Es durà a terme una visita guiada i gratuïta per conèixer la fàbrica de vapor d'estil manxesterià més antiga conservada a Catalunya. La Cotonera va guanyant força com un espai per a activitats de matriu cultural.
Per novè any consecutiu, Igualada se sumarà aquest diumenge, 11 d'octubre, les Jornades Europees del Patrimoni a Catalunya amb una visita guiada gratuïta a un espai patrimonial simbòlic de la ciutat. Enguany la jornada es dedica a la Igualadina Cotonera, la fàbrica coneguda també com el Vapor Vell.
L'aspecte actual de la Cotonera, al carrer Joan Abad
Com en totes les edicions de les Jornades Europees del Patrimoni, la convocatòria és oberta i gratuïta. El punt de trobada serà a les 11 en punt del matí a l'entrada de l'antiga fàbrica, davant de la plaça de Joan Bas i Jordi, a l'encreuament dels carrers Joan Abad amb Joan Godó. Aquestes Jornades, instituïdes el 1991 pel Consell d’Europa, compten amb un gran desplegament per tot el territori gràcies a l’acció conjunta del Departament de Cultura, l'Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya. Més informació al web patrimoni.gencat.cat/ca/JEP.