TORNAR

Lloll Bertran torna a casa diumenge amb 'El secret de la Lloll'

La igualadina serà una artista total a l’escenari del Teatre Municipal l’Ateneu

cultura
Dimarts, 20 febrer 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La camaleònica actriu igualadina serà a la capital de l'Anoia diumenge. 'El secret de la Lloll' parteix d'una escenografia senzilla i parca i esprem al màxim a la 'show-woman' anoienca per excel·lència.

Una de les imatges de la igualadina en aquest espectacleAquest diumenge, 25 de febrer, a les 7, Lloll Bertran presentarà al Teatre Municipal l'Ateneu d'Igualada un espectacle de creació pròpia, 'El secret de la Lloll'. En aquesta ocasió, l'actriu igualadina està acompanyada al piano per Isaac Fonoll i per l'actor Bernat Cot, presentant una aventura fantàstica amb cançons melòdiques, ritmes variats i molt d'humor. Les entrades es poden comprar al Punt de Difusió Cultural i Turística d'Igualada (c/ Garcia Fossas, 2) de dimarts a dissabte de 2/4 de 7 a 2/4 de 9 i dissabte i diumenge d'11 a 2. També en línia a www.ticketea.com i, des d'una hora abans de l'espectacle, a la taquilla del Passatge Vives. Les entrades tenen un preu de 18 i 15 euros, amb descomptes per a diversos col·lectius.

Bertran torna a la seva ciutat natal amb 'El secret de la Lloll', un conte teatralitzat, la història romàntica d'un comte francès i una cupletista catalana plena d'aventures, sorpreses i bogeries. Un espectacle fresc i divertit, on la Lloll fa tots els papers de l'auca i desplega el seu ofici i el seu art com a gran 'show-woman'. Aquest espectacle és molt més que un monòleg teatralitzat. Des d'un xarleston, passant per un cancan fins a un rock o un tema de cabaret, proposa un bon assortiment d'estils musicals en una història de suspens en què conviuen personatges ben variats i algun de molt actual.

Lloll atraparà l'espectador amb tot el seu gran talent per a la comèdia, el cant, el ball, la paròdia i la capacitat d'emocionar. Una proposta per oblidar penes i preocupacions i potser, al final, preguntar-se si tot allò que explica és o no ficció. Tal com diu el conte, potser sí o potser no. Lloll Bertran explica que "un bon dia en Bernat Cot, gran actor i excel·lent company, em va convidar a participar al cicle 'Espectapes' que, juntament amb l'Adrià Ferré, organitzen a la biblioteca del restaurant El Principal de l'Eixample; hi cabia qualsevol proposta i vam fer un espectacle al nostre gust". Tenia moltes ganes de cantar i "amb en Celdoni Fonoll vam seleccionar uns quants temes molt coneguts que havíem versionat, però volia teatralitzar el concert, lligar-lo dramatúrgicament; m'agraden els musicals on les cançons fan avançar l'acció o aporten més informació a l'escena i vaig teixir una trama que les va anar lligant fins a convertir-ho tot plegat en un conte amb fragàncies de cabaret".

A l'escenari hi haurà piano, percussió i l'essència del teatre: la paraula. Només quatre elements d'escenografia i atrezzo, amb un tamboret que es va transformant d'una berlina a una  chaise-longue i a un tocador de camerino o al que convingui. I el retorn als orígens: tot artesanal. I també sobre l'escenari, és clar, Lloll, que sempre presumeix del seu igualadinisme i li agrada posar cullerada en tots els treballs que fa. En aquest ha concebut la idea, n'ha fet el guió i el dirigeix. Amb un humor blanc, irònic, subtil i intel·ligent que és el que el seu públic espera.

En els seus més de trenta anys de carrera ininterrompuda, ha estat dirigida teatralment, entre altres, per Josep M. Flotats, Lluís Pascual, Ricard Salvat, Joan Lluís Bozzo, Josep M. Mestres, Abel Folk, Joan Font de Comediants, Joan Pera, o Àngel Llàcer. Musicalment, per Salvador Brotons, Isaac Fonoll, Antoni Ros Marbà, Sergi Cuenca o Manu Guix i, a la televisió per Salvador Alsius, Joaquim Maria Puyal i la Trinca. En teatre ha representat 'L'auca del senyor Esteve' (1984), 'Cyrano de Bergerac' (1984-86), 'El dret d'escollir' (1987-88), 'El misantrop' (1989), 'Un dels últims vespres de Carnaval' (1990-91), 'Cal dir-ho?' (1994), 'Pigmalió' (1997-98), 'Ronda de mort a Sinera' (2002), 'La verbena de la Paloma' (2004-05) i els espectacles propis 'La Lloll, un xou ben viu' (1992-93), 'Tot Lloll' (2001) i 'El show de la Lloll 25 anys' (2009). Ha actuat a l'òpera 'Don Carlos' de Verdi, al Gran Teatre del Liceu de Barcelona (2007), a 'Òscar, una maleta, dues maletes, tres maletes' (2007-08), 'El joc dels idiotes' (2008-09), 'La doble vida d'en John' (2009-10), 'Geronimo Stilton. El musical del Regne de la Fantasia' (2010-14), 'Violines y trompetas' (2012), 'Don Juan Tenorio' (2013-15) i 'Mares!' (2014).

També ha participat a 'Bandalismes', dirigint la Banda Municipal de Barcelona al Teatre Grec (2013) i a l'Auditori de Barcelona (2015), a 'Fang i Setge', el musical de 1714 (2014 i 2015), 'Molt soroll per no res' al TNC (2015 i 2016) i 'El florido pensil'. Sobretot, ha esdevingut molt popular arran dels seus xous a la televisió, en què ha demostrat la seva gran capacitat interpretativa, creant personatges, fent tota classe d'esquetxos i unes paròdies musicals absolutament impactants: The Beatles, Celia Cruz, Barbra Streisand, Louis Armstrong, Prince, Madonna, Marlene Dietrich, Liza Minnelli, Montserrat Caballé i Lluís Llach, entre molts altres. També ha fet cinema, publicitat i ràdio. Ha publicat els llibres 'Estimat diari' (1996) –amb Antoni Bassas i Xavier Bosch– del seu personatge Vanessa, i 'Quin món de mones!' (2006) –amb Celdoni Fonoll– del seu programa de ràdio del mateix títol a Catalunya Ràdio.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.