//Plugins sense CDN ?>
Fotografies d’estils i tècniques diferents des dels inicis del segle XX fins l’actualitat. Això és el què mostra el FineArt Igualada en les 37 exposicions repartides en 19 espais. S’espera que fins diumenge passin per la capital anoienca entre 1500 i 3000 persones per admirar les obres de 30 fotògrafs, tant locals com d’arreu de l’Estat Espanyol.
El certàmen es va inaugurar divendres a la tarda a la mateixa sala on Albert Puntí i Miquel Abad exposen les seves obres.
La mostra Utopia distòpia d’Albert Puntí sorprèn al visitant pels fotomuntatges que realitza l’autor. Amb aquesta exposició Puntí parla de la societat a través de dues concepcions antagòniques: ‘la Utopia, en el sentit de pensar en una societat perfecte i millor de la que tenim, i la Distòpia, és a dir una societat amb diferències internes que la portaran a la desaparició’. El projecte combina imatges d'una societat distòpica de la que només en queden les ruïnes, amb imatges d'una utopia tecno-científica que creu que el desenvolupament de la ciència i de la tècnica permetran superar qualsevol repte que, a la humanitat, se li presenti.
Compartint sala hi ha el fotògraf Miquel Abad, que per aquest certamen ha escollit un recull d’imatges sota el nom En via morta. El títol de la mostra té un doble sentit per que ‘representa una estació de trens abandonada, però també el final d’un viatge, el viatge del pas del temps’. L’artista explica que l’exposició es divideix en dues part ‘en una treballo l’objecte i mostro la intervenció del temps sobre aquest objecte; i en l’altre treballo l’espai, on el pas del temps l’ha deixat buit’.
Miquel Abad va ser un dels primers entusiastes en la idea de tirar endavant el FineArt ‘per que a Catalunya feia falta un esdeveniment d’aquesta categoria en el món de la fotografia’. Abad desitja que tingui continuïtat i sobretot ‘que Igualada no s’ho deixi perdre’.
En aquesta línia també s’expressa la igualadina Carmel·la Planell, que participa al FineArt amb Postals de viatge. Per Planell ‘el més destacat del festival és que no hi ha ni base ni alçada, és a dir, tots compartim espais de la ciutat i cadascú exposa el seu producte’. Al Passatge de l’Ateneu l’artista local mostra fotografies d’arquitectures que l’han impressionat en els diferents viatges que ha fet. ‘No hi ha imatges de Catalunya per que penso que Catalunya no la viatgem, sinó que la vivim’.
Una exposició molt diferent presenta Ivana Larrosa. La fotògrafa porta a Igualada Absència, basada en un poema de Jose Luís Borges. Per l’artista a partir d’aquesta absència ‘defineixo l’espai entre la vida i la mort, entre l’objecte viu i l’ésser inanimat, reinterpretant la simbiosi de l’existència del temps i de la seva supervivència’.
Larrosa, que va guanyar el 2011 una menció honorífica a la Foto de l’any 2010 al Concurs Internacional The Aperture Light, està encantada de ser present al FineArt, ‘un esdeveniment d’alt nivell, molt ben organitzat, i amb sales d’exposicions magnífiques’. Exposa a la sala de les Encavallades del Museu de la Pell.
Les escoles de fotografia també tenen un espai reservat en aquest festival. Es tracta de l’espai Cíclope, situat al carrer Joaquima Vedruna, 24.
L’escola Groc de Barcelona exposa una selecció de projectes realitzats pels alumnes. Pel cap d’estudis del centre, ‘el FineArt és una plataforma important pels joves per donar-se a conèixer i, a la vegada, informar-se i descobrir nous formats i noves tècniques’. Segons el cap d'estudis ‘la fotografia s’ha de reeinventar per que avui en dia estem saturats d’imatges i s’ha perdut el valor inicial que tenia la fotografia’. Precisament, de la saturació d’imatges en parla el Projecte IO (imatge i observació), una de les obres exposades a la mostra de l'escola Groc.
Consulteu els fotògrafs i les sales d'exposicions aquí
Fotogaleria