S'apropa el FineArt més internacional, amb fotògrafs del Japó, Rússia, Holanda, Anglaterra, Argentina i també de Galícia, Andalusia, Madrid, Aragó, Navarra, València i de Catalunya. En total, 1.200 fotografies, 33 fotògrafs, 8 escoles de fotografia i imatge i 5 col·lectius de fotografia s’instal·laran del 6 al 22 de març a les sales d'exposicions, tant en les convencionals com en espais efímers.
L'esdeveniment, de renom a Catalunya i pioner a nivell nacional en el sector de la fotografia, es realitzarà del 6 al 22 de març en una vintena d'espais d'exposicions efímeres i activitats paral·leles.
J. Miserachs, R. Mascaró i R. Muntané. Foto: Maria Gregori
A més, el FineArt compta amb més noms amb reconeixement dins del sector fotogràfic o fotoperiodístic, com Miguel Cabezas, Lluc Queralt, Jose Beut, , Miguel Parreño, Ivana Larrosa, Miquel Viñas, Yurian Quintanas, Juan Pedro Trejo, Isabel Casellas, Diego Pedra, Jordi Comas, Jordi Julià, Miguel Trillo, Fran Martí, Salvador Berdajin, Luis Alberto Franke, Katia Repina, Albert Padrol o Sandra Sue.
Una edició més, exposen fotògrafs igualadins, alguns d’ells amb exposicions inèdites, com Jordi Valldaura, Josep Solà o les mostres antològiques a Xavier Andrés i a Ramon Godó.
El cartell, obra de Burzón*Comenge
Les escoles de disseny i fotografia continuen amb l'aposta per exposar al FineArt. Enguany, es mostren els treballs dels alumnes de l'escola ERAM- Girona, de l'Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC), de Fotoespai Barcelona Centre d'Imatge, de Grisart, de l'Escola Groc, de El Observatorio, de l'Escola d'Arts i Oficis Gaspar Camps d'Igualada i de l'Escola d'Art i Superior de Disseny d’Olot.
La tercera edició del FineArt ocupa unes 20 sales efímeres de la ciutat on, a més de les exposicions, s' organitzen activitats paral·leles vinculades amb l'art fotogràfic, com tallers, visites guiades, presentacions de llibres, xerrades, com la d'Andrea Elvira, filla del fotògraf Paco Elvira, o projeccions de documentals, com La sal de la tierra, sobre el fotògraf Sebastiao Salgado.
Igual que en l'anterior edició, FineArt Igualada opta per la difusió de l'esdeveniment a través de les xarxes socials. Així, el festival comunica les novetats tant de participants com el programa d'activitats a través de les plataformes facebook, twitter i instagram.