TORNAR

La 25a edició del Rec.0 arriba a Igualada reclamant un futur ple de vida pel barri

cultura
Divendres, 3 novembre 2023. 19:34. Redacció AnoiaDiari.

El Rec.0 torna a Igualada amb la seva 25a edició del 8 a l'11 de novembre. Enguany sota el lema "Viu el Rec", els carrers del barri es transformaran en un gran circuit urbà de moda reclamant un futur ple de vida al barri del Rec.Unes 60 fàbriques de curtits es convertiran en pop-up stores de més d'un centenar de marques i dissenyadors de moda, des de grans marques reconegudes, com Levi's, Munich o Adidas, dissenyadors emergents, marques independents i de Km0. Com ja és habitual, el Rec.0 inclou un programa d'activitats i una oferta culinària de carrer que converteix el Rec.0 en un autèntic festival de moda, cultura i gastronomia.

Per l'edició de tardor es compta amb noves incorporacions destacades com són les marques de moda femenina Yerse, Commelle by Toton, Toni Pons, Humanoid, Soeur, Baluard Barcelona, BIB o Crush, la marca de boxa Leone 1947, la marca infantil Play Active, les marques sostenibles Alsedà, Boira, Downunder i també són novetat Brussosa, Weve i Nuvola. Les marques d'esquí tindran una pop-up amb Häglofs, Peak Performance, Spider, Rossignol. Protest i Black Dimond o les propostes de Tsunami. Completen l'oferta esportiva i de muntanya els tubulars de BUFF®, la marca sostenible de muntanya Ternua, Otso Sport i marques de ciclisme com Gobik. També marques més urbanes com són Kaotiko, Ellesse, American Socks, Grimey, Crocs, Element, o Volcom.Les grans marques de moda consolidades que hi participaran són Adidas, Levi's, Textura, Munich, Pepe Jeans, o Nike, New Balance, Converse i Puma, de la mà d'AW Lab, que escullen el Rec.0 per la seva venda presencial d'estocs. Les marques es reivindiquen en els espais gens convencionals del Rec que els permeten testejar noves accions de retail amb la presencialitat total de la venda d'estocs i el contacte directe amb el consumidor.

Entre el centenar de marques s'hi poden trobar firmes de renom per a totes les edats i estils com són Beatriz Furest, Mi&Co, Sita Murt, Pretty Ballerinas, Miss Me, Samsoe Samsoe, Punto Blanco, Javier Simorra, Misako, Boxley, Mus & Bombon, Luna Brands, Antonio Miro, Brava Fabrics, Designers Society, entre moltes d'altres. I una gran aposta pel disseny independent amb marques com Amt., Miriam Ponsa, Killing Weekend, Visual Poetry Barcelona, Ika, Poems, Who, Txell Miras o Josep Abril.

 

Una oferta cultural i gastronòmica cada cop més viva

La moda no és l'única protagonista del festival, sinó que les activitats lúdiques , culturals i gastronòmiques presten l'atenció de tots els usuaris. L'oferta d'enguany és diversa, i compta amb més d'una vintena d'activitats per a tots els públics, totes elles gratuïtes. Des de tallers, concerts, sessions de DJ, dansa, cates de vins i visites guiades.

Es podrà veure concerts d'artistes com el trio femení Àvalon amb Laura Carreras, Carla Motis i Marta Costa; l'artista Marta Knight, amb temes propis del seu últim EP "Peterloo Heroes"; el grup de jazz Sweet Nipples Quartet, el músic vilanoví Albert Nieto que presentarà els seus temes propis i versions portades a la rumba; la jove cantautora Marta Vidal; i el grup Lluna Plena creat al barri del Rec, entre d'altres propostes. També hi haurà DJs locals i es comptarà amb la sessió de DJ d'Andreu Pressas de Ràdio Flaixbac. Així mateix es proposa una sessió de monòlegs amb les humoristes Irene Minovas i Raquel Hervàs.

A més, el Rec.0 disposa de quaranta punts de restauració repartits per tot el circuit amb food trucks i pop-up restaurants. L'oferta gastronòmica és molt diversa i de qualitat, amb opcions per a persones celíaques i veganes. L'Slow food continua present al Rec.0 de la mà de l'associació Slow Food Comunity que agrupa els cuiners km0 de Catalunya.

A més de l'oferta culinària, el Rec.0 també comptarà amb la barra de mixers de Fever-Tree, on es podran degustar diferents combinats de la marca, i s'oferiran dos tallers gratuïts de gintònics; i l'espai Pla de Morei, un petit i prestigiós celler de vi ecològic de Capellades (Anoia), que oferiran dues cates de vins gratuïtes. Rec.0 torna a comptar amb el suport d'Aigua Sant Aniol, que editarà una etiqueta especial en motiu del Rec.0. I com sempre, el patrocinador oficial del Rec.0, Estrella Damm, comptarà amb un pati propi amb escenari de concerts i una barra de begudes on per cada compra superior a 40€ al Rec.0, es regalarà una cervesa Estrella Damm.

