//Plugins sense CDN ?>
Amélie Nothomb és avui una de les autores belgues més populars i internacionals. Polèmica i provocadora, afirma que “l’escriptor és el feixista que porto dins meu i em fot una puntada de peu al cul cada matí”. De les novel·les d’Amelie Nothomb s’han fet diverses adaptacions teatrals. Amb un vocabulari molt precís, temes originals i una crueltat i ironia constants les seves obres són, en molts casos, un únic diàleg entre personatges de característiques i comportaments extrems. La paraula com a centre, l’enfrontament entre personatges com a motor de l’acció. L’horror i el divertiment, el transcendent i el grotesc juguen a Cosmètica de l’enemic una partida a mort. Jêrome Angust (Xavier Ripoll) és abordat per un desconegut, un tal Textor Texel (Lluís Soler), en una sala de l’aeroport mentre espera un vol amb destí a Barcelona. Textor es converteix en un desagradable inconvenient. Té un especial interès en explicar a Jêrome la seva vida: els seu gust pel menjar de gats, la violació d’una dona jove al cementiri de Montmartre i un assassinat deu anys més tard. La víctima s’hi resisteix però el combat s’ha iniciat i les paraules seran espases ben esmolades.
La directora de l’espectacle, Magda Puyo afirma que “aquesta peça, que ha estat qualificada de thriller metafísic amb humor negre ens parla de l’enemic interior, aquella part de nosaltres mateixos que s’escapa al nostre control i que, de dins estant, destrueix tot el que val la pena; és aquell que et mostra la decrepitud continguda en cada realitat, aquell que treu a la llum la teva baixesa i la dels teus amics, és aquell que quan entreveus el rostre celestial d’una desconeguda, et revela la mort continguda en tanta bellesa”. L’autora també aborda el sentiment de culpa, per boca de Textor ens anuncia que “la cosmètica és la ciència de l’ordre universal, la moral suprema que determina el món. No tots els criminals tenen un sentiment de culpabilitat, però quan el tenen no poden pensar en altra cosa. El culpable camina cap el seu càstig com l’aigua cap el mar, com l’ofès cap a la seva venjança”. Aquest destí inexorable porta els protagonistes i el públic a la sala d’un aeroport de París: allà és on tot comença i allà serà en tot s’acabarà.
Abonaments de temporada Ja estan a la venda els abonaments per als espectacles del Teatre Municipal l’Ateneu que inclou també dos muntatges del Teatre de l’Aurora: Cosmètica de l’enemic, Berto Romero sigue con nosotros, T’estimo, ets perfecte, ja et canviaré, Els nostres joves grans músics, La flauta màgica de Dei Furbi, a més d’Afterplay i Ladran, luego cabalgamos. Els abonaments per a quatre espectacles tenen un preu de 50 euros. L’humor anirà a càrrec del comediògraf Berto Romero. Ara és un pare responsable, un còmic respectat i està aconseguint la maduresa. A un pas de fer-ne quaranta, creu haver après algunes bones lliçons que vol compartir amb nosaltres. T’estimo, ets perfecte, ja et canviaré és una visió irònica, divertida, ‘gamberra’, fresca i tendra del món de la parella i d’unes experiències que tothom ha viscut en un moment o altre de la seva vida. Premi Max al millor musical (2001) i Premi Butaca al millor musical de l’any. Els nostres joves grans músics és una proposta de Contrapunt i l’Orquestra Terres de Marca amb Joaquim Font i Laura Muñoz dirigits per Josep Miquel Mindán. Una adaptació lliure de l’òpera de Mozart que expressa que és gràcies a la música i l’art que els personatges poden travessar alegres la fosca nit de la por. La flauta màgica (variacions Dei Furbi) és una versió de teatre i música a capella que busca l’essència de l’original. No hi manquen les propostes del teatre de l’Aurora. Afterplay és un impressionant exercici d’alquímia teatral en el qual es recuperen dos personatges de dos clàssics de Txèkhov per crear una peça tan original i enginyosa com commovedora. La Sònia de L’oncle Vània i l’Andrei de Les tres germanes. Ladran, luego cabalgamos marca un paral·lelisme entre la situació prèvia a la Guerra Civil i la dels nostres dies. Reviure els moments històrics, els poemes i cançons que romanen com a llegat dels nostres avantpassats, és el motor d’un grup de joves idealistes, utòpics, divertits, i compromesos.
Venda d’entrades
Les localitats es poden adquirir anticipadament i sense cap taxa al Punt de Difusió Cultural i Turística (c/ Garcia Fossas, 2) de dimarts a divendres de 19 a 21h i dissabtes i diumenges d'11 a 14h i de 18 a 21h. També a www.telentrada.com, en aquest cas amb una taxa afegida.
Es pot demanar més informació sobre abonaments, entrades, preus per a grups i descomptes al telèfon 93 801 91 16 i al correu electrònic turisme@aj-igualada.net. El mateix dia de la funció es poden adquirir a la taquilla del teatre (Passatge Vives s/n) una hora abans de la mateixa. Els descomptes no són aplicables en cas que la companyia vagi per taquillatge.