TORNAR

La Comissió dels Reis assegura que els patges incívics són casos aïllats

L’actitud d’alguns patges aixeca polèmica

cultura
Dimecres, 9 gener 2013. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquests dies són molts els comentaris que s’escolten pel carrer i que també s’han pogut llegir en aquest mateix diari sobre l’actitud incívica d’alguns patges durant la cavalcada de Reis a Igualada. Per això, anoiadiari.cat s’ha posat en contacte amb la comissió organitzadora de la festa per saber què n’opinen i quina lectura en fan de la polèmica que s’està generant.

La Comissió de Reis d’Igualada, entitat privada que organitza la cavalcada, assegura que ‘la festa d’enguany es va dur a terme amb tota normalitat, ha funcionat de meravella, i no hi ha hagut cap tipus d’incident’.

La valoració que en fan és positiva perquè ‘l’arribada dels Reis va ser correcta, es van complir els horaris previstos, els regals es van repartir sense problemes, i sobretot els més petits de les cases van gaudir un any més d’aquesta nit màgica’.

Incidents aïllats

Preguntats per l’actitud incívica d’alguns patges copsada pel públic de la cavalcada, la Comissió assegura que ‘són casos aïllats i que això no s’ha d’extrapolar a la resta de la festa’. Afirmen que aquests comentaris ‘només fan mal al nom d’Igualada i a la festa en general’ i que amb això ‘només es busca polèmica’. Afegeixen que ‘molts dels que comenten no saben com funciona l’organització i parlen per parlar’.

Segons els organitzadors ‘la nostra norma és que si un patge no es comporta, l’any següent no el deixem sortir a la cavalcada’, un fet que ja ha passat en algunes ocasions.

Més de 50.000 persones de públic

La Cavalcada dels Reis d’Igualada és una festa centenària, declarada Festa Popular d'Interès Cultural, on hi participen més de 800 patges. Enguany, la Comissió dels Reis calcula que hi havia més de 50.000 persones de públic, una xifra que extreuen de l’espai que hi havia a les voreres del carrer per on passava la cavalcada.

Aquesta bona xifra de públic l’atribueixen a la importància que any rere any agafa la festa a Igualada, i no pas a que ‘la cavalcada fos en dissabte’. Remarquen que ‘qui vol veure els Reis a Igualada ja s’organitza per fer festa, sigui en dissabte o en dimecres’.


31 Comentaris

C

Cristina

Igualada

16 de desembre 2015.15:31h

Respondre

Bon !!! :-)Quant costa fer entregaar regals? Va x paquet no? Hi ha un minim?

G

Gabriel

Igualada

12 de gener 2015.17:50h

Respondre

Jo el que no trobo bé és que la comissió obligui als patges a entregar les propines rebudes durant l’entrega de paquets. Ja és anar a rascar caler fins que puguin. Que no estan subvencionats? ... Llegir més que els pares no paguen per entregar paquets? Si fossin transparents potser no ens farien malpensar, però vist des de fora tot sembla bastant mafiós. Salutacions!

P

Pau

Igualada

13 de gener 2013.17:16h

Respondre

Patgessa, ja veig que realment no saps del que parles. Si acuses, per què no dones noms ? Llençar merda sense demostrar els fets és patètic !
Al contari del que insinues, ningú treu cap rèdit... Llegir més econòmic de la festa; alguns fins i tot i perden moltes hores de son, etc.

P

Patgessa

Igualada

12 de gener 2013.23:19h

Respondre

No és una festa transparent. I de mica en mica això va arribant a tothom. Al final es sumen més actituds desllaials amb la festa (patges que van per lliure, d’altres que no saben saludar a un... Llegir més nen, etc..) Però cal dir que han començat els que porten més anys participant-hi prenent-se certes llicencies per la seva banda. I la Fundació privada organitzadora ho ha anat permeten de manera que no podem culpar als simples patges de cert desgavell. Podria dir el nom d’algun Faruk que passant pel bell mig de la rambla ha tingut aires de menyspreu pels infants que l’aclamaven i sort dels patges acompanyants. (No és una qüestió de presses)

Algunes qüestions (de tot tipus) que em fan reflexionar:


- Perquè l’exregidor de cultura pot fer de faruk? si abans no era patge? Perquè no tothom se li permet fer de faruk, quan hi ha tantes places?

