//Plugins sense CDN ?>
Divendres de la setmana passada la Fundació UEA va celebrar una jornada sota el títol "Conèixer els joves, treballadors del futur". La sessió va reunir representants del món educatiu, empresarial i voluntaris que col·laboren amb el projecte Professions de Futur de la Fundació UEA.
El punt central de la jornada va ser la conferència “El cervell dels adolescents”, a càrrec del biòleg i divulgador científic David Bueno.
Durant la seva intervenció, Bueno va explicar com els avenços en neurociència permeten entendre millor el comportament dels adolescents i la seva manera d’aprendre.
El divulgador destacava que el cervell adolescent està especialment orientat a la recerca de noves experiències, a la interacció social i al reconeixement del grup. Per aquest motiu, les experiències d’aprenentatge que connecten amb les emocions, el sentit de pertinença i la curiositat tenen un impacte molt més gran si es treballen des de la confiança i el respecte.
Bueno també subratllà que els joves aprenen i interaccionen millor quan perceben utilitat i sentit en allò que fan.
Després de la conferència, els assistents van participar en un debat i tancava la jornada un esmorzar de networking que va permetre als participants intercanviar experiències i reforçar la comunitat de voluntaris i empreses que col·laboren amb el projecte Professions de Futur.