TORNAR

La 1a trobada de Festes Majors Alternatives se celebrarà a Igualada

cultura
Dilluns, 12 maig 2025. 09:06. Redacció AnoiaDiari.

El 7 de juny "La Coll@nada" i la Xarxa de Casals i Ateneus Populars convertiran Igualada en "el punt de trobada de les festes majors alternatives d'arreu del territori, en una jornada per fer xarxa, compartir experiències i blindar col·lectivament aquest model de festa popular, comunitària i transformadora."

A Igualada, la Coll@nada reivindica des de fa anys un model de festa alternativa: arrelada al territori, autogestionada, feminista, antifeixista i construïda des de la base: "Aquest model de festa que estimem, vivim i defensem, el construïm gairebé amb les ungles. Ho fem des de la precarietat i el voluntariat, amb hores invisibles i esforços col·lectius, però amb una convicció profunda: la festa és espai de denúncia, de memòria, de futur i de resistència popular. No podem sostenir-lo soles. L'únic que ens pot fer avançar davant d'aquesta realitat és trobar-nos, reconèixer-nos, donar-nos suport i enfortir-nos des de la xarxa comunitària. I això no ens passa només a nosaltres: a Manresa trontolla la continuïtat de la Festa Major Alternativa, la més antiga de Catalunya i referent per a moltes, per culpa de les denúncies d'algunes veïnes; a Gràcia, la gentrificació ha desdibuixat tant les festes que ja no es poden viure plenament als carrers; a Lleida, la Sirollada no va poder fer ni un sol acte per la festa major del setembre per manca de mans; a Granollers, es criminalitza la festa amb titulars sensacionalistes per un taller simbòlic de còctels Molotov. I moltes més realitats que no sabem o que no es veuen."

És en aquest context neix la Primera Trobada de Festes Majors Alternatives. Durant tot el dia hi haurà debats, dinàmiques participatives, vermut, dinar i sopar populars, tast de begudes de la terra, activitats de cohesió, pòdcasts, gimcana pels carrers d'Igualada, tabalada, festa amb PD's i barra a preus populars. També hi haurà opció de pernoctació per qui vingui de fora, i tots els beneficis aniran destinats a cobrir les despeses de la trobada.

 

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.