//Plugins sense CDN ?>
Es tracta d’una iniciativa de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Igualada, organitzat per l’Institut Municipal de Cultura, i produït per l’entitat cultural, Contrapunt. Ambdós festivals s’han estructurat en quatre concerts cadascun duts a terme tots ells a l’Esglèsia del Pares Caputxins excepte el primer d’aquesta temporada que va tenir lloc a l’Esglèsia de Santa Maria.
El concert d’aquest proper diumenge, Stabat Mater Dolorosa, hi podrem escoltar dos dels Stabat Mater més cèlebres de la història, el d’Antonio Vivaldi i el popularíssim de Giovanni Battista Pergolesi. Dues obres imprescindibles de conèxer entre els repertoris de la música barroca italiana.
Tots dos parteixen del mateix text, trobat en fonts documentals franciscanes; es tracta d’un text d’origen medieval, que encara no se sap ben bé qui és exactament l’autor tot i que existeixen moltes conjectures i suposicions. Està constituït per una seqüència de 20 estrofes, basades en la profecia de Simeó que invita tots els cristians a compartir el sofriment de la Mare de Déu al peu de la creu.
D’aquest text se’n coneixen més de 500 versions musicals, dues de les quals, les més cèlebres, les escoltarem diumenge vinent de la mà d’Oriol Rosés, contratenor, Maria Jesús Martínez de Arenzana, soprano, acompanyats pel quartet format per Emília Grajales i Neus Carles al violí, Marta Riba a la viola i Gabriel·la Mazö van Reeken al violoncel.