TORNAR

S'inicien els treballs de rehabilitació de l’antiga locomotora del Parc de l’Estació Vella

La Balsareny es va construir a Alemanya a final del segle XIX i va prestar servei fins la dècada de 1960

cultura
Dijous, 15 maig 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’Ajuntament d’Igualada durà a terme a partir d’aquest mes de maig tasques de recuperació i millora en l’antiga màquina de tren ubicada al Parc de l’Estació Vella. Aquesta locomotora, la coneguda com a número 27 Balsareny, és avui un bon recordatori de l’època en què el ferrocarril travessava el Passeig Verdaguer i finalitzava el seu recorregut a l’actual plaça de Catalunya.

Aquesta màquina, del model Berga, va ser fabricada per l'empresa alemanya Krauss Locomotive Fabrik-Krauss & Co. l'any 1896, va ser la número 7 part d’un lot de vuit màquines adquirit per l’antiga companyia gestora de la línia Manresa-Berga i va ser batejada com a Balsareny. Posteriorment, quan l’empresa s’integra a la Companyia General de Ferrocarrils Catalans passa a lluir el número 27. Als anys ‘60 del segle passat és retirada del servei i l’any 1973 és instal·lada com a monument històric a l’Estació Nova d'Igualada. Finalment, el 1989, és traslladada al Parc de l’Estació Vella, on es troba avui.

El consistori ha contractat l’assessorament tècnic especialitzat de l’Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial (APPFI), que ha recomanat la millor manera de dignificar-la i preservar-la. Aquests treballs contemplen, entre altres, netejar d’òxid i pintura la superfície de la màquina, aplicar una primera capa d’imprimació antioxidant soldable, reparar la planxa metàl·lica oxidada, substituir aquelles parts que han desaparegut al llarg dels anys i, finalment, aplicar un acabat amb esmalt. A banda, al seu voltant s’hi col·locaran metacrilats i una barana de protecció que impediran l’accés al seu interior, s’enjardinarà l’entorn i s’hi afegirà un rètol informatiu sobre la història del tren a Igualada i l’Estació Vella.

Josep Miserachs, tinent d’alcalde d’Entorn de l’Ajuntament, assegura que “la locomotora Balsareny és un testimoni molt important de la nostra història”. Per això, afegeix, el consistori “fa un esforç per a recuperar i dignificar un element que ens recorda el pes que, durant moltes dècades, va tenir el ferrocarril per les comunicacions de la nostra ciutat”. El cost total d’aquestes tasques, incloent l’estudi tècnic, és d’aproximadament deu mil euros.


3 Comentaris

e

ernest

la conca

15 de maig 2014.14:06h

Respondre

Molt bé Lola,molt bé,amb tot aixo de que tothom pot dir la seva,et trobes amb aquella majoria que només llegeix el titular i ja sap el que diu la noticia.
que i farem es el que abunda

L

Lola

15 de maig 2014.12:30h

Respondre

Ro, és bo llegir poc a poc. Diu la notícia:

”A banda, al seu voltant s’hi col·locaran metacrilats i una barana de protecció que impediran l’accés al seu interior, s’enjardinarà... Llegir més l’entorn i s’hi afegirà un rètol informatiu sobre la història del tren a Igualada i l’Estació Vella.”

R

RO

15 de maig 2014.11:00h

Respondre

I després de rehabilitar (i pagar) la tornarem a deixar de manera que tothom campi qui pugui per damunt?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.