//Plugins sense CDN ?>
Fa un mes es complia el cinquè aniversari de la mort de Manel Caro. Aquest va ser un dels acèrrims defensors del Rec i de recuperar el patrimoni i mantenir l'ambient del barri. Una proposta peculiaríssima de l'Amorfa, estudi de creativa gràfica, recorda a l'advocat i activista.
Una Igualada amb quatre línies de metro, interconnectada de nord a sud i d'est a oest. I amb una estació d'inici en honor a Manel Caro. Aquest és el projecte utòpic que Xavi Méndez, d'Amorfa -el despatx que edita 'La Cultural'- ha fet en el cinquè aniversari de la mort de Caro, un dels impulsors de la recuperació del Rec. La parada en el seu honor és al final del carrer Creueta, on hi ha l'emblemàtica xemeneia i a prop de l'edifici de la Bastida, l'associació que ell va engegar amb altres col·laboradors. "L'inici del Rec físic, visualment, és allà i aquí he pensat en fixar la parada. Ell és l'inici de dues de les línies".
Les línies s'han pensat amb una línia blava, la 1, que connecta la universitat amb els ferrocarrils i travessa tot Igualada. "Dues línies circulars més aviat" i una clarament en vertical. El mapa d'Igualada s'allarga d'est a oest, però Méndez proposa quatre línies, dues de les quals parteixen del sud fins al nord: "he volgut donar importància a tot el territori. El Polígon no és molt urbanitzat, però hi viu gent. Volia imaginar un transport que fes la seva funció". La línia vermella uneix, de fet, dues de les joies arquitectòniques d'Igualada: "el Rec i el cementiri Nou de Miralles-Pinós".
En clau reivindicativa, el metro que ha dibuixat Xavi Méndez, membre de Disseny=Igualada marca com a tram en construcció el darrer de la línia blava fins a la universitat: "per recordar la polèmica que no s'ha resolt del logo (un disseny amb uns patrons que s'assemblaven al utilitzats per un professional belga per fer una proposta corporativa)". Els noms escollits per les estacions no han estat fàcils d'escollir, explica. "'Jutjats', per exemple, és una paraula lletja. Però abans, els antics jutjats eren un lloc de referència. L''Estació Central' ha estat escollit perquè el que en diem ara la 'Nova' no ho és gaire. He preferit 'Camp de vol' perquè els globus ens representen més que no pas 'Parc Central'".
El mapa del metro "està fet sobretot per un record al Manel. El vam publicar el dia del cinquè aniversari de la seva mort. També perquè fa temps que esperem que hi hagi una 'plaça' o un espai en honor a ell". La 'M' del metro també és en honor a Manel Caro i és una picada d'ull als Moixiganguers, ambaixadors de la ciutat: al revés del color vermell, està resseguida de color morat.
Una idea molt simpàtica, us felicito per la iniciativa. Encara que sigui imaginària :-)
Com a idea per teoritzar està bé (metro o tramvia). Ara bé aq disseny segueix el model Barcelona q no és precisament dels millors: maca una linia circular, manca una diagonal i també deixa... Llegir més sense connectar alguns finals de línia, cosa q obligaria a fer molta volta en alguns casoso quedar-te penjat...
Teresa
Igualada
31 d'octubre 2017.20:15h
Molt be aquesta idea que volia reflexionar sobre un transport públic que fes la seva funció que connectés les àrees més allunyades de la ciutat. Actualment per la gent que anem a peu es... Llegir més difícil accedir a zones com el Polígon o el Cementiri Nou entre d’ altres . Cal promocionar alternatives al cotxe i que hi hagin bones comunicacions per a tots els ciutadans.