//Plugins sense CDN ?>
L’entitat Amics de Tous organitza el proper dissabte 18 d’abril l’acte “Cinema per la memòria”, una proposta dedicada a la memòria històrica que inclou la projecció d’un documental del director Oier Plaza sobre els deportats espanyols al camp de concentració de Hradischko, a la República Txeca.
El documental posa el focus en les vivències d’aquests deportats i en la necessitat de preservar-ne la memòria, amb una connexió directa amb el municipi: entre les persones deportades hi havia el touenc Domingo Compte Marimón.
Col·loqui amb Unai Eguia, protagonista del documental
L’acte serà conduït per Xavi Tort, historiador, veí de Tous i autor d'un treball d’investigació que va permetre recuperar part del recorregut vital de Domingo Compte, contribuint així a la recuperació de la memòria local.
Després de la projecció, tindrà lloc un col·loqui amb la participació d'Unai Eguia, protagonista del documental i autor de la novel·la “Y los campos se quedaron sin flores”
Aquesta vetllada cultural començarà a les 6 de la tarda i es farà al Cinema de Tous, amb entrada lliure fins a completar l’aforament.