//Plugins sense CDN ?>
El Centre d'Aprenentatge i Creació de Dansa i Arts Escèniques DELL’ARTE, és capaç de dur-nos a mons onírics , de recrear-nos els sentits a partir de la música de BIZET o d’emmirallar-nos en la màgia d’un Mediterrani de pobles i cultures, a través de la dansa.Sobrietat, elegància, ritme i sincronia per a un espectacle ple de matisos de miniatures transcendents.
Deia Ortega i Gasset que ser espectador és aquella actitud de l’home en la que aquest tracta amb els objectes sense fondre’s en ells, però també demana en un altre moment que la nostra intel·intel·ligència sigui hospitalària i l’ensenyem a gaudir quan a la nostra porta ens truca una emoció que no contàvem, precisament davant la nova proposta de la 32a Mostra de Dansa i Arts Escèniques, DELL’ARTE 2009 , cal utilitzar el pla B de la nostra intel·ligència , deixar-se endur pel que ens mostra.
Algú va apuntar que la dansa és somiar amb els peus , els joves artistes del Estudi DELL’ARTE ens van fer partícips d’aquest somni a nosaltres , espectadors privilegiats , que dissabte passat vam omplir el Teatre Municipal, les coreografies intel·ligents i creatives es van succeir amb extraordinària agilitat amb una narrativa seqüencial perfecta, recolzada en justos i encertats efectes visuals. La bellesa gravita en els espectacles de DELL’ARTE , no deixen
indiferents i ens embadaleixen cada any.
A destacar la coreografia , muntatge i posada en escena de MINIATURA DEL DESIG , un homenatge a la força esquinçadora de la icona immortal de la música francesa Edith Piaff, durant uns minuts va gravitar el color rosa en les nostres vides.
Afirmava Paco Mora “bailaor”, coreògraf, actor i professor de flamenc, “El Duende no se aprende hay que tener y saber sacarlo” , i així ho va posar de manifest la Coreografia de Mariona Camelia amb una CARMEN de Bizet que
va posar a més d’un la pell de gallina.
Aquesta vetllada de la mà de la dansa , va recórrer sensitivament per tot l’escenari i les butaques del Teatre del Ateneu Igualadi.
Miquel Segura