TORNAR

Quin és el deute real de l’Ajuntament d’Igualada?

Dimarts, 9 octubre 2012. 03:00. Joaquim Roca i Martí - Regidor del Grup Municipal del PSC-Igualada

Perdoneu el ball de números que exposaré, tot sigui per aclarir les coses i deixar de fer demagògia. Són molts el que s’ho passen bé dient xifres i xifres, però senyors, això no ajuda! Anem pam a pam: a 31 d’agost del 2012 el deute total de l’ajuntament d’Igualada és de 42 milions d’euros. Ni més ni menys, exactament 42.408.818,75 d’euros, dels quals uns 13 milions pertanyen al BBVA, uns 6 milions d’euros a Catalunya Caixa, 10 milions d’euros a DEXIA i així successivament fins arribar als 42 milions.

Pensem que són molts i sí; són diners. Sempre coneixem les dades dolentes però no pas les bones. Aquest any l’Ajuntament d’Igualada té pressupostat ingressar 41.463.514,44 milions d’euros. Per tant, podem considerar que l’Ajuntament anualment ingressa al voltant de 40 milions d’euros. No està gens malament. Al mateix temps, fins el 2014 l’Ajuntament preveu amortitzar 5 milions d’euros cada any. Això vol dir que al 2014 arribarem als 30 milions de capital pendent a retornar. Això equival al 75% que limita l’Estat. El deute de l’Ajuntament d’Igualada és retornarà tot en 10 anys, és a dir, si qualsevol de nosaltres va al banc a demanar un préstec hipotecari ens el donaran a 30, 40 o més anys, doncs l’Ajuntament d’Igualada el té a 10 anys.

En què s’ha gastat “tants” diners l’Ajuntament? Posaré alguns exemples de les inversions realitzades per l’Ajuntament d’Igualada per entendre una mica com s’ha transformat la ciutat i les inversions que si han dedicat i que, avui, tothom veu com a necesàries. Carrer Coral la Llàntia 364.153,79 € , urbanització Carrer Sant Magí 1.610.838,2 €, parc Garcia Fossas 1.246.654,80 €, passeig de les Cabres 939.978,58 € , plaça de la Creu 1.673.724,02 €, pont de l’Estadi 1.625.817,81, urbanització de l’avinguda de Catalunya 2.738.250,32 €, peatonalització de l’avinguda d’Andorra 884.281,81 € , carrer de Sant Josep 551.844,06 €, carrer del Rec més de 7.000.000 € sense tenir en compte expropiacions, entre d’altres carrers, avingudes, plans d’asfaltats places de la ciutat. Però no ens quedem aquí; en equipaments educatius com la Rosella o l’Espígol, entre d’altres, 7.073.508,03 €; en equipaments culturals l’ajuntament ha invertit 3.831.901,49 €, en equipaments esportius (la millora de Les Comes, el tancament les pistes de d’alt, gespa artificial al camp de futbol,…) 6.928.422,23 €; en desenvolupament econòmic (fibra òptica, viver d’empreses Tecnoespai,...) uns 6.432.365 €.

No vull allargar més el bany de dades, però hem de tenir present que Igualada tenia un model de ciutat, lluitava per aconseguir una ciutat amable, potent de serveis per la gent gran i educació, ecològica , preparada amb instal•lacions potents per captar inversions i per fer-ho realitat cal destinar-hi una part del pressupost. Els serveis la ciutat els demanava en aquell moment i no pas en un altre. Les inversions calia fer-les i es van fer. I amb l’ajuda de préstecs, evidentment, perquè l’ajuntament té capacitat per tornar-los malgrat l’actual govern vulgui fer creure que no per justificar la seva inacció i manca de projecte de ciutat.


2 Comentaris

p

pau petit

igualada

10 d'octubre 2012.05:41h

Respondre

una exposcio clara i rigurosa. la juventud el poder.

S

Serrallonga

Igualada

9 d'octubre 2012.22:55h

Respondre

Amb els problemes que passa tot Europa per culpa del dèficit. Vosaltres encara reclameu que l’Ajuntament d’Igualada s’endeuti més, malgrat està més enllà del límit permès.
No teniu... Llegir més remei. Visca el dèficit!!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.