TORNAR

Concert en record de l’exili republicà, “De la sardana a la guajira”

Recital poètic musical amb participació del president Quim Torra

cultura
Dijous, 12 març 2026. 18:00. Redacció AnoiaDiari.

Òmnium Anoia organitza, per aquest divendres, un concert que recordarà les memòries de l’èxode republicà del 1939 amb la participació del 131è president de la Generalitat Quim Torra. L’acte “Sons d’exili: de la sardana a la guajira” començarà a les 7 de la tarda al Teatre de l’Ateneu.

El recital, de caire íntim, el protagonitzaran la soprano Eulàlia Ara i el pianista Josep Maria Escribano, que posaran música a una vetllada de memòria i compromís. Al llarg de l’acte, el president Quim Torra –qui també va ser president d’Òmnium Cultural– donarà veu a diversos passatges de llibres que retraten l’experiència de milers de catalans que es van veure obligats a abandonar el país al final de la Guerra Civil.

Els fragments seleccionats són de testimonis com Antoni Rovira i Virgili, Josep Maria Poblet i Manuel Valldeperes. Tots tres documenten, des d’una vivència personal, la dimensió política i humana d’aquest episodi històric.

L’acte és gratuït i sense reserva prèvia d’entrada.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.