//Plugins sense CDN ?>
Les primeres opinions dels programadors assistents –com també dels espectadors– confirmen que els espectacles presentats a la fira han estat molt ben rebuts pel seu alt nivell artístic, assolint així un dels principals objectius de l’organització que és proveir les programacions de teatre per a tots els públics de Catalunya. A la vegada, l’aposta per espectacles més innovadors i de nous formats, també ha estat molt ben rebuda, tal i com demostra el gran èxit de públic i crítica que han tingut espectacles com Tripula de Farrés Brothers i cia. que es desenvolupa dins la tela d’un globus aerostàtic i que ja tenia les entrades exhaurides dies abans de començar la fira; La nena que vivia en una capsa de sabates de Zum-Zum Teatre que combina audiovisual i teatre; Domini Públic DIWO de Roger Bernat / FFF, una espècie de joc de rol en viu amb la participació indispensable del públic, o Dot de Maduixa Teatre que combina la dansa i el multimèdia, entre d’altres propostes artístiques de la programació. De fet, Dot ja venia avalat per l’èxit i el premi a millor espectacle de FETEN. Un altre dels espectacles premiats a FETEN, La gran ilusión de Cia. Antonio Díaz també ha exhaurit les entrades a La Mostra d’Igualada, omplint el Teatre Municipal de l’Ateneu i posant al públic dempeus en acabar l’actuació.
En les properes setmanes, la Fundació Catalunya – La Pedrera i La Mostra d’Igualada donaran a conèixer la companyia guanyadora del premi de votació del públic de la fira.
La celebració de la 25a edició ha comptat amb diversos ingredients que han combinat la participació del públic: les famílies han pogut simular el cartell d’aquesta edició; grans i petits han pogut deixar els seus missatges a un mur; joves de 25 anys han posat la veu a l’inici dels espectacles de sala explicant els seus records de menuts de la fira, i les companyies del país han deixat volar la imaginació per elaborar uns vídeos de felicitació a La Mostra que es poden veure al canal de Youtube de la fira.
En total a La Mostra d’Igualada s’hi ha pogut veure 48 espectacles dins de la programació oficial –12 dels quals estrenes– que han ofert 105 representacions en quatre dies. Ni la pluja caiguda dijous al vespre mentre la companyia Cap i Cua inaugurava la fira amb l’espectacle Entredos al Teatre Municipal de l’Ateneu, ni el ruixadet que va fer dissabte a la nit mentre Teatro Necessario tenia en marxa la seva Nuova Barberia Carloni –un altre dels èxits de l’edició– a la plaça Pius XII han alterat la programació. De fet, el bon temps –sobretot de dissabte a la tarda i diumenge- ha permès que el centre d’Igualada, una gran zona de vianants que enguany ha estrenat la remodelació de dues places més, s’omplís de gom a gom d’espectadors d’arreu. En total, s’estima que 26.500 espectadors han gaudit de la 25a Mostra d’Igualada, uns 17.500 al carrer i 9.000 a sala. Aquestes xifres suposen un augment –gairebé un miler– d’espectadors de sala respecte a l’edició anterior.
La nova Llotja
Una de les novetats més importants de la fira en la vessant professional ha estat el replantejament de La Llotja, l’espai de negoci de La Mostra i punt de trobada entre programadors i companyies. Així doncs, en aquesta edició s’ha optat per crear un espai diàfan, atractiu, obert i sense barreres que ha afavorit el contacte. També s’ha ideat un sistema de taules prèviament reservades per a reunions entre professionals. En aquest mateix sentit, també s’ha proposat una nova activitat, els Speed datings, amb l’objectiu de posar en contacte professionals del sector de les arts escèniques amb programadors d’equipaments del país que compten amb espectacles per a tots els públics a la seva oferta (Teatre Nacional de Catalunya, L’Auditori, Kursaal de Manresa, Teatre La Sala Miguel Hernández de Sabadell i el Teatre-Auditori de Sant Cugat). Aquesta nova activitat ha tingut molt bona acollida. Tant és així que, en obrir la convocatòria, en poques hores es van agendar totes les reunions possibles.
Pel que fa a la resta d’activitats professionals programades per La Mostra d’Igualada, totes han estat molt ben rebudes i han comptat amb nombrosa participació. Així doncs, a la jornada “La programació per a tots els públics 25 anys després” organitzada conjuntament amb la Diputació de Barcelona i que va obrir la fira el dijous al matí, hi van participar una setantena de persones, i al 5è Mercat de Projectes d’Espectacles es va possibilitar la producció de sis projectes d’espectacles professionals per a tots els públics de les companyies Thomas Noone Dance, Clara Xuclà, Cia de Teatre Anna Roca, Gaia Contes, Companyia Terranegra i la Companyia de Comediants La Baldufa. Per últim, el Breakfast Meeting, pensat per facilitar el contacte entre el grup de programadors internacionals acreditats a la fira i aquelles companyies incloses a la programació oficial amb espectacles susceptibles de ser programats fora del nostre territori també ha funcionat molt bé i ja s’han establert els primers contactes que han de permetre contractacions internacionals a posteriori.
La Mostra d’Igualada - Fira de teatre infantil i juvenil
La Mostra d’Igualada és el mercat de referència de les arts escèniques per a tots els públics de Catalunya. Un gran aparador dels millors espectacles catalans per a públic familiar, al servei de companyies i programadors, que aplega any rere any a milers d’espectadors, convertint Igualada en la capital catalana de les arts escèniques per a tots els públics. La Mostra ofereix una programació d’espectacles de qualitat, contemporaneïtat, novetat, modernitat i risc, que influeix posteriorment en les programacions familiars d’arreu del país.
No sabem contar ?
=lada
1 de maig 2014.12:11h
Sols 26.500, no seriant 2.650.000.