- Enguany no el vaig veure, però l’any passat hi havia un faruk que no portava turban, ni plomes, i en el seu lloc un mocador negre de cotó, com el del Dakar. Ho pot fer això un patge/patgessa d’anar amb un mocador al cap?

- Perquè el patge Faruk del dia 28 no va pintat com la resta de patges i utilitza una pintura diferent?

- Perquè hi ha cada vegada més nens fent de patge? Es que sinó no hi hauria jeeps dels papes?

- I aquella norma de que primer havies de fer de blanc, després de ros i finalment podies fer de negre? Era un classic poder escoltar ”Es que conec a un de la comissió i puc fer de patge negre directament”

- Perquè els patges veterans que porten els llibres blanc i el negre no hi son el dia 1? Molt lluïr i poc treballar.

- Perquè hi ha Faruks que no surten el dia 5, però a canvi donen la capa de Faruk al seu fill i així no perdre la plaça de faruk? Què hi ha en joc aquí al darrere?

- I finalment: Perquè certes empreses están al darrere de la Fundació Privada durant anys i panys? i només són les mateixes...

En nom dels reis d’Igualada aquesta Fundació cobra per paquet, cobren a algunes cases que volen rebre la visita del patge Faruk (personatge de la cutura igualdina i patrimoni de tots) també cobren per la visita dels reis. I diuen que l’any que ve cobraran lloguer de trajes. També utilitzen el patrimoni cultural igualadí per cobrar subvencions de la Diputació de Barcelona, de la Generalitat i de l’Ajuntament. Però a canvi no presenten comptes a ningú de les donacions que reben. Utilitzen el nom de la festa d’Igualada, el prestigi de la qual els ha arribat fet.

La Fundació reparteix sobres als patges i patgesses perquè aquests ho retornin amb les propines que recullen de les cases generoses. He vist a discutir un home (Potsr de la comissió?) que portava un dels camions dels regals amb un patge vestit al mig del carrer. L’home li reclamava el sobre en nom de la comissió i el patge consideraba que les propines li corresponien a ell i no va voler tornar el sobre. No sé quan hi havia en el sobre, però cal??

Abans de que es mori la festa proposo recuperar la Comisió de en lloc de l’actual Fundació privada empresarial. Cal una comissió organitzadora com hi ha a Berga amb el patronat municipal de la Patum, a Vilafranca del Penedès per la festa major, a Solsona pel Carnaval ... i centenars d’exemples on les seves principals festes i més destacades de Catalunya són organitzades pels ciutadans.

Cal tornar aquesta festa a la ciutat i que la ciutat no sigui només espectadora, sinó que s’hi pugui involucrar en l’organització. No podem ser ingenus davant d’una FUNDACIÓ PRIVADA integrada en la seva cúria per l’empresariat més ranci de la comarca.

c

cristina

igualada

10 de gener 2013.20:11h

Respondre

resposta per a : Igualadí de tota la vida
no se sinó saps llegui, però soc IGUALADINA i he participat en diferents cavalgates.

per sort o desgracia no resideixo en una galàxia, sinó a IGUALADA... Llegir més on fa uns anys hi havia una fantàstica i immillorable cavalgata de reis, però per desgracia any rera any s’ha denigrat, fins ha arribar a la pàtetica desfilada d’aquest any.

P

Patgessa

Igualada

10 de gener 2013.13:14h

Respondre

L’educació de cada patge no pot ser un problema de la comissió. És un problema d’actuitud personal. Però l’actual comissió matarà la festa:

És veritat que la comissió és molt... Llegir més permisiva amb patges amics i afins i que crec que la gran majoria de patges ho veuen i per tant hi ha desconnexió amb la comissió.

No tothom segueix les normes de la cavalcada però els primers a fallar són algunes actituds de Faruks i grups de patges amb llicències de la comissió.
Jo vaig veure molts patges que no van acabar el recorregut i van abandonar a mitja rambla. Són patges que no es presenten al camió. Però fan com fan els Faruks, repeteixo.

