TORNAR

26.000 espectadors a la 24a edició de la Mostra

La fira tanca amb una ocupació mitjana del 89% dels teatres

cultura
Diumenge, 14 abril 2013. 20:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La Mostra d’Igualada – Fira de teatre infantil i juvenil, tanca la seva 24a edició aquest diumenge a la tarda amb una valoració molt positiva pel que fa al número d’espectadors. L’aforament de les sales ha tingut l’ocupació més alta de les darreres edicions, situant-se en un 89%, un 15% més que el 2012. 
En total, La Mostra ha penjat el cartell d’exhaurides les localitats en 21 funcions, el que suposa un 45% de les representacions programades en espais tancats.

26.000 espectadors han passat pels espectacles de sala i de carrer

El bon temps ha acompanyat aquesta 24a edició de la fira

Pel que fa als espectacles de carrer, a les cercaviles i als tallers programats, s’estima que hi han passat 18.000 espectadors, en gran part, gràcies al bon temps de primavera-estiu que ha acompanyat la fira. Tot plegat, suposa un total de 26.000 espectadors, mantenint l’assistència de l’edició anterior.

Durant aquests quatre dies d’espectacles, La Mostra ha acollit fins a 18 estrenes que han tingut molt bona acceptació de públic. D’entre aquestes, cal destacar la de la companyia andalusa La Rous que va estrenar aquest dissabte “Una niña”, el “Sense solta” dels manresans Teatre Mòbil, “Paperipècia”, del també manresà Marcel Gros que va inaugurar La Mostra d’enguany o AlambiQ, Destil·leria Cultural que va estrenar el seu primer treball “Si n’era un somni”, un espectacle dedicat a l’obra de Salvador Espriu. En l’àmbit de carrer Born to trace va deixar al públic bocabadat amb les seves acrobàcies des d’una bastida. Fora de les estrenes, també han tingut bona acollida “Somnis de sorra” de Ytuquepintas, “Do not distrub, no molestar” dels andalusos Vaiven Circo” o “Raspall” de Teatre Nu, entre d’altres.

El director artístic de La Mostra d’Igualada, Òscar Rodríguez, ha assegurat que “les estrenes han respost a les expectatives” i ha destacat la reacció dels programadors internacionals vinguts de França. Segons Rodríguez, “aquests programadors s’han mostrat sorpresos molt positivament pel nivell artístic de les companyies catalanes, han estat receptius amb les propostes de La Mostra, i alguns d’ells fins hi tot han fet ja alguna contractació”.

Segons el gerent de La Mostra d’Igualada, Òscar Balcells, “incrementar la xifra d’ocupació en 15 punts és un èxit i demostra que la fira de teatre infantil i juvenil no només és un punt de referència per al sector professional, sinó que també ho és per al públic”.

Vessant professional de La Mostra d’Igualada

Pel que fa al vessant professional de La Mostra d’Igualada, la valoració també és positiva. L’organització de La Mostra ha programat tres activitats dirigides al públic professional. Conjuntament amb la Diputació de Barcelona es va organitzar dijous la jornada “L’equipament teatral més enllà de l’escenari” que va comptar amb la ponència “Re-existencia vs. Resistencia: un nuevo lugar para el teatro” a càrrec de José Luis Rivero, director artístic de l’Auditorio de Tenerife i president de la Red Española de Teatros, i amb una taula rodona que va servir per donar a conèixer bones pràctiques com les de “Fem òpera: Brundibar” i “Fem dansa: Metrodansa”, la de l’Ateneu Popular de 9 barris, la de “Fem un musical” i la de l’Estruch, fàbrica de creació.

El Mercat de projectes d’espectacles és una activitat consolidada que enguany ha arribat a la seva quarta edició. Es tracta d’una iniciativa de La Mostra d’Igualada pensada per dinamitzar el mercat i dirigida a possibilitar la producció de projectes d’espectacles professsionals per a tots els públics. Al cloure les presentacions orals dels sis projectes seleccionats, les companyies van poder començar a fer els primers contactes amb professionals interessats en els seus projectes, el que pot facilitar poder dur a terme els projectes i que esdevinguin realitat. De fet, la programació de La Mostra d’Igualada d’enguany ha acollit tres propostes presentades als anteriors Mercats de projectes d’espectacles: “Víctor i el Monstre (Frankenstein)”, “El País del pa amb tomàquet” i “Monstres”.

Breakfast meeting

Per últim, La Mostra d’Igualada ha organtizat conjuntament amb Catalan Arts (ICEC – Departament de Cultura) i l’Institut Ramon Llull una trobada professional entre representants de companyies catalanes que enguany presenten noves produccions a La Mostra i professionals francesos. D’aquest primer contacte ja s’han pogut començar a aparaular coproduccions, col·laboracions i representacions per a que les companyies d’aquí les puguin dur a terme a França.

Un any més, La Mostra també ha esdevingut el punt de trobada del sector, i entitats com la Plataforma de Concerts Educatius Lacord, Fundació Xarxa i fins a un total de vuit companyies han presentat les seves novetats a La Llotja que ha comptat amb nombrosos visitants professionals que han aprofitat aquests dies per treballar i intercanviar contactes.

Pel que fa a la xifra total de professionals acreditats, se’n poden comptabilitzar al voltant de 700, 400 dels quals d’entitats programadores.

La Mostra d’Igualada - Fira de teatre infantil i juvenil

La Mostra d’Igualada és la fira de referència de les arts escèniques per a tots els públics del territori de parla catalana. Està concebuda com un mercat d’espectacles al servei de companyies i programadors, esdevenint un punt de trobada del sector, una plataforma de difusió i una gran festa de les arts escèniques per al públic familiar. La 24a edició de La Mostra s’ha celebrat de l’11 al 14 d’abril de 2013 a Igualada, està organitzada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament d’Igualada, i compta amb la col·laboració de la Fundació Catalunya – La Pedrera.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.