TORNAR

Arrenca el Rec.0!

Des d’aquest dimecres i fins dissabte, el barri adober obrirà les portes a un festival que marida moda, cultura, patrimoni i gastronomia

cultura
Dimecres, 9 novembre 2022. 03:00. Redacció AnoiaDiari.

Amb el lema "Quedem?", l'organització de l'edició hivernal del Rec.0 proposen als igualadins, anoiencs i als milers de visitants que es troben al barri adober del rec en aquesta cita, a gaudir de quatre dies de festival, amb més d'un centenar de marques i dissenyadors, un circuit amb més de cinquanta espais convertits en pop-up stores i una completa agenda cultural inclou concerts, tallers, visites guiades i una xerrada sobre el barri del Rec.

Com en anteriors edicions, dissenyadors emergents i alternatius conviuran amb grans marques consolidades de moda i esports que reivindiquen la presencialitat de la venda d'estocs. També es reedita l'espai dedicat a la moda sostenible i de proximitat, al Museu de la Pell, i el dissabte se celebrarà el 2n Mercat d'Intercanvi que va desbordar totes les previsions dels organitzadors en la seva primera edició. Una de les novetats més destacades d'aquesta edició és l'obertura del pop-up restaurant Somiatruites en una antiga casa d'horts del Rec, que completarà una gran oferta gastronòmica distribuïda al llarg de tot el recorregut.

Grans marques que conviuen amb el disseny més emergent i alternatiu

Grans marques com Adidas, Levi's, Textura o Munich es reivindiquen en els espais gens convencionals del Rec que els permeten testejar noves accions de retail amb la presencialitat total en la venda d'estocs. Les marques de l'edició d'hivern són molt diverses. Algunes de les noves marques destacades són la gran pop-up store dedicada íntegrament a la moda esportiva, amb Nike, Puma, New Balance i Jordan; la catalana Beatriz Furest amb disseny i producció local; la nostàlgica Ellesse que ara és tendència; el calçat de pell d'Ash, Mascaró i Pretty Ballerinas i els complements de Sita Nevado. Altres novetats són en la moda infantil, amb Canada House i l'espai Kave Home, amb mobiliari infantil.

La sostenibilitat i el reciclatge va arribar per quedar-se i aquest any s'incorporen més marques: Thinking Mu, amb un procés de fabricació innovador i compromès; Iaios, marca catalana sense moda, gènere ni edats que únicament fabrica amb fil recuperat; Mikakus, el calçat fabricat 100% amb materials reciclats; la dissenyadora igualadina resident a Mèxic, Núria Morera, amb una col·lecció de bosses fabricades amb pells antigues de més de 50 anys procedents de l'adoberia del seu pare, i la nova pop-up store de Motocard dedicada només a la moto, amb marques destacades d'aquest esport com Alpinestars o Dainese.

Hi ha moltes marques que produeixen localment repartides per tot el circuit, mentre que a la primera planta del Museu de la Pell es trobarà el + REC SOSTENIBLE amb dos espais: 080 Barcelona Fashion, format pels guanyadors del concurs Rec.0/080 Barcelona Fashion i que són The Artelier, Serendipity, Shuia Shuia i The Alfabet; i l'espai Moda Sostenible Emergent, amb més de 20 marques com Batech, Nuoo o la social Top Manta. Aquest espai es contempla també com un espai de debat i reflexió, per això s'habilita una part per a compartir converses entre els dissenyadors i públic i s'hi organitza un debat centrat en la moda inclusiva i sense gènere, on participaran dues de les marques presents a l'espai dissenyadors del Rec: I am Bold, de la dissenyadora Rosa Vilaseca, especialitzada en moda a partir de la talla 42 i Killing Weekend, les col·leccions sense gènere representades per Alba Medina. La taula també comptarà amb Marta Pontnou, estilista i assessora de moda, Estel Vilaseca, consultora i editora de moda i responsable de l'àrea de moda de LCI Barcelona.

A l'espai + Rec Sostenible també hi haurà una exposició de dissenys creats per estudiants de 7 escoles de disseny de moda de Catalunya com BAU, ESDI, La Gaspar, Escola Garrotxa, EADI Moda, ESDAPC Campus Llotja i LCI Barcelona.

