//Plugins sense CDN ?>

Efectivament, a novembre del 2009 podem dir que ja és una realitat. Disposem d’un carril bici en condicions que segueix l’eix principal de la ciutat. A ningú se li escapa que ha suposat moltíssima feina i un cert temps per anar-nos fent a la idea que no era forassenyat aprofitar l’amplada peatonal del Passeig per organitzar de forma harmònica tant vianants com ciclistes.
Com en qualsevol infraestructura de nova construcció, sempre hi han hagut i hi hauran veus discordants i algunes crítiques. De tota manera, cal recordar que l’inici de la història real d’aquest carril, es va produir durant la Setmana de la Mobilitat del 2007, quan l’Ajuntament, representat per la Regidoria de Medi Ambient i gràcies també a diverses iniciatives de grups, particulars i també de la Policia Local, va accedir a pintar de forma provisional el carril del que avui disposem, a fi i efecte de veure quina n’era la repercussió i l’ús.
Des del nostre punt de vista, han estat dos anys en que tant vianants com ciclistes han fet un procés d’aprenentatge inconscient que ha fet que la majoria d’ells el respecti, salvant evidentment algunes excepcions que encara es produeixen. Fa dos anys això era impensable a Igualada i ara ho estem aconseguint amb la col·laboració de tothom. Durant aquest període, s’ha utilitzat amb absoluta normalitat gracies al civisme de la majoria dels ciutadans. A 2009 només ens faltava consolidar-lo.
El fet de canviar l’enrajolat per l’asfalt, farà que s’hagi de patir menys per accidents i caigudes amb el terra mullat, a banda de donar un toc de color al Passeig, que segur que no serà del gust de tothom però que des del nostre punt de vista fa molt més goig que abans i no interferirà en cap de les activitats que s’hi feien (Fira de Reis, etc...), a més, afavoreix que els vianants el vegin i no l'envaeixin sense voler.
Estem d’enhorabona i cal felicitar per això a responsables del projecte, a grups i particulars que hi ha donat suport, i finalment a tots els usuaris que sense cap mena de dubte cada vegada en seran més.
Gracies a tots!
Ciclistes Urbans
Seguint el mateix criteri, no caldria pintar de vermell el carril bici del polígon ?. Allà sí que t’hi jugues la vida: passar amb bicicleta per davant mateix (a menys d’un metre) de més de 30... Llegir més entrades de camions a les corresponents empreses. Qui va ser l’il·luminat que ho va dissenyar ? I els qui van aprovar la instal·lació?
Una persona amb dos dits de front sap que ha de prevaldre la seguretat.
Mònica, tens bona part de raó. Alguns cotxes, algunes motocicletes, alguns vianants i TOTS els ciclistes.
Ester, ja veuràs quin discurset farà ara en Jordi.
eRIC: Només una observació: molts vianants tampoc no esperen que el semàfor es posi en verd. A vegades em sento tonta, jo sola allà esperant que l’homenet es posi en verd, mentre tothom... Llegir més travessa com si res, gent gran inclosa. Fins i tot hi ha motos i cotxes que passen amb el semàfor ja en vermell. No ho has comprovat això?
Per cert idea que estava al progama electoral d’ERC (i no recordo si CiU també) i no de l’Entesa.
Bona idea i bona realització, però ... caldrà posar semàfors a totes les cruïlles, o no cal, ja que els ciclistes passen igualment, estiguin en verd o vermell ?. Més que comprobable i mai ho he... Llegir més entés.
Marc
igd
29 de novembre 2009.14:14h
Canviar les rajoles trencades (que no són poques) potser també estaria més que bé. Però això no ven tan, oi ? Els vianants són sempre els més perjudicats. Ja n’estem cansats d’aquesta... Llegir més política pijo-progre-guai de la bici.