//Plugins sense CDN ?>
En resposta a l’article del senyor Oriol Solà i Prat publicat el passat divendres 27 de novembre “No consumeixes drogues?! Que estrany que ets…”, voldríem fer els següents comentaris des de la regidoria de serveis socials i Salut de l’Ajuntament.
En primer lloc compartir la preocupació pel fenomen del consum de drogues, especialment entre el col•lectiu més jove. Des de l’Ajuntament d’Igualada estem d’acord en la necessitat d’elaborar programes i projectes realistes per l’abordatge d’aquest fenomen com reclama la Fundació d’Ajuda a la Drogoaddicció i com, d’altra banda, han vingut promovent ens com la Diputació de Barcelona o l’Òrgan Tècnic de Drogodependències de la Generalitat de Catalunya.
És precisament amb el suport d’aquestes dues institucions i posant de ple la temàtica dins l’agenda política d’Igualada –tal i com reclama el senyor Solà- durant el 2008 i part del 2009 s’ha treballat durant prop de nou mesos en l’elaboració del Pla d’Actuació Local davant les drogodependències 2009-2012, que vol ser un full de ruta per guiar les intervencions en aquest àmbit i millorar la salut dels seus ciutadans i ciutadanes. El Pla va ser aprovat per unanimitat al Ple de l’Ajuntament el passat 16 de setembre, van participar en la seva elaboració més de 30 professionals experts de diferents àmbits i està a lliure disposició de tothom que vulgui consultar-lo.
El diagnòstic elaborat era molt coincident amb les dades que el senyor Solà apunta al seu article i es destacava també que Igualada no parteix de zero. Des de fa molts anys s’han fet i es fan nombroses intervencions per part de diferents establiments assistencials, educatius o socials. A partir d’aquest treball de base el Pla permetrà coordinar millor les intervencions i treure’n el màxim profit. Però això només és un primer pas i ara cal anar avançant per fer realitat els seus objectius. En aquest sentit ja es treballa en un protocol de detecció i atenció a joves en centres educatius i en la constitució d’un Observatori permanent Municipal de les Drogodependències. Des de l’Ajuntament estem disposats a seguir en aquesta línia en els propers anys amb el suport de professionals, pares, mares, joves i ciutadania en general.