TORNAR

La Mostra es farà del 26 al 30 de maig amb el lema 'Mires o veus?'

Per aquesta edició s’han rebut 600 sol·licituds

cultura
Dimecres, 3 març 2021. 12:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El certamen de teatre infantil i juvenil es trasllada unes setmanes més tard per poder-se celebrar "amb més normalitat". L'equip de la Mostra d'Igualada treballa "amb diferents escenaris, però esperen que sigui com més presencial millor".

Ja hi ha dates definitives per a la Mostra d'Igualada 2021. Serà del 26 al 30 de maig -una jornada més que les quatre habituals- i amb activitats virtuals com és l'espai de contacte i contractació, la Llotja. L'organització presentava aquest dimecres l'edició 32a, amb el director Ramon Giné, el regidor de Promoció Cultural d'Igualada Pere Camps i l'autor del cartell, l'igualadí Ramon Enrich. El lema d'enguany: 'Mires o veus?'

Ramon Enrich, Pere Camps i Ramon Giné, en la presentacióPer a aquesta edició, s'han rebut prop de 600 sol·licituds d'actuació i es "treballa en diferents formats per poder celebrar-se amb la màxima presencialitat possible". El certamen tenia lloc sempre al voltant de Setmana Santa -enguany la Mostra era del 15 al 18 d'abril-, però en aquesta ocasió es farà esperar un mes i mig més, sis setmanes que com explicava Pere Camps poden ser determinants perquè avanci la vacunació. La proximitat a Setmana Santa (quan és previst que es relaxin les mesures) també comportava el risc que les xifres de contagis creixessin per aquelles dates.

Aquesta edició la protagonitza una campanya gràfica participativa que promou desenvolupar una mirada creativa. La façana d'una casa, una porta o una escombra, tots ells elements ben presents en la nostra vida diària, poden convertir-se, de sobte, en curiosos personatges que ens observen en silenci. Amb l'eslògan 'Mires o veus?' la Mostra 2021 repta a tothom a "desemmascarar-los, percebent-los d'una altra manera i compartint públicament les troballes a través de les xarxes socials".

Aquesta il·lusió òptica de "veure cares en objectes quotidians" consisteix en un fenomen psicològic conegut com a paridòlia. "La paridòlia és un joc estimulant que et porta a mirar les coses d'una altra manera. Provoca que t'hi fixis, que observis amb atenció, i no només les vegis. T'amplia la ment i et deixa sorprendre. Com el teatre que, a partir de la vida real, et transporta a un univers de ficció que t'evoca, emociona i et permet anar més enllà. És per tot arreu, encara que a vegades no ens n'adonem", reflexiona l'ideòleg de la campanya, el pintor i dissenyador gràfic igualadí Ramon Enrich, autor també de la renovació del logotip de la fira (coincidint amb el 30è aniversari) i de les campanyes de les dues darreres edicions.

El cartell es vincularà a un seguit d'accions promocionals, entre les quals el repte que la ciutadania trobi altres divertits casos de paridòlia i participi activament en l'objectiu de potenciar la mirada creativa. Les imatges es compartiran a través de les xarxes socials amb l'etiqueta #miresoveus i, les més originals, formaran part de l'espot de la fira a més d'entrar al sorteig d'un cap de setmana familiar a l'allotjament rural Can Alemany, a Santa Margarida de Montbui. El premi compta amb el suport d'Anoia Turisme del Consell Comarcal de l'Anoia i inclou l'estada d'una nit amb l'esmorzar de l'endemà inclòs. Es pot reservar (en època de temporada baixa) dins el termini d'un any. La cerca de paridòlies ja està oberta i, per optar al sorteig, cal haver publicat la o les fotografies (no hi ha límit de participació) fins al 31 de març del 2021.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.