La Comissió és arcaica i classista perquè marca diferencies entre grups de patges. No poden expulsar cap patge per mal comportament o abandó del seguici perquè aleshores tindrien un problema entre els seus, que també fan el que volen.

C

Consol

10 de gener 2013.12:22h

Respondre

Ostres Cristina t´has passat no ?¿

”Ni tanto ni tan poco ”

Jo li vaig posar un 10 amb matisos...Tot és pot millorar ,lamentablement és cert que ùltimamnet ”proliferen ” patges... Llegir més floreros ( ho sento és el que penso ),tot i així , la gran majoria ,al menys els que jo he vist és comporten.
Sí es cert que ni ha que són força insulsos ,però aquí ja entrariem amb un terreny més complexe .Incívics ?¿ Hi haurà de tot ,però vull creure que la gran majoria no !!!
També crec força interessant el que algú ha apuntat per aquí ,el patge segons com és veu acalparat ,de demandes i ...tots som humans oi ?¿ Reconeguem que hi ha gent molt pesadeta ...i des de fora potser no ens en fem el càrrec que han de seguir.
Crec que estem particularitzant molt el tema ,i que cadascun aporta el seu granet de sorra .No ens ho agafem com a crítica destructiva sinó amb aires frescos per millorar .Tot sigui per la festa !!!

P

Patge

10 de gener 2013.12:18h

Respondre

Estic d’acord amb en ”Veterà - 16” quan diu que hi ha moments que tires endavant, ja que és impossible parlar amb totes les criatures, fer-te fotos, etc. i per tant sempre en deixaràs... Llegir més miran-te amb cara de ”a mi no m’has dit res”

Amb ”Albert - 2” quan diu que ha vist que els organitzadors, vestits de paisà (i fins i tot de patge confirmo jo), rondinaven als patges en públic sense tenir-los gens de respecte, a crits i amb empentes, com si fossin canalla o fins i tot militars.

També amb la ”Maria - 22” en que si hi ha tants comentaris és que potser hi ha coses a tenir en compte.

I la Comissió, al menys segons està redactada la notícia, potser hauria d’acceptar que hi ha hagut coses a millorar i no dir que ”la festa d’enguany ha funcionat de meravella”

Com a patge procuro estar per molts petits, i vaig a buscar els que estan més endarrerits, però que també a vegades saludo a joves i adults, encara que sempre vigilo el que dic i el que faig.

J

Joan F.

Igualada

10 de gener 2013.12:00h

Respondre

Que fàcil és criticar...

Als que diuen que es faci un curset, primer que s’informin. AQUEST ANY JA S’HA FET un curset per tots els patges nous.

Gràcies per documentar-vos abans de parlar!

M

Maria

Ig

10 de gener 2013.10:39h

Respondre

Només dir que si hi ha hagut tantes queixes en contra de la Cavalcada, per alguna cosa serà. És molta casualitat que coincideixi tanta gent amb el mateix.Fer un curset estricte de les normatives a... Llegir més cumplir de cara la nova desfilada, seria molt interessant i necessari, potser tornaríem als vells temps quan les coses funcionaven molt millor.

I

Igualadí de tota la vida

Igualada

10 de gener 2013.10:33h

Respondre

Cristina, sols fer-te una pregunta:

Tu on vius, on estàs ?, perquè pel que expliques, sembla que habitis en un altre galàxia i parlis de coses d’un altre món.

De veritat has viscut mai la... Llegir més Festa dels Reis d’Igualada ?

c

cristina

igualada

10 de gener 2013.09:51h

Respondre

PATETICA, ABORRIDA, DEPRIMENT CAVALCADA DEL REIS 2013


No fa ni un parell d’hores, que a DESFILAT la cavalcada pels carrers d’Igualada.
Que dir d’aquesta DESFILADA de patges i patges, sense ... Llegir més rialles, sense paraules maques per als infants ...
Que dir?????
Que dir?????

Dir que ha estat una GRAN PATÈTICA DESFILADA avorrida, amb cares llargues, males paraules, patges divertint-se amb la seva colla ignorant completament als nens nenes, això si, per a les noies adultes SI que tenim una gran rialla i algun caramelet .....
en definitiva de la transmissió d’alegria, de disfrutar de la innocència dels més petits.

