TORNAR

Cubus Games guanya el tercer premi de l'SmartCatalonia Challenge

Amb elm projecte ’Crononautes, navegants del temps’

cultura
Dimecres, 19 octubre 2022. 18:42. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Les solucions innovadores basades en tecnologies digitals avançades proposades per les empreses Aumenta Solutions, Creactivitat i la igualadina Cubus Games han estat les guanyadores de l'onzena edició del concurs d'innovació oberta SmartCatalonia Challenge, promoguda pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori juntament amb el Departament de Cultura. Els igualadins Cubus Games van ser una de les deu empreses finalistes d'entre les seixanta que s'havien presentat a aquesta edició, centrada en la transformació digital dels museus de Catalunya per millorar-ne la gestió i optimitzar alguns aspectes dels serveis que ofereixen als visitants. Finalment, Cubus Games va guanyar el tercer premi, dotat amb 2.000 euros, pel projecte 'Crononautes, navegants del temps'.

 

El jurat va valorar que 'Crononautes, navegants del temps', de Cubus Games, permet a qualsevol museu o agent gestor de patrimoni cultural dotar el seu espai d'una experiència lúdica digital i immersiva vinculada a una vivència real al voltant d'espais i elements patrimonials amb l'objectiu de complementar la visita per arribar a nous públics.

A part del premi de 2.000 euros, els igualadins podran presentar la seva proposta en el marc de l'Smart City Expo World Congress 2022, que se celebrarà del 15 al 17 de novembre a Barcelona.

Sobre l'SmartCatalonia Challenge amb museus de Catalunya

L'SmartCatalonia Challenge és el concurs d'innovació oberta promogut per Polítiques Digitals en el marc de l'estratègia SmartCatalonia per incentivar les pimes i startups tecnològiques a crear solucions que donin resposta als reptes que plantegen municipis i entitats del país.

En aquesta onzena edició, dedicada a la transformació digital dels museus de Catalunya, les empreses participants han hagut de donar resposta a algun o alguns d'aquests 4 reptes: millorar l'experiència de la visita i la participació dels usuaris als museus a partir de solucions innovadores que facilitin la interacció entre les exposicions i els visitants i/o que siguin capaces de personalitzar la visita al perfil concret de l'usuari; millorar la digitalització del patrimoni cultural català amb solucions que en facilitin l'accés, la compartició i la interoperabilitat entre museus i/o amb els usuaris; augmentar la visibilitat del valor públic i social dels museus catalans entre la ciutadania i les entitats socials per despertar-ne l'interès i fomentar noves col·laboracions; o harmonitzar


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.