TORNAR

No ens deixem perdre una indústria puntera

Dijous, 12 febrer 2009. 03:00. Sònia Salom Pérez - Mestra

En una comarca com l’Anoia que té una taxa d’atur que dobla la mitjana de Catalunya i una gran dependència del sector industrial, no s’entén la manca de suport que reben els adobers per part de l’administració.

Llegint les últimes notícies he sabut que els blanquers treballen per a marques de primer nivell com Loewe, Christian Dior o Prada. Això no és fruït de la casualitat, sinó de l’esforç, el treball i l’especialització. Malgrat ser una indústria puntera, les administracions no donen resposta a les seves demandes i això que tant ha costat d’aconseguir es podria perdre si no es fa res.

Els blanquers van fer una forta inversió econòmica amb la construcció de la depuradora i encara no han rebut les ajudes promeses, ni reben compensacions per netejar aigües urbanes o subvencions pel cost de l’aigua com la resta d’indústries del sector. Així és difícil ser competitius i el mercat no perdona. Esperem que les administracions actuïn abans no sigui massa tard i ens haguem de lamentar per la pèrdua d’una indústria de la que depenen molts llocs de treball.


3 Comentaris

M

Miquel

L'Espelt

17 de febrer 2009.10:15h

Respondre

A part d’estar absolutament d’acord amb tu Sònia, m’agradaria que tots donéssiu un cop d’ull a un sector que ”era” tan important com els blanquers. Parlo òbviament del gènere de... Llegir més punt.
Ens han deixat morir d’inanició. No se’ns ha ajudat gens i del sector podríem dir que en queda aproximadament un 15%. Si a més hi afegeixes que els ajuts ”oficials” són per anar a fabricar fora, t’adones que la destrucció dels llocs de treball els rellisca a tots. Mireu-vos on fabriquen majoritàriament les grans marques que presumeixen d’igualadines, amb l’agravant que moltes d’elles mantenen uns marges comercials que els permetrien fabricar al nostre païs.
No em prengueu per pessimista però si hem d’esperar l’ajut de les administracions ja podem ben asseure’ns. Ja diu la dita que ”si vols ser ben servit fés-te tu mateix el llit”.

J

Jordi

Igualada

13 de febrer 2009.23:07h

Respondre

Tens tota la raó. Després es pregunten perquè puja l’atur i fan plans d’ocupació i busquen subvencions i programen cursos i reinserten i diuen els llocs de treball creats i publiquen la gran... Llegir més acció social que fan i ... i la realitat és que no ajuden les empreses que ja hi ha i funcionen.

R

Rosa

13 de febrer 2009.14:31h

Respondre

Molt ben dit. Al diari Avui també ho he llegit.
I ara jo hi afegeixo el meu comentari, i tot plegat no crec que serveixi de re. Els ’de dalt’ ja els està bé tenir gent treballadora que faci la... Llegir més feina i s’espabili per tirar endavant. Ells ja es posen a ’primera fila’ per fer la ’fotografia’ dels èxits, però amaguen la cara quan les coses van tortes i ignoren tot l’esforç fet. No és la primera vegada que en parleu. Donaran una resposta?.................

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.