Dir també, que tenim patges amb molt mala educació i males contestacions cap a les nenes de 10-12 anys (que elles no poden demanar caramels, que no estirin les mans per demanar, que no poden dur una bossa ...), però , si tu patge, QUI ET CREUS??

Quina classe de patges tenim ?

Podria seguir i seguir la llista fins a arribar a 100 o més .
En resum; UNA CAVALCADA VERGONYOSA VERGONYOSA 2013
Quina pena pena que els patges que representa que son màgics i porten ALEGRIA, IL•LUSIÓ, INNOCÈNCIA, ....
es perdi per culpa de la GRAN I GRAN quantitat de patges que surten a DESFILAR i no a celebrar i viure la CAVALCADA DELS REIS.

Atentament

PD: parlo basant-me en la meva experiència com a patge
dir tambe a la comissió, que heu de dir vosaltres, si la festa es organitzada per vosaltres??
Per cert, la comissio va ser qui va fer que dos dels 4 x 4 passesin a tota ”merda” per l’av. caresmar, amb el perill que aixo suposa.

c

colaborador

igualada

10 de gener 2013.00:39h

Respondre

que bonic es parlar sense tenir coneixement
de com funcionen les coses .

senyors aixo es igualada el lloc a on es
critica tot lo bo que tenim en contes de
valorar, mai ens farem adults... Llegir més .

salutacions .

B

Belen

Igualada

9 de gener 2013.21:13h

Respondre

Fa bastants anys que vivim els Reis a Igualada i en general, la festa es una passada. Tenim nens de 8 i 7 anys i es queden encantats amb els patges. No tinc cap queixa, us felicito a tots els patges... Llegir més que feu aquesta feina i ompliu d’il.lusio a molts nens. Endevant i esperem gaudir.ne molts mes....

P

PJ Ferrer

Igualadda

9 de gener 2013.20:08h

Respondre

Quan he fet de patge no he tingut la sensació que em disfressava, ni molt menys que havia de fer un paper. Sempre he tingut la sensació que prenia un compromís amb la festa i he intentat fer un... Llegir més rol que aconseguís il·lusionar als més petits i arrencar algun somriure als grans. Tampoc he tingut la sensació d’estar fent un servei o obligació, sinó més aviat cooperenat per tal que la festa sigui un éxit. I crec que la gran majoria de patges compartiriem aquest sentiment. Us animo a llegir la carta del Casal d’avis Sant Josep en relació a l’actitud d’un patge, i que es publica en aquest mateix diari: (http://www.anoiadiari.cat/carta/15916/missatge-d-agraiment-al-patge-faruk

En Joanet demana coses positives de la festa. Doncs per a mi l’essència d’aquesta cavalcada és que els regals són autèntics. Diria que la d’Igualada és la única en que els regals no són part del decorat de les carrosses. Per mi és un detall important que els regals ”venen” amb els reis i fan el mateix recurregut. Són regals de veritat. Però per aconseguir-ho requereix compromís i ganes de voler-ho fer per un bé més gran: la festa que compartim.

De totes maneres animo a la Comissió a prendre nota d’algunes puntes d’iceberg que han aparegut en aquests post per tal de seguir treballant i millorant el que és la festa de tots. Els patges que veieu alguna actitud estranya podeu demanar que s’esforcin més. Recordo que en el meu temps vaig agafar un company patge i li vaig demanar que fes el favor de vestir-se millor ja que anava pengim penjam abans d’arribar a la rambla!

v

veterà

Igualada

9 de gener 2013.18:33h

Respondre

Col-laboro des de fa molts anys a la cavalcada i ho faig de gust i amb il-lusió com molta altre gent, però desprès de veure segons quins comentaris penso que el que volen aconseguir alguns és que... Llegir més es deixi córrer, que creuen que no val la pena continuar fent una cosa tant mal feta com aquesta.

