TORNAR

Muriel Casals defensa a l’AUGA el dret a decidir el futur polític el 9N

La presidenta d’Òmnium demana aprofitar l’oportunitat de construir un país normal

cultura
Dimecres, 19 març 2014. 19:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Muriel Casals va impartir la conferència “Un país normal” dilluns passat a l’AUGA, en un Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada ple de gom a gom. La presidenta d'Òmnium Cultural va defensar l’exercici del dret a decidir en la consulta del 9N i personalment el vot pel doble “sí” per aprofitar l’oportunitat de construir un Estat propi. Una oportunitat, també, per garantir el futur de la llengua i la cultura catalanes i la nostra aportació a una Europa més rica i diversa, va afegir.

Muriel Casals. Foto: Maria Gregori

La legitimitat democràtica no pot negar-se amb la legislació espanyola, si bé la pròpia Constitució permet la celebració d’una consulta com la del 9N, va dir. Casals va destacar el treball intens d'Òmnium en favor del dret a decidir, impulsant campanyes com "Un país normal", sense reununciar als projectes regulars dedicats a la llengua, la cultura i el país. Així, va remarcar la mobilització i il·lusió pel futur de la societat catalana com una de les claus del procés, a més de ser una font de regeneració política.

D’altra banda, com a professora emèrita d’Economia de la UAB –on encara avui fa classes- Casals va abordar dubtes econòmics que envolten el procés sobiranista, com el futur de les pensions o bé de les relacions comercials de les empreses catalanes.

En aquest sentit, va rebatre els arguments de la por, les declaracions del govern espanyol, contraposant-les al treball acadèmic d’obres recents escrites per economistes o bé al d’altres experts que contradiuen que una Catalunya independent no podria formar part de la Unió Europea.

Recordant la tradició industrial d'Igualada, la presidenta d'Òmnium també va exigir una economia productiva al servei de les persones com un dels pilars del futur; per generarriquesa i alhora redistribuir-la més justament. De fet, va afegir que un dels objectiusdel procés sobiranista és garantir l’estat del benestar. Casals va fer un breu repàs històric fins al creixement actual del sobiranisme, destacant el punt d’inflexió que va suposar la sentència del Tribunal Constitucional contra l’Estatut: “La multitudinària manifestació del 10 de juliol del 2010 va passar de ser una resposta a ser una proposta clara, un clam per la independència”.

Davant la inviabilitat de l’encaix de Catalunya a Espanya, d’un estat plural i federal, Muriel Casals va reivindicar l’aportació necessària dels catalans de tots els orígens per un futur compartit i millor, sense atemptar contra els drets de ningú; tampoc contra els ciutadans de la resta de l’estat. Així, va citar l’exemple dels fills i els néts dels colons anglesos, que van declarar la independència als Estats Units; dos països que, segles després, mantenen relacions comercials i de veïnatge excel·lents.

La propera sessió, dedicada a Armènia

Anton Maria Vilarrúbies farà la propera sessió, dilluns vinent, amb la conferència: “Armènia, un poble de fe i cultura amb la història en contra”. Un viatge per la biografia d’una petita república del Caucas, d'un país marcat per un genocidi turc, de la mà d’un llicenciat en Història i Art per la UB.


1 Comentaris

P

PRINCIPI Nro 7 (RENOVACIO)

08700

19 de març 2014.22:22h

Respondre

No ho llegeixis si ets *Indepe, podria ferir el teu orgull fins a cotes insospitades i en cas de llegir-ho, no posis en pràctica ni el principi de transposició ni el d’orquestració per... Llegir més favor.

El Ministre Nazi Joseph *Goebbels era un geni de la propaganda.
Els independentistes han pres el seu diari com l’ABC de la seva comunicació i ho posen en pràctica cada segon i en cada lloc com a eina propagandística.

Són aquests els principis:

Principi de simplificació i de l’enemic únic.
Adoptar una única idea, un únic símbol. Individualitzar a l’adversari en un únic enemic. (ESPANYA)

Principi del mètode de contagi.
Reunir diversos adversaris en una sola categoria o individu. Els adversaris han de constituir-se en suma individualitzada. (PP, Ciutadans, …)

Principi de la transposició.
Carregar sobre l’adversari els propis errors o defectes, responent l’atac amb l’atac. ”Si no pots negar les males notícies, inventa unes altres que les distreguin. (Catalunya independent aquesta fora de la UE *VS La UE no pot prescindir de Catalunya o Catalunya es convertirà en la Suïssa del mediterrani)

Principi de l’exageració i desfiguració.
Convertir qualsevol anècdota, per petita que sigui, en amenaça greu. (Massa per enumerar-les)

Principi de la vulgarització. Tota propaganda ha de ser popular, adaptant el seu nivell almenys intel·ligent dels individus als quals va dirigida. Com més gran sigui la massa a convèncer, més petit ha de ser l’esforç mental a realitzar. La capacitat receptiva de les masses és limitada i la seva comprensió escassa; a més, tenen gran facilitat per oblidar. (Espanya *ens roba!)

Principi d’orquestració.
La propaganda ha de limitar-se a un nombre petit d’idees i repetir-les incansablement, presentar-les una vegada i una altra des de diferents perspectives, però sempre convergint sobre el mateix concepte. Sense fissures ni dubtes. (Espanya *ens roba!) (Espanya *ens roba!) (Espanya *ens roba!) (Espanya *ens roba!) (Espanya *ens roba!)

Principi de renovació.
Cal emetre constantment informacions i arguments nous a un ritme tal que, quan l’adversari respongui, el públic estigui ja interessat en una altra cosa. Les respostes de l’adversari mai han de poder contrarestar el nivell creixent d’acusacions. (Cada declaració de qualsevol dirigent d’ERC, CIU, o la *CUP)
Principi de la versemblança. Construir arguments a partir de fonts diverses, a través dels anomenats globus sondes o d’informacions fragmentàries. (vegeu CAC, *CEO o qualsevol altre organisme de la *Gene, a més, associacions privades com OMNIUM CULTURAL, Catmon, Tram, i un larguiiiiisimo ETC)

Principi de la silencia-cio.
