TORNAR

Els Moixiganguers somien en una Diada de Tots Sants històrica

Els morats volen fer-hi el 4d9f, el 3d9f i un tercer castell que es decidirà segons els assajos

cultura
Dimecres, 29 octubre 2025. 19:44. Marc Soler Riera.

Els Moixiganguers d’Igualada han celebrat, aquesta tarda a Les Cotxeres, una roda de premsa prèvia a la seva primera participació històrica a la Diada de Tots Sants d’aquest dissabte a Vilafranca del Penedès, una de les més importants del calendari casteller.

Guillermo Prieto durant la roda de premsa. Marc Soler.

El president de la colla, Guillermo Prieto, ha destacat que actuar a Tots Sants “és un privilegi i un premi” i ho considera “un reconeixement a la feina feta i a l’esforç dels últims anys”.

Tot i això, Prieto ha volgut deixar clar que “és un premi però no anem a passejar-hi, anem a portar-hi els nostres millors castells” i per aquest motiu ha fet una crida als igualadins i gent de la comarca a “fer pinya” amb la colla i a apuntar-se a moixiganguers.cat/totssants “per acompanyar-nos i viure amb nosaltres un dia tan especial”.

Josep Castellano explicant les intencions de la colla. Marc Soler.

El cap de colla, Josep Castellano, considera la presència dels morats a Tots Sants un “mèrit que s’ha guanyat la colla en els últims anys”. “Hi anem amb moltes ganes, molta il·lusió i molt de respecte a la plaça i a les altres colles", ha destacat.

Pel que fa als castells, Castellano ha estat clar, “hi anem a repetir el 4d9f que vam fer per Festa Major i Diada i el volem acompanyar del 3d9”.  

Respecte a la tercera estructura, Castellano ha afirmat que la colla té “altres cartes” i que “tenim la gamma alta de vuit, però estem plantejant altres castells més grans”, referint-se a la torre de nou amb folre i manilles.

Finalment, tant el cap de colla com el president han destacat la importància de l’assaig especial de demà, dijous, a partir del qual determinaran els castells que, dissabte al migdia, aniran a plaça.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.