 

"Viu el Rec", una declaració d'intencions pel futur del barri

L'edició de tardor engega motors amb l'eslògan "Viu al Rec". Un eslògan que vol ser una crida a seguir apostant pel futur del barri del Rec, mostrant el potencial de transformació que té, reivindicant un canvi d'usos amb un pla urbanístic que el preservi i l'ompli de vida durant tot l'any. El Rec.0 va néixer l'any 2009 amb aquesta voluntat: donar a conèixer el barri, un enorme espai urbà amb un patrimoni arquitectònic industrial únic, declarat Patrimoni Industrial de Catalunya i considerat el conjunt arquitectònic adober en actiu més important d'Europa. Després de 25 edicions, el Rec.0 s'ha consolidat com un festival de moda de referència que transforma el barri del Rec durant quatre dies i dues vegades a l'any. "Viu al Rec" és també un joc de paraules que convida a viure i a gaudir del festival que aplega moda, cultura, creativitat, gastronomia i patrimoni industrial al llarg d'un circuit d'un quilòmetre i mig que es perd entre els carrers i carrerons del barri i on es poden veure antigues adoberies que són autèntiques joies del patrimoni arquitectònic industrial del país reconvertides en pop-up stores de moda.

Una de les novetats d'aquesta edició és la creació de la nova pop-up La Pell del Rec, de la mà de Leather Cluster Barcelona, per mostrar a la ciutadania les marques i artesants existents actualment que ofereixen productes fets amb pell d'Igualada, com Leather Hug Belts, NQuart, Punto Tres, Evegé o Nubuckcuir. El barri del Rec d'Igualada té una tradició adobera que ha passat de pares a fills des del segle XI. Antigament, havien estat en actiu més de 250 empreses de curtits, però a hores d'ara són 30 les empreses que fabriquen una pell de gran qualitat per a les millors marques de moda del món. Es trobarà ubicada a l'edifici Adoberia Bella, una antiga adoberia del 1913 rehabilitada i que actualment acull la seu del Leather Cluster Barcelona, una entitat encarregada d'agrupar i promoure projectes estratègics per tal d'impulsar el sector català de la pell.

El Festival del Rec.0 vol ser també un viatge pel patrimoni industrial del barri del Rec, descobrint nous espais que han estat tancats durant anys i que s'obren només durant 4 dies, i oferint visites guiades pel barri del Rec per conèixer tan el passat industrial, com ell funcionament actual d'una adoberia. Les visites també permetran conèixer velles fàbriques reconvertides en espais culturals i magnífics estudis de dissenyadors. El "Rec portes obertes" tindrà lloc el dijous 9 novembre a les 11h, i es podran visitar fàbriques transformades que acullen noves activitats al barri del Rec. Concretament es podran visitar L'Adoberia, una antiga tintorera reconvertida en l'estudi de disseny de Jordi Ribaudí, l'estudi de la dissenyadora Mar Ribaudí i la seu de Recstores; La Bastida, també una antiga tintorera que l'any 2011 un grup d'igualadins va recuperar per reconvertir-la en un espai cultural, i la visita acabarà a La Creueta, l'antiga adoberia Valls Carol del 1902, reconvertida en un espai de coworking. També hi haurà visites guiades gratuïtes, cada dia a les 11 h, es podrà visitar a l'antiga adoberia del segle XVIII, Cal Granotes, i conèixer el procés antic de l'adob de la pell. De dimecres a divendres, a les 12 h, es podrà visitar l'empresa Curtits Badia, una adoberia en actiu al barri del Rec on es podrà veure el procés actual de l'adob de la pell. Dissabte a les 11 h tindrà lloc la visita guiada "Història d'Igualada, el Rec i les adoberies (987 – 1920)" on es podrà veure l'evolució històrica de la indústria adobera des de dins les muralles a l'actual barri del Rec.


1 Comentaris

E

Eduard Ruiz

Igualada

4 de novembre 2023.11:38h

Respondre

QUINA PENA, “60 fàbriques de curtits convertides en pop-up stores”, espais que han estat tancats durant anys i que s’obren només durant 4 x2 dies a l’any.


I mentrestant, de... Llegir més l’APROVACIÓ de un nou POUM (Pla d’Ordenació Urbana Municipal) d’Igualada, QUÈ ??

Recordem que el POUM és l’instrument de planejament urbanístic bàsic per a l’ordenació integral del integral del territori d’un o diversos municipis comprèn necessàriament:

1. La classificació del sòl que vincula tot el del territori planejat amb un destí urbanístic bàsic així com amb el corresponent règim jurídic.

2. La definició dels elements fonamentals de l’estructura general de l’ordenació urbanística del territori planejat, és a dir les vies de comunicació principals, ús residencial o d’activitat econòmica, els equipaments i serveis comunitaris més rellevants i les zones verdes o lliures, etc.

3. La fixació del programa per al desenvolupament i execució de les corresponents previsions, així com el període mínim de vigència del mateix pla.


L’actual POUM de Igualada data dels 1986 (més de 37 anys !!!), i des de llavors han canviat molt les circumstàcies econòmique i socials. Només cal donar-se un volt pel Rec i altres carrers amb edificis d’antigues fàbriques avui en desús.

Tindria de ser un instrument, per remuntar el DECLIVI INDUSTRIAL de l’Anoia, amb una indústria innovadora, eficient, sostenible, creadora de ocupació de qualitat. en benefici de la gran majoria de la població (particularment el més vulnerables social i econòmicament.

Tant debò les diferents formacions i grups polítics, govern i oposició, siguin capaços de practicar el DIÀLEG, PACTE i CONSENS en temes tant cabdals, pel present i futur.

Masa demanar, somiar ?. S’ha inciat un nou cicle de 4 anys, i els mesos corren. Veurem el balanç que resulta ....

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.