TORNAR

L'Escola Renaixença fa una 'immersió paleontològica' als noms de les classes

El CRIP i el centre educatiu estrenyen la seva col·laboració

cultura
Dijous, 8 desembre 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Els alumnes i mestres de l'Escola Renaixença dels Hostalets de Pierola han començat una iniciativa en col·laboració amb el personal del CRIP, per tal d'augmentar el coneixement dels nens dels Hostalets sobre el patrimoni paleontològic dels seu poble. 

Els petits hostaletencs i hostaletenques s'imbuïran de la paleontologia des de l'escola. D'una manera senzilla i divertida, s'ha decidit posar els noms a les classes de les espècies fòssils més rellevants trobades al terme municipal. Així doncs, la classe de 3r B de l'Escola Renaixença, a partir d'ara es dirà classe 'Anchitherium nievei'; la classe de 3r A passarà a ser la classe 'Pliopithecus canmatensis'.

Una de les classes involucrades en el projecteDe la mà del personal tècnic del CRIP, els nens han pogut saber detalls de l'animal que els correspon aquest any i aniran aprofundint en aquest coneixement científic amb l'ajuda dels professionals i els mestres. La rebuda per part dels nens ha estat magnífica, molts ja coneixien els animals de les seves anteriors visites al CRIP, però han aprofitat per preguntar tots aquells dubtes que se'ls acudien. Aquesta setmana s'ha seguit presentant la fauna del Miocè a les classes i resolent què tenen d'especial els fòssils dels Hostalets i els seus noms científics quedaran sempre com a nom de les 17 aules que té l'escola. Els més grans han pogut aprendre també perquè els noms científics estan escrits en llatí, què és un gènere o una espècie i quins canvis són els responsables de les extincions dels animals.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.