Un dels grans poetes espanyols del segle XX, Miguel Hernández, tindrà un tribut a partir de la setmana vinent a la Biblioteca. Un recital i una exposició donaran a conèixer la seva obra.
El proper divendres 7 d'abril, a les 7 de la tarda, estudiants de batxillerat de diversos centres educatius d'Igualada participaran een un recital col·lectiu a la Biblioteca Central d'Igualada. El recital és un dels actes de record i homenatge al poeta Miguel Hernández en el 75è aniversari de la seva mort. Els joves són alumnes dels instituts Pere Vives Vich, Joan Mercader, l'Acadèmia Igualada, l'Escola Pia i el Centre Educatiu Montclar... La vetllada poètica serà presentada per Marisa Vila Berzosa, professora de l'IES Pere Vives Vich i gran coneixedora de la figura de Miguel Hernández. A més, comptarà amb l'acompanyament musical al piano d'Albert Gàmez Enrich.
La guerra civil espanyola va marcar el tràgic destí d'aquest poeta i, alhora, va fer els seus versos més tendres i dolorosos, encara, com la trista 'Nanas de la cebolla', que va dedicar a la seva esposa i al seu fill, des de la presó: "Tu risa me hace libre / me pone alas./ Soledades me quita, / cárcel me arranca". Per recordar la seva veu la Biblioteca ha preparat una exposició al vestíbul, que permetrà fer un repàs a la seva biografia i conèixer els seus textos més importants. Es podrà veure del 3 al 29 d'abril.
samosiera
samosierra
8 d'octubre 2017.23:12h
Independencia per a Catalunya