Un estímul per a que el públic, i els participants, s'acostumin a l'ús de les plantes silvestres, les plantes que vol recuperar Eixarcolant. Amb aquesta premissa, arriba la primera edició d'un concurs que consta de set categories, des del plat de celebració fins al berenar per a dur a l'escola.
Els concurs serà una oportunitat perquè els participants comencin a utilitzar les plantes silvestres i les varietats tradicionals, o bé comparteixin les receptes que ja duen a terme de forma habitual en el seu dia a dia. Alhora, posen l'accent en la importància de mostrar al conjunt de la població que la cuina basada en productes locals i de temporada "pot ser tant o més creativa, original, i saludable, com la que s'inspira en productes d'altres indrets del planeta".
El concurs consta de set categories: entrants, plat principal del dia a dia, plat principal de celebració, plat principal de carmanyola, postre, esmorzar o berenar per dur a l'escola, i begudes. Cadascuna de les categories es subdivideix en tres graus de complexitat per tal de donar cabuda tant a les preparacions més simples com a les més elaborades. Es poden presentar receptes fins al dia 1 de març, a través del web eixarcolant.cat, on també hi ha disponibles les bases del concurs. Els guanyadors es donaran a conèixer el 4 d'abril en el marc de la Jornada Gastronòmica de les Plantes Oblidades.