I com sempre, fins a arribar al centenar de marques que seran presents al Rec, a més de les que ja s'han mencionat, hi trobarem les col·leccions de Superdry, SKFK, Buff, Sita Murt, Pepe Jeans, Nice Things, Paloma Wool, Designers Society, Duuo, Miriam Ponsa, Txell Miras, Josep Abril, Antonio Miró, Crocs o Punto Blanco, entre d'altres.

L'espai del Pop-up Day Estrella Damm també mostrarà noves propostes del món de la moda amb nous dissenyadors desconeguts pel públic, ja que algunes són marques sorgides en pandèmia. En aquesta ocasió s'estrenaran les propostes de la dissenyadora Mar Ribaudí.

La moda infantil té un lloc destacat a l'edició d'hivern del Rec.0, amb el pati Petit Rec, ubicat en un hort al bell mig del circuit, on hi haurà la venda d'estocs de marques tan reconegudes com Yporqué, Micu Micu, Little Lia, 1+intheFamily, Picnik Barcelona, Tiny Cottons, Petit Oh, Bean's Barcelona, a més de les novetats ja esmentades del mobiliari i accessoris infantils de Kave Home o la roba per nens de totes les edats de Canada House. L'espai infantil comptarà amb un punt de restauració i s'hi celebraran tallers infantils el dissabte.

2n Mercat d'Intercanvi Rec.0

Després del test que es va fer la passada edició, torna el Mercat d'Intercanvi Rec.0 amb més força, un nou model de consum de moda que està triomfant. El dissabte 12 de novembre, de 10 h a 21 h, a l'adoberia La Bella, es podran intercanviar roba d'adults, fins a un màxim de 10 peces. Aquest mercat compta amb el suport de Roba Amiga.

Les marques del Rec.0

Un centenar de marques estaran repartides per les 52 adoberies al llarg del recorregut del Rec.0: Adidas, Alpinestars, American Socks, Amt, Antonio Miro, Ash, Beatriz Furest, Boxley, Brava Fabrics, Buff, Cole Haan, Crocs, David Valls, Dainese, Designers Society, Dr. Denim, Duuo, Ellesse, Element, Fox, Gorni Kramer, Grimey, Hydroponic, I am Bold, Igualada Slow Shopping, Ika, Jack & Jones, Javier Simorra, JDY, Jordan, Jordi Rafart, Josep Abril, Kave Home, Killing Weekend, Leon&Harper, Levi's, Luna Brands, Macson, Mascaró, Mi&Co, Mikakus, Miriam Ponsa, Misako, Motocard, Munich, Mus&Bombon, New Balance, Nice Things, Nike, No Name, Núria Morera, Only, Only&Sons, Jack&Jones, Paloma Wool, Pepe Jeans, Poems, Pretty Ballarines, Puma, Punto Blanco, Re-Cuir, Satorisan, Samsoe Samsoe, Shark, Thinking Mu, Sita Murt, Sita Nevado, Skunkfunk, Superdry, Teoh&Lea, Textura, Textura Baby, Tsunami, Txell Miras, Vans, Visionario, Visual Poetry Barcelona, Volcom, Who Bcn

Petit Rec: 1 + in the family, Anguè Anguè, BabyClic, Bean's Barcelona, Canada House, Crocs, Done by Deer, Kave Home, Little Lia by Beth, Li&Me, Lötiekids, Micu Micu, Pequeño Tocón, Petit Oh!, Picnik Barcelona, Piñata Pum, Raquette, Suindiatic, Textura Kids, Tinycottons, Yporqué.

Pop Up Day Estrella Damm: Infinit Denim, Micuxu, Punto Tres, Maribaudí.

Espai Rec+Sostenible: Design Marked, amb Akin Soft Goods, Anna Elizari, Batech, Solka, Omnea i Anoia en Transició, Iaios, Natura Moda, Nuoo Clothing, Sublim, Top Manta, KILOtela i Zebra Barcelona.

Guanyadors 080 Barcelona Fashion: Shuia Shuia, The Artelier, The Alphabet i Serendipity.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.