TORNAR
PUBLICITAT

La Mostra de teatre fa augmentar l'activitat econòmica de la ciutat

Més de 26.000 persones van ser a Igualada durant els dies de Mostra i 24 establiments de restauració van col·laborar-hi

cultura
Dimarts, 12 abril 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La Mostra de teatre infantil i juvenil està concebuda com un mercat d’espectacles al servei de companyies i programadors i, a banda de representar una gran mobilització a la ciutat d'Igualada, també significa un augment d'ingressos per part dels bars, restaurants i comerços de la ciutat. Enguany, a la Fira s'hi han pogut veure 129 representacions de 75 espectacles diferents, i un 17% de la programació han estat estrenes. Alguns dels restaurants del casc antic constaten que La Mostra ha comportat un gran increment de clients, i destaquen, sobretot, el gran moviment de gent de fora d'Igualada. Per altra banda, les companyies igualadines que van formar part de La Mostra també asseguren que han rebut contractes per part dels programadors.

La Mostra va comptar amb més de 26.000 espectadors

Les dues companyies igualadines que van participar a la Mostra d'Igualada expliquen que algun Ajuntament s'ha mostrat interessat en els seus espectacles i que, si bé es nota la crisi pel que fa a les contractacions, es pot afirmar que va ser una bona Mostra. La companyia Teatre Nu declara que li va anar 'molt bé. Va actuar diumenge, així que és d'hora per parlar de reaccions, però la resposta del públic va ser molt bona'. A més a més, el vespre del diumenge un Ajuntament va trucar a la Companyia per tancar un contracte, així que els de Teatre Nu estan 'segurs que a partir de La Mostra sortirà més feina'.

Per la seva banda, la companyia Príncep Totilau redunda en la diferència respecte d'altres anys en relació amb la disminució general de programació i la reducció del mercat arran de les retallades. 'Encara que els Ajuntaments no programin com abans, l'acollida del públic va ser molt bona'. La companyia encara no ha tancat cap contracte però assegura que, efectivament, 'hi va haver ajuntaments que es van mostrar interessats'.

Més clients als restaurants

La majoria dels bars i restaurants del casc antic de la ciutat van adaptar els seus horaris per acollir els espectadors que, per ells, es convertien en clients potencials. Alhora, alguns d'ells van preparar menús o degustacions especials pensades únicament per La Mostra de teatre, com les galetes de la Pastisseria Pla o les pizzes La Mostra del Munich.

En total, 24 establiments de la restauració van col·laborar amb la Fira de teatre infantil i juvenil, obrint les seves portes a tot el públic. En aquest sentit, Casa Roure assegura que els clients van ser els de cada any i que, un cop més, la terrassa es va omplir de colles de fora de la ciutat: Banyoles, Granollers, Illes Balears... La pizzeria Munich explica que la pizza exlusiva va tenir molt èxit, i que van servir a molts clients tant als migdies com a les nits. El bar i restaurant, Vinnart i Vinnari respectivament, també constata l'augment de clients durant els dies de La Mostra, i afegeix que tenien preparades més ampolles de plàstic 'ja que la gent prefereix endur-se les ampolles a les bosses'.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.