//Plugins sense CDN ?>
Aquesta màquina, del model Berga, va ser fabricada per l'empresa alemanya Krauss Locomotive Fabrik-Krauss & Co. l'any 1896, va ser la número 7 part d’un lot de vuit màquines adquirit per l’antiga companyia gestora de la línia Manresa-Berga i va ser batejada com a Balsareny. Posteriorment, quan l’empresa s’integra a la Companyia General de Ferrocarrils Catalans passa a lluir el número 27. Als anys ‘60 del segle passat és retirada del servei i l’any 1973 és instal·lada com a monument històric a l’Estació Nova d'Igualada. Finalment, el 1989, és traslladada al Parc de l’Estació Vella, on es troba avui.
El consistori ha contractat l’assessorament tècnic especialitzat de l’Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial (APPFI), que ha recomanat la millor manera de dignificar-la i preservar-la. Aquests treballs contemplen, entre altres, netejar d’òxid i pintura la superfície de la màquina, aplicar una primera capa d’imprimació antioxidant soldable, reparar la planxa metàl·lica oxidada, substituir aquelles parts que han desaparegut al llarg dels anys i, finalment, aplicar un acabat amb esmalt. A banda, al seu voltant s’hi col·locaran metacrilats i una barana de protecció que impediran l’accés al seu interior, s’enjardinarà l’entorn i s’hi afegirà un rètol informatiu sobre la història del tren a Igualada i l’Estació Vella.
Josep Miserachs, tinent d’alcalde d’Entorn de l’Ajuntament, assegura que “la locomotora Balsareny és un testimoni molt important de la nostra història”. Per això, afegeix, el consistori “fa un esforç per a recuperar i dignificar un element que ens recorda el pes que, durant moltes dècades, va tenir el ferrocarril per les comunicacions de la nostra ciutat”. El cost total d’aquestes tasques, incloent l’estudi tècnic, és d’aproximadament deu mil euros.
Ro, és bo llegir poc a poc. Diu la notícia:
”A banda, al seu voltant s’hi col·locaran metacrilats i una barana de protecció que impediran l’accés al seu interior, s’enjardinarà... Llegir més l’entorn i s’hi afegirà un rètol informatiu sobre la història del tren a Igualada i l’Estació Vella.”
I després de rehabilitar (i pagar) la tornarem a deixar de manera que tothom campi qui pugui per damunt?
ernest
la conca
15 de maig 2014.14:06h
Molt bé Lola,molt bé,amb tot aixo de que tothom pot dir la seva,et trobes amb aquella majoria que només llegeix el titular i ja sap el que diu la noticia.
que i farem es el que abunda