TORNAR

Albert Guinovart i el Trio Fortuny, protagonistes de les Nits Culturals a Sant Pere Sallavinera

La 25a edició del festival se celebrarà el cap de setmana de l’1 i 2 de juliol

cultura
Dimecres, 29 juny 2022. 15:19. Redacció AnoiaDiari.

Després de l’obligat parèntesi provocat per la pandèmia, Sant Pere Sallavinera recupera enguany les Nits Culturals. I ho fa amb un extraordinari programa per celebrar el seu vint-i-cinquè aniversari.

L’obertura es portarà a terme el divendres 1 de juliol amb una icònica acció de gràcies: el “Te Deum” d’Albert Guinovart, una obra d’envergadura per a doble cor, piano, orgue i percussió, acompanyat per la Polifònica de Puig-reig, el Cor de Cambra de l’Auditori “Enric Granados” de Lleida, amb Jordi Castellà (orgue), Mireia Dolç (soprano) i Miquel Cobos (tenor), sota la direcció de Xavier Puig. El concert inclourà una segona part que permetrà gaudir de diversos musicals de Guinovart: les suites dels musicals “Gaudí” i “Mar i cel”, per concloure amb l’”Himne del Poble”, del musical “Scaramouche”.

Albert Guinovart

Albert Guinovart i Mingacho (Barcelona, 1962) és un pianista i compositor català. És un dels músics més polifacètics de l’actualitat. Amb la seva carrera com a pianista i la seva creació com a compositor ha obtingut un gran reconeixement. Com a pianista, destaca des de la seva interpretació del romanticisme fins a la de les seves pròpies creacions, passant per la d’autors catalans del tombant de segle com Enric Granados i Isaac Albéniz. I, pel que fa a la composició, han esdevingut molt populars les músiques que va compondre per a sèries televisives com Nissaga de poder o Laberint d’ombres, i molt especialment l’èxit del musical Mar i cel, que va compondre per a la companyia Dagoll Dagom. Però, a banda d’això, és autor d’un catàleg molt divers d’obres com el musical Gaudí (2002), la Sonata per a piano sobre temes tradicionals catalans (2006), el seu Concert per a piano (2006), l’obra instrumental de cambra i narrador La ciutat que parla, la ciutat que sona (2008) o l’òpera Alba eterna (2009).

El dissabte dia 2 de juliol, les Nits clouran amb el Trio Fortuny, amb els músics Joel Bardolet (violí), Pau Codina (violoncel) i Marc Heredia (piano), que interpretaran peces de W.A. Mozart, Bent Sørensen, Ernest Bloch i Ludwig van Beethoven.

Ambdues funcions seran contextualitzades i comentades pel poeta Miquel Desclot.

Durant la tarda de dissabte la companyia “Múcab Dans” presentarà la seva proposta visual, “Bombolles de Paper”, un espectacle participatiu de dansa i música que ens transportarà a un món fantàstic ple de bombolles i que s’acompanyarà d’un berenar per a tothom.

El Trio Fortuny

El “Trio Fortuny” el componen tres dels músics amb major inquietud i singularitat artística de la seva generació que els permet desenvolupar un treball rigorós d’aproximació a algunes de les obres clau escrites per a una de les formacions de cambra per excel·lència, el trio amb piano.

El violinista Joel Bardolet  va realitzar els seus estudis superiors a l’ESMuC i posteriorment va cursar un màster a la prestigiosa Musikhochschule Freiburg amb la violinista francesa Muriel Cantoreggi, amb qui encara avui manté el contacte i la relació musical. L’abril de 2012 va ser admès en el programa de màster especialitzat en solista a la Hochschule für Musik Basel, amb Rainer Schmidt. En finalitzar-lo, va debutar com a solista a la principal sala de concerts de Basilea, tocant el segon concert de Bartók amb la Basel Sinfonie Orchester. Ha rebut el mestratge de músics com Vera Martínez Mehner, Maurice Fuks, Erich Höbarth i András Keller. En l’actualitat és freqüent el contacte pedagògic amb Claudio Martínez Mehner, Anton Kernjak, Rony Rogoff i Ferenc Rados.

Pau Codina va començar els seus estudis de violoncel amb cinc anys amb la professora Eulàlia Subirà, a l’Escola Municipal de Música de Manlleu. Ha rebut classes de professors com Ivan Chiffoleau, Daniel Grosgurin, Peter Thiemann i Louise Hopkins. L’any 2002 va ser acceptat com a alumne a la prestigiosa escola Yehudi Menuhin de Londres, i va cursar els estudis de grau superior en la Guildhall School of Music & Drama, graduant-se amb menció d’honor el 2010. Posteriorment, va cursar el Solo Artist Diploma a la Chapelle Musicale Reine Elisabeth de Brussel·les amb el professor Gary Hoffman. Ha assistit a cursos i classes magistrals amb professors com Lluís Claret, Anner Bylsma, Franz Helmerson, Steven Isserlis i Mstislav Rostropóvitx. Ha debutat ja com a solista amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquestra de la RTVE, la Simfònica del Vallès i la JONC, respectivament.

Marc Heredia va iniciar els seus estudis de piano amb tres anys i va continuar la seva formació amb Cecilio Tieles al Conservatori Superior de Música del Liceu. Més tard, entre 2008 i 2012, va continuar la seva formació a la Escuela Superior de Música Reina Sofía amb professors com Dimitri Bashkirov i Claudio Martínez Mehner. De 2012 a 2014 va cursar un Master of Arts a la Hochschule für Musik de Basilea, Suïssa. Ha actuat en importants sales com L’Auditori de Barcelona, el Palau de la Música Catalana, Auditorio Nacional i la Fundación Juan March de Madrid, el Claustre de Sant Domènech de Peralada i també ha tocat en marcs com el cicle Solistas del SXXI a l’Auditorio Sony de Madrid o a l’Auditori de Girona, entre altres.

Un festival de referència

Nits Culturals de Sant Pere Sallavinera celebra enguany la seva 25a edició. Des de l’organització manifesten que “es tracta de la il·lusió de tot un poble per mostrar la bellesa del seu entorn i apropar la música clàssica d’alt nivell a la Catalunya Central”.

La seva posada en escena i la gran qualitat del repertori i dels músics que l’executen, fan d’aquest festival un esdeveniment estival indispensable pels melòmans.”

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.