//Plugins sense CDN ?>
L'obra, estrenada el passat mes de març, és un projecte de la directora i l'actriu, produït per Mola Produccions en coproducció amb el Centre d'Arts Escèniques de Terrassa CAET. Afterplay arriba a l’Aurora per iniciar una nova gira després de l’èxit de públic i crítica assolits a la cartellera barcelonina en els darrers mesos.
Afterplay uneix dos personatges que ja havien existit per separat en dues obres de l'autor rus Anton Txèkhov: l’Andrey, el germà indecís de Les tres germanes, i la Sonya, neboda de L'Oncle Vània, vint anys després que les seves vides de ficció acabessin. La trobada fortuïa entre Andrey i Sonya, en un cafè decrèpit de Moscou als anys vint del segle passat ens mostra com un fet casual pot canviar les vides d’uns personatges perdedors, condemnats al seu passat. Vint anys després l’Andrey és encara aquell noi solitari, confús, sense mare, criat per un pare dominant i amb tres germanes inquietes. Sonya encara lluita per una finca amb problemes i continua profundament enamorada del metge del poble. L’espectador assisteix a la conversa entre aquests dos personatges, una conversa existencial que gràcies a la confiança –i als glops de vodka- va guanyant en franquesa i farà que els dos personatges comparteixin amb el seu interlocutor –i amb el públic, que a l’Aurora estarà molt, molt a prop dels personatges- què va ser de els seves vides des que Txèkhov va posar punt i final a les seves obres de ficció.
Imma Colomer, directora de l’obra, defineix Afterplay com “una filigrana teatral. Una obra curta, intensa, amb molta sensibilitat. Els personatges de Txèkhov sempre parlen de sentiments i això els fa molt pròxims, amb situacions que pots identificar-t’hi. Parlen de sentiments, de sensacions, de vida. Hi ha ironia, hi ha tristesa, hi ha melancolia, hi ha solitud, hi ha esperança, un bri d’esperança… Hi ha una cosa que costa molt a la gent, que és treure’s el passat de sobre. Amb aquest trajecte tan curt veus tota la gamma de sensacions, de les relacions amb les persones. També parla de l’oportunitat de trobar-se amb algú, que potser pot canviar la teva vida”.
Emocions i sensacions que al Teatre de l’Aurora, per la proximitat del públic amb els actors, prenen més força. “Estic convençuda que el públic passarà molt bons moments. És una obra que no se’t fa estranya, vas passant per moments que pots reconèixer. Estàs a prop, els sents a prop. I et dóna la sensació d’estar en un cafè i estar a la taula del costat dels actors, presenciant la seva conversa íntima. Fas una mica d’espieta, de voyeur d’emocions. Ens fa molta il·lusió venir a Igualada, i més al Teatre de l’Aurora, un espai molt íntim, que pràcticament ens sentirem respirar”, assenyala Imma Colomer.
Funcions
Les representacions d’Afterplay es faran el dissabte 12 a les 22h i el diumenge 13 d’octubre a les 19 h. Les entrades (15€ i 12€ amb els descomptes habituals) es poden adquirir per internet i a la taquilla del Teatre de l’Aurora (a la plaça de Cal Font) una hora abans de cada funció. També es poden reservar prèviament trucant al 93 805 00 75 exclusivament els dijous de 19 a 20 h. Més informació a www.teatreaurora.cat.
Més informació
Per conèixer més a fons la programació i el sistema de venda i reserva de localitats es pot consultar la pàgina web www.teatreaurora.cat o bé seguir tota l’actualitat a través dels canals de facebook , twitter i youtube del teatre.
Teatre de l’Aurora
El Teatre de l’Aurora és una sala independent d’Igualada que ofereix una programació de teatre professional de manera estable des de l’any 1996. Les seves reduïdes dimensions (té un aforament de 110 localitats) permeten gaudir intensament de l’espectacle en viu per la proximitat entre actors i públic. Està gestionat per Unicoop Cultural, una iniciativa privada sense ànim de lucre que vol contribuir a que la cultura sigui accessible per a tothom a través d’una oferta de qualitat. El Teatre de l’Aurora forma part de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), de la Coordinadora de Teatres Independents de Catalunya (CTIC) i de la Red de Teatros Alternativos.