//Plugins sense CDN ?>
La Biblioteca Central d’Igualada ja té a punt l’agenda d’activitats per al gener, que començarà el dimarts dia 13, a les 6 de la tarda, amb una activitat familiar: la gala de cloenda del repte «Menjallibres 2025». La festa comptarà amb la presència de Mònica Torra i és oberta a tothom.

Durant la vetllada s’obsequiarà als infants que han participat en aquesta iniciativa de foment de la lectura. El «Menjallibres» és un repte literari que proposa una sèrie de lectures cada mes per a tots els nivells d’edat, d’una temàtica concreta: Els infants participants han escollit el llibre que han volgut i, en acabar la seva lectura, l’han compartit amb el personal bibliotecari de la sala infantil per obtenir el segell corresponent.
L’agenda del gener inclou xerrades i presentacions obertes a tothom. D’una banda, el dimarts 20 a les 7, l’APPA Anoia organitza la xerrada Parlem de coparentalitat, amb Eva Susana Fernández García una de les autores del Libroblanco de la coordinación de la parentalidad.
El dijous 22 a les 7 serà el torn de Joan Pallarès, autor d’El regal, que donarà pautes per descobrir com dominar la ment i utilitzar els pensaments positius per transformar la salut física i mental. Pel que fa a les presentacions, el dijous 29 es farà la del llibre Home en ruïnes. Relats i poemes de Jaume Grau Casas (camps de concentració de França, 1939-1945), en un acte organitzat per la Llibreria Ca la Cesca. Grau va ser un poeta, traductor i esperantista català cabdal en el moviment esperantista català internacional.
Participaran a la tertúlia el filòleg Carles Biosca i l’historiador medievalista Carles Vela. Finalment, el divendres 30 de gener serà el torn de la música, amb el concert de presentació del nou EP del cantautor igualadí Albert Gámez Enrich: Aprender a vivir.