus d’art de les ciutats on anem, els visitants de Barcelona fan el mateix. I així ho constatem quan anem al Museu Nacional d’Art de Catalunya.
Pels qui l’arquitectura els toqui, fins aquest diumenge podran conèixer una interessant i extensa mostra de projectes de la Universitat Internacional de Catalunya, centrats en el corredor fluvial del Besòs i les seves possibilitats com a espai metropolità titulada “Repensant la Barcelona Metropolitana. Recerca i projecte entre la ciutat i el riu”.
Pel que fa a les exposicions temporals, fins al 30 d’agost podrem descobrir la figura de Gabriel Casas, destacadíssim fotògraf d’entreguerres. Les seves imatges es mouen entre la fotografia d’informació i esportiva, la publicitat i la fotografia industrial. Va esdevenir un fotògraf creador d’un llenguatge que fugia de la major part de la producció de l’època a Espanya i que el connectà amb l’avantguarda europea en un moment en què la fotografia també es descobria a si mateixa i on el cinema i la fotografia eren presents com a noves tècniques artístiques. En aquest sentit utilitzà el llenguatge que promovien creadors com László Moholy-Nagy en el moviment de la Nova Visió vinculat a la Bauhaus.
Dins l’exposició s’hi pot sentir, tal vegada, una estranya relació amb el temps quan observem paral·lelismes amb imatges de tall més social o polític. Especialment colpidores les que fan referència a sense sostres i interessants les que amb l’ús de contrapicats s’acosten a la infància de l’època.
Per altra banda, “1950-1977, Del segon origen” que es pot veure fins a l’octubre fa una relectura sobre el desenvolupament de les pràctiques artístiques a Catalunya. Sens dubte una exposició cabdal i interessantíssima on copsar el caràcter i la personalitat artística del país perfectament relacionada amb els corrents artístics internacionals de cada moment. Una ocasió imperdible per trobar-se amb pintura cos a cos entre d’altres propostes i descobrir peces dels artistes més destacats de l’època.