//Plugins sense CDN ?>
Dimarts al matí vaig rebre visita al servei d’obstetrícia de l'hospital d'Igualada, em vaig quedar molt sorpresa de l’atenció rebuda per part dels professionals. En primer lloc en entrar a la sala cap de les tres persones que hi havia es va presentar i ni tan sols van dir bon dia. Evidentment vaig preguntar qui era el ginecòleg i una noia que dedueixo que era de pràctiques em va informar que ella i el senyor eren ginecòlegs. No se’ns va informar ni a la meva parella ni a mi en cap moment ni dels seus noms ni de la prova que m’anaven a fer, tenien altra feina en comentar entre ells el que farien el pròxim dijous. L’altra noia que hi havia a la sala em va demanar que pugés a la camilla i li ensenyes la panxa. En fer-ho em vaig treure les sabates per pujar a la camilla i en aquest moment el ginecòleg per primer cop es va dirigir a mi en to irònic per dir-me que no m’havien de fer rés als peus. Li vaig contestar que si no li feia res jo em sentia més còmoda sense les sabates.
Seguidament van procedir a mirar a la pantalla de l’ecògraf i a parlar entre ells sobre el que veien, en un moment donat la meva parella va preguntar si allò que veien era el cap del nadó i un dels ginecòlegs va fer un gest amb el cap sense ni tan sols contestar verbalment. En portar una estona així, i semblant-me que passava alguna cosa, vaig preguntar si passava res i molt secament el ginecòleg em va respondre que estaven fent una ecografia, res més. A continuació m’informa que no és possible fer una fotografia de la cara del nadó perquè mira enrere i que hi ha alguna cosa que no va bé i és que el nadó pesa 300 g. més del compte i hauré de tornar d'aquí a tres setmanes.
En cap moment de la visita ens van mirar als ulls ni a la meva parella ni a mi, passant directament de la pantalla de l’ordinador a la de l’ecògraf, i altre cop a l’ordinador i les altres dues persones acompanyant-lo. No hi va haver espai per dubtes. No vaig voler fer cap comentari a dins de la consulta perquè em sentia tan enfadada que hagués actuat de males maneres i a més a més penso que hagués servit de ben poc, penso que les queixes s’han de fer a qui t’escolta, si no és perdre el temps i enfadar-se encara mes.
En sortir tant la meva parella com jo vam coincidir en la mala educació i males maneres dels professionals que ens van atendre, ens vam sentir totalment ignorats i descuidats. Va ser com si haguéssim anat a un bar a dinar i en entrar els cambrers no ens haguessin ni mirat a la cara ni dit bon dia tot i ser els únics clients, i en el moment de preguntar el menú ens contestessin que "menjar". Oi que no correspon?
Dins la meva ignorància creia que aquesta manera de procedir professionalment ja era obsoleta i encara menys m’esperava trobar-la a l’Hospital d’Igualada, on havíem decidit fer el seguiment i el part del nostre nadó precisament després d’haver-nos informat del fet que tenien una àrea d’obstetrícia molt competent en comparació amb altres hospitals i on es contemplaven aspectes com el part respectat i el part natural. Haig de dir que en l’àmbit professional jo treballo en una unitat de rehabilitació psiquiàtrica i estic acostumada a treballar en constant contacte amb d’altres professionals de tots els àmbits i pacients i li asseguro que aquesta manera de procedir ja no es porta, l’atenció al pacient presentant-se, mirant-lo a la cara, explicant com es vol procedir i donant espai perquè es puguin respondre els dubtes que sorgeixin són imprescindibles. Està clar que no ens ha agradat el tracte i hem pensat de no tornar-hi, és un moment important per a nosaltres i volem estar ben informats i ben atesos, però no m’oblido que el sou d’aquestes persones el paguem entre tots, així que ja rumiarem què fem.
Espero haver-me expressat amb claredat i també espero que aquest tracte no es torni a repetir ni amb mi ni amb ningú.
Atentament,
Una pacient.
Fa uns anys vaig viure una situació semblant, però amb un maxilofacial i va ser molt desagradable, no només el tracte personal, també a nivell professional, ja que els dentintes em recomanaven... Llegir més una prova que ell, amb molta xuleria, es va negar a fer. Ànims i a gaudir d’aquesta etapa!
maria
8 de febrer 2016.19:10h
Quina llàstima que uns professionals amb aquesta manca d’humanitat, i per tant de professionalitat, t’esguerrin un moment tan especial. Molts ànims i tot el meu suport!