I jo hem pregunto: tots aquets que diuen tot això han fet alguna vegada alguna cosa pels reis d’Igualada?, algú ha estat a la pell d’un patge al mig de la cavalcada amb un munt de gent que set tiren gairebé a sobre per demanar-te un caramel o una fotografia?, algú dels que opina s’ha trobat en aquesta situació?, perquè si s’hi ha trobat sabrà que sempre es procura atendre al que et demana alguna cosa, però que al final arriba un moment en que has d’anar a la teva sinó et quedes agoviat i despenjat de tota la comitiva. O sigui, vui dir que els patges s’han de posar a la pell del que demana, encara que a vegades siguin uns nens mig impertinents, amb una bossa plena de caramels que t’estiren per tot arreu; però els que demanen també s’haurien de posar a la pell del pobre patge agoviat pel munt de persones que el criden i li demanen alguna cosa.

Aquest any per cert ha sigut una passada el munt de fotografies que la gent s’ha fet amb els patges al mig de la rambla, un munt de persones, moltes de fora d’Igualada i de fora de l’estat s’han fotografiat amb el seu movil amb els nostres patges per poder enviar amb molta satisfacció aquesta fotografia als seus familiars que segurament estan molt lluny d’aqui. No acabo de comprendre com pot ser que aquestes persones de fora o nouvingudes i d’un altre cultura se’n sentin orgulloses i satisfetes mentre alguns de nosaltres en siguem tant crítics.

Per acabar, estic molt d’acord amb la Maria Ll., la festa no és només el dia 5 i la crítica no s’ha de fer només des del sofà de casa sinó que s’ha de fer sen constructiu i si cal disposat a col-laborar, ja que sinó no serveix de gran cosa.

M

Marta

Igualada desde fa 33 anys

9 de gener 2013.18:02h

Respondre

Fa 33 anys que no em perdo la Gran Festa d’Igualada, i aquest any, en la meva 33ena edició vaig veure dues coses que no em van agradar. Una va ser un patge fumant... ho sento, però no trobo bé... Llegir més que al mig de la Rambla, davant de molt ulls es posin a fumar tranquil·lament com si res. L’altra és un altre patge parlant pel mòbil. Cal??? Cal passar pel mig de la rambla en plena rua parlant pel mòbil? Era una trucada d’urgència??

Senyors, una mica més de seny, i si cal... que facin un curset...

M

Maria Ll.

Igualada

9 de gener 2013.13:26h

Respondre

Albert, sense cap mena de dubte la Festa de Reis d’Igualada es la millor de llarg que es fa a tot Catalunya i és la admiració de tothom que ve de fora a veure-la.

Si algú vol valorar la festa... Llegir més ho ha de fer en conjunt, ja que aquesta festa comença el dia 28, passa pels missatges de la radio, l’entrega de la carta del dia 1, la recollida i classificació dels joguets (amb tota la problemàtica i risc que això comporta) i acaba amb la distribució del dia cinc.
Que no tots els patges fan la seva feina de manera correcta?, segurament que tens raó, però a veure que se t’acut per mirar que tots els 800 que van sortir actuïn com un rellotge essent molts d’ells la primera vegada que ho fan i per tant estan mancats d’experiència.

Si vols, jo mateixa et puc destroçar la festa en poca estona a base de asseurem al sofà i buscar-hi pegues, però com t’he dit abans la nostra festa (la d’Igualada) és la admiració de molta gent i a la vista d’algun comentari sembla que nosaltres som el únics que no sabem apreciar el que tenim a casa. Penso que en lloc de buscar pegues i criticar, seria millor col-laborar amb els que l’organitzen i si veiem molt clarament que hi ha un problema, intentar ajudar a solucionar-lo des de dins i en aquest cas segurament te n’adonaràs que no es tan fàcil de solucionar com sembla.

T

Terenci

Igualada

9 de gener 2013.12:45h

Respondre

Això de l’incivisme dels patges va cada any a més. Exemples: patges baixant el carrer Lleida a tota velocitat en quad; patges que van pel carrer fent cas omís als nens; patges que perden el... Llegir més respecte als pares i mares que volen una foto per als seus fills; patges que parlen ”quillo” i sense valorar a qui tenen davant. I podria seguir. Em sembla que s’haurien de fer unes normes perquè les complissin els patges. A aquest pas, els nens de 3 anys sabran que els patges són de mentida.

P

Patge 799

Igualada

9 de gener 2013.12:32h

Respondre

Tinc la sensació de que aquells que cirtiquen patges i comissió tenen un problema , els agrada crear polemica .Tal i com diu en Joanet no hi ha cap detall o punt possitiu a la cavalcada d´enguany... Llegir més ??, com va ser l´emissio en directe via internet de la cavalcada.Soc patge i en tot moment vaig atendre les peticions dels pares quan em demanaven una foto , quan consultavem qualsevol dubte (perque a més de patges tambe som guies) i paravem amb tothom qui ens parava.El que no es pot pretendre es que parem a parlar amb tothom , amb uns si i amb uns altres no (llavorens dirien que som classistes i nomes parem amb segons quines persones).Torno a repetir , parem , guiem , ens fem fotos sempre que ens ho demanin.Per una altra part , jo com la gran majoria ni parem en bars a a beure tal i com ens han dit , ni fumem pel carrer (jo soc fumador , i molt adicte , i l´unic moment que vaig fumar va ser amagat dins el portal d´uns familiar i quan haviem acabatde repartir paquets).I com jo t´asseguro que molts dels patges...

m

maria angels rosich parellada

l'espelt

9 de gener 2013.12:16h

Respondre

Tinc dos fills 38 i 28 anys i quan ells eren petits ja trobava a faltar
que els patges parlessin amb ells, tot i així la nostra festa de reis és molt
bonica, però si que alguns patges podrien... Llegir més millorar la seva actitud amb els nens
ells esperen molt d’el reis d’orient.

C

Consol

9 de gener 2013.11:14h

Respondre

Com observadora , seguidora any rere any de la cavalcada i amb part de la família que hi han ”col-laborat ” molts anys ,estic totalment d´acord amb l´Albert .Fa temps que penso com ell que... Llegir més l´esperit de patge s´ha perdut ...volia creure que eren ”manies” de gran ,però que carai ,és tant cert com que vénen cada 5 de Gener!!
M´estimo Igualada i estimo i valoro tot el què es fa ,i la calvalcada no n´és un excepció ,però també hem d´aprendre dels errors i ser una mica més valents alhora de de fer crítiques constructives i la de l´Albert en el meu entendre n´és una que cal reconsiderar ,per tal d´estalviar-nos possibles més errors,en una festa que HAURIA encara de ser més màgica si cal !!!
Sí Albert sí ,tens molta raó,no generalitzarem ...però potser ho anem ”normalitzant ?¿
També dono tota la raó a la Maria ”...l’assigantura que tenim molts pares en entendre que l’educació comença a casa i ja fa uns quants anys que això s’havia oblidat, vet aquí els resultats.”
Potser que entre TOTS en posem les piles ,comissió , patges,patgesses i tots plegats !!!

C

Colaborador

Igualada

9 de gener 2013.11:06h

Respondre

Soc responsable d’un camió de repartiment de joguines i varies vegades m’he queixat del comportament d’un patge i l’any seguen, aquesta mateixa persona ha tornat a fer de patge. I no parlem... Llegir més de rejovenir la cúpula directiva de la Comissió Organitzadora de la Cavalcada.

P

Pep

Igualada

9 de gener 2013.10:26h

Respondre

Jo ja fa 15 anys que no faig de patge a Igualada (canalla petita, després nebots...) Era una experiència molt maca i que m’omplia molt com a persona ni que fos un dia l’any.
Ens controlaven... Llegir més molt, ens marcaven unes pautes a seguir de respecte als nens, a la camaraderia entre nosaltres... haviem de parar a parlar amb els nens!! I ho feiem, coi, era la nostra feina. Jo actituds incíviques no les vaig veure, erò tal i com diu l’Albert, no hi va haver cap patge que parés ni amb la meva neboda que es petita ni amb tota la canalla que jo tenia a la vista, cap ni un. Es lo únic al meu parer que falla en aquesta que es la millor cavalcada de Reis de tot Catalunya. La gent de fora ”flipa” quan els hi expliques que els patges porten els paquets a casa. Fem la festa sencera i no deixem que petits actes i el passotisme d’alguns patges ens la esgavelli. Ser patge no es només pintar-te, vestir-te i esperar que et vegi la nena o nen de torn i fer-se el graciós, és una cosa mes important, es estar per la canalla, que ells son els veritables reis de la festa.

I

Igualadina

Igualada

9 de gener 2013.10:24h

Respondre

Sincerament, tan en aquests comentaris com en els de l’anterior noticia crec que es plasma la gran habilitat que té l’èsser humà de criticar i veure la part negativa de tot.
Potser és cert... Llegir més que els patges que passen per la cavalcada haurien de parlar una pèl més amb els nens però n’hi ha molts que ja ho fan.
Per què no ens deixem de intentar treure el dolent d’aquesta festa i ens fixem en la cara de felicitat que feien tots el nens i nenes? Per què no pensem en el difícil que ha de ser coordinar 800 patges, caminos,etc perquè el desig dels nostres fills es faci realitat?
En fi, mirem d’estar una mica més contents tots plegats i de gaudir d’una festa tan especial com és aquesta.

M

Montserrat

Igualada

9 de gener 2013.10:19h

Respondre

Pel contrari a casa quan van venir els patges, va ser un dels millors anys, van parlar amb els nens i nenes, van fer tot un ceremonial i van ser molt respectuosos. Francament molt bé.
Pel que va a... Llegir més la cavalgada, com que hi ha molts patges tots van al final, no se si poden o no parar-se sempre que volen, ni quines directius tenen, però la majoria, si els crides paren una estona. En quan al fet de parlar amb els nens, n’hi ha que tenen més experiència, que són més gran, ... que ho fan molt bé, altre més jovents els costa més, però s’hi esforcen.
JO no vaig veure cap comportament incivic dels patges, si en alguns adults.
Gràcie per aquesta festa tant bonica i emocionant.

M

Maria

Igualada

9 de gener 2013.10:09h

Respondre

La meva felicitació als patges que any rere any han vingut a casa a donar felicitat als meus fills. Cada any hem quedat satisfets i ho han fet molt bé. També es veritat que és més fàcil atendre... Llegir més els infants més petits que els que ja van creixent. Respecte a les excepcions voldria dir que forma part de la realitat social que vivim i en el dia a dia ens trobem persones que els hi manca educació, en el treball, a l’escola, al carrer,... i que forma part de l’assigantura que tenim molts pares en entendre que l’educació comença a casa i ja fa uns quants anys que això s’havia oblidat, vet aquí els resultats.

M

Montse

IGD

9 de gener 2013.09:33h

Respondre

Albert, no s’ha de generalitzar. La majoria dels patges sí que estan pendents dels nens, però tens raó que cada vegada se’n veuen més que passen de tot.... Joanet, no matem el missatger,... Llegir més justament els comentaris polèmics estan sota una notícia positiva ”Els Reis no falten a la cita”!

P

Pep

Anoia

9 de gener 2013.09:28h

Respondre

El que faria mal al nom d’Igualada i de la Festa de Reis és si s’hagués de lamentar una desgràcia com la de Málaga si un patge accelera el vehicle de manera inadequada entre la multitud... Llegir més perquè algú de la comissió li dóna presa i es produís un atropellament. Però bé, si som perfectes i no hi ha res a millorar, doncs endavant!

A

Albert

9 de gener 2013.08:04h

Respondre

Penso que ja fa anys que l’esperit del patge s’ha perdut, i cada any anem a pitjor.
L’any passat veia que els organitzadors, vestits de paisà, rondinaven als patges en pùblic sense tenir-los... Llegir més gens de respecte, a crits i amb empentes, com si fossin canalla o fins i tot militars.
Aquest any estava amb canalla petita a primera fila i si van passar 800 patges, en va parar un a parlar amb la canalla, i perquè el van cridar. Sí que vem veure que alguna noia havia tingut més sort, en companyia de sis o set patges que corrien per dir-li tonteries i afegir-se al grupet per fer-se la foto, val a dir però que la noia era d’uns divuit o dinou anys, i molt guapa per cert.
He vist patges fumant, parlant pel mòbil, i fins i tot agafats de la mà d’una noia vestida de carrer.
En fi, molta propaganda però si mires bé, te n’adones que la màgia no és tal.
Salut i bon any a tothom.

J

Joanet

Igualada

9 de gener 2013.07:23h

Respondre

Soprèn veure en el seu diari, articles com Patges al llibre negre i patges incivics, quan enguany no s’hi ha publicat ni comentat pràcticament res de la Festa. Potser lo positiu no es noticia?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.