//Plugins sense CDN ?>
Els boiximans (primers habitants de Sud-àfrica), les cultures bantús dels negres subsaharians; els hindús; els mestissos, els afrikaaner (d’origen europeu), tots ells han deixat la seva petjada a la música del país. Així, per exemple, Daniel Mestre va posar un fragment del documental Amandla!, on s’explica la importància de la música durant l’apartheid, i un altre de Click song, un tema de Miriam Makeba on es pot sentir un dels trets característics de la música tradicional bantú, la parla en clicks. Sobre la música que es fa actualment al país Daniel Mestre va afirmar era un reflex de com és avui la seva gent: 'positiva, desenfadada, plena d’energia i amb ganes de dir coses noves al món'”. Un caràcter que es percep en el nou himne sud-africà Nkosi sikelei’i Afrika (Déu beneeixi Àfrica), que simbolitza el perdó i la reconciliació que pregona Nelson Mandela. Precisament un dels moments més emotius que va viure Daniel Mestre a Sud-àfrica va ser l’estrena de l’òpera Fidelio com a director assistent i del cor a la presó de Robben Island, on va estar Mandela. Qui vulgui conèixer més detalls de la seva trajectòria i de la música a Sud-àfrica pot visitar l’exposició que fins al 30 de novembre acull el vestíbul de la Biblioteca.
Cinema sobre Àfrica
El cinema completarà aquest cicle dedicat a Sud-àfrica amb dues projeccions: el dimarts, 9 de novembre, a les 6 de la tarda, es podrà veure Totsi (2005), dirigida per Gavin Hood. I el dimarts 23, a la mateixa hora, Invictus (2009), de Clint Eastwood.
I encara una activitat més relacionada amb la música i el cinema per completar els actes del mes de la música. Es tracta de la projecció de tot un clàssic, Metròpolis (1927) de Fritz Lang, amb música de piano en directe de la mà d’Ismael Dueñas. La cita per als cinèfils serà el divendres, 12 de novembre, a 2/4 de 8 del vespre.
Biblioteca Central d'Igualada