//Plugins sense CDN ?>
Teatre, animació, titelles, clown, màgia, teatre d’objectes, circ, dansa o teatre musical són alguns dels gèneres que es podran veure a la fira, els espectacles s’han seleccionant entre les 288 propostes que van presentar-se. En total hi haurà una desena d’estrenes i es comptarà amb la presència de cinc companyies emergents. Les xifres d’espectadors que visiten la ciutat durant els dies de la mostra demostren la progressió que està vivint l’esdeveniment igualdí en els darrers anys. Balcells ha volgut subratllar la feina dels més de voluntaris que hi participen: ‘Sense aquesta col·laboració altruista, la fira no seria possible’.
En la seva intervenció, la regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Igualada, Maria Enrich, va destacar que ‘com a ciutat hem anat creixent tots al costat de La Mostra, any rere any estem més lligats a la fira’ El fet que enguany La Mostra vagi acompanyada del nom de la ciutat reforça aquest vincle entre Igualada i la Fira de Teatre.
S’ha valorat que alguns espectacles siguin menys convencionals
L’equip de direcció artística de La Mostra d’Igualada, encapçalat per Òscar Rodríguez, ha seleccionat els espectacles seguint criteris de qualitat, nivell artístic, innovació i connexió amb públics diversos, ja que han de ser aptes per a la programació de les temporades de teatre per a tots els públics d’arreu de les terres de parla catalana.
A més, en aquesta edició també s’ha valorat que alguns espectacles siguin menys convencionals i amb un component de risc més elevat, buscant noves aportacions tant de forma com de contingut. Rodríguez ha destacat que ‘pugem un graó pel que fa al teatre de risc o propostes innovadores’. La fira es desenvoluparà en 11 espais (6 tancats i 5 a l’aire lliure), a més de les cercaviles que itineren pel centre de la ciutat. També es comptarà amb la presència de dos Espais d’Empresa: Espai GAAC (al pati del Museu de la Pell) i Espai Camaleònica (al Parc de l’Estació Vella).
Un fira de referència
La Mostra d’Igualada és el mercat de referència de les arts escèniques per al públic familiar. Dels espectacles que es van presentar a La Mostra de l’any passat, se’n van contractar 1.039 representacions, el que suposa la generació d’un volum de negoci estimat de 2,4 milions d’euros, un 34% més que a La Mostra de l’any 2009, és a dir, un increment pel que fa a contractació d’uns 600.000 euros.
Geocaching
La Mostra d’Igualada ha demostrat un interès per les noves tecnologies i per això amagarà entrades i descomptes per a La Mostra. La idea és posar en marxa una acció de geocaching (www.geocaching.com), una gimcana de cerca del tresor pensada per a totes les edats i per jugar-hi amb família. Es tracta d’un joc de pistes pensat per fer-lo amb un GPS. L’activitat es posarà en marxa de cara al darrer cap de setmana del mes de març i se n’informarà a través de la pàgina de Facebook de La Mostra d’Igualada i del perfil de Twitter.