//Plugins sense CDN ?>
La pluja ha condicionat la 29a edició de la Mostra d'Igualada, afectant l'ambient al carrer però sense deslluir un nou èxit de la fira que converteix, per uns dies, Igualada en la capital del teatre infantil i juvenil de Catalunya. Una fira que s'ha tancat aquest diumenge -ara sí, assolellat- amb més de 23000 espectadors i el creixement de l'àmbit professional del mercat.
Malgrat la pluja que va caure divendres i dissabte, totes les companyies programades en la 29a edició de la Mostra van poder presentar les seves propostes escèniques. Gràcies a l'equip tècnic i als voluntaris, la majoria d'espectacles de carrer que es van veure condicionats per la pluja, es van poder traslladar a diversos espais tancats, com ara el poliesportiu de l’escola Divina Pastora, el Museu de la Pell, l’Escola de Música i un espai gens convencional com la Basílica de Santa Maria. De les 104 funcions programades només es van suspendre tres representacions i, en tots tres casos, es tractava d'espectacles amb diverses funcions. “En una fira estratègica el programador ha de poder veure i la companyia ha de poder exhibir. Malgrat la pluja, hem centrat esforços en què això fos possible”, ha explicat Pep Farrés, director de la Mostra.
Més xifres
En aquesta edició de la Mostra, com hem dit, s'ha vist un centenar de representacions d'un total de 54 espectacles de 53 companyies. D'aquestes, 41 eren de Catalunya i 12 de l'estranger. Dels 54 espectacles que s'han vist a la fira de teatre infantil i juvenil de referència al nostre país, 9 han estat estrenes absolutes. Unes 23.000 persones han vist els espectacles de la Mostra d'enguany.
Creix la Mostra adreçada als professionals
Continuant amb les xifres, cal destacar que enguany s'han acreditat 682 professionals, entre programadors, companyies no programades i expositors, de 328 entitats provinents de Catalunya (275), de l’Estat Espanyol (40) i internacionals (13). D’aquests 682 professionals, 14 són programadors estatals (Comunitat de Madrid, País Basc, Andalusia, Illes Balears, País Valencià, Illes Canàries, Navarra, Aragó) i 14 internacionals (França, Romania, Dinamarca i Andorra). Aquesta xifra creix fins als 740 inscrits si hi sumem els professionals de les companyies participants.
“El mercat espanyol és un dels prioritaris i és molt positiu que cada cop més vegin La Mostra com a fira de referència i com a cita imperdible en el calendari de fires i festivals estratègics on generar negoci”, ha assenyalat Pep Farrés, que ha afegit, referint-se a la internacionalització de la fira catalana, que “treballem per obrir La Mostra a nous mercats i aquest any hem notat el que ja s'anava sembrant, un efecte crida entre programadors d’arreu d’Europa”. Un dels elements claus ha estat La Llotja, espai de trobada dels professionals, punt d’intercanvi d’informació i d’establiment de contactes.
La Mostra JOVE es consolida amb l’estrena del Grup de Participació Jove a L’Escorxador
Els joves han estat una mica més protagonistes en aquesta edició de la Mostra. Paral·lelament a la programació adreçada al públic juvenil, que ha tingut l'Escoxador com a escenari, enguany s'ha estrenat el Grup de Participació Jove, un projecte innovador en què una vintena de nois i noies d’entre 12 i 18 anys, amb la coordinació directa de La Mostra, han programat una sèrie d’activitats paral·leles.
Un públic encuriosit
Les setmanes prèvies a la celebració de la Mostra i durant els quatre dies del festival, la capital de l'Anoia s'ha omplert de símbols d'interrogació que representaven "la curiositat en escena", lema de la campanya de la fira d'aquest any. En el marc d'aquesta campanya s'ha desenvolupat l'acció #empregunto amb què s’ha interpel·lat el públic, convidant-lo a reflexionar sobre les sensacions que li han provocat els espectacles que han vist.