TORNAR

L'AUGA comença amb una exploració de la sardana

Concepció Ramió va dirigir la Cobla Terres de Marca al Teatre de l’Ateneu

cultura
Dimecres, 16 setembre 2015. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'Aula d'Extensió Universitària a l'Anoia (AUGA) va engegar el curs amb música, amb un luxe com la Cobla de les Terres de Marca i un estudi sobre els inicis de la sardana. Per a la setmana vinent, Jordi Badia descobrirà la història i l'actualitat del Barça.

Dilluns es va inaugurar el nou curs d'AUGA - l'Aula d'Extensió Universitària a L'Anoia- amb la presència de Marc Castells, alcalde d'Igualada, i de Jordi Barón, Conseller de Cultura del Consell Comarcal, i una assistència massiva que omplia el teatre de l'Ateneu. En aquest teatre, ple de gom a gom, s'hi endevinava un relleu generacional fruit de la incorporació de nous jubilats.

La sessió va acabar a la pista, amb una balladaLa protagonista del dia, Concepció Ramió, va desgranar els orígens geogràfics de la sardana: Figueres, Torroella de Montgrí, Castelló d'Empúries... i, també, alguns noms: Pep Ventura, Vicenç Bou,... que a partir de finals del segle XVIII, i sota influència de l'Òpera italiana i les bandes militars, van iniciar les primeres composicions. Ramió va detallar cada un dels instruments i n'explicà la seva construcció i funció en el sí de la cobla, amb l'ajuda dels músics de la Cobla Terres de Marca. Després va explicar l'evolució de la sardana i la concreció en dues tirades actual. Va detallar cada pas en la composició de cada sardana. Es va acabar l'acte a la pista de l'Ateneu on es van ballar dues de les sardanes que Ramió havia utilitzat en la seva dissertació: "Llevantina" i "La Maria de les Trenes". Més de dues-centes persones es van enllaçar per ballar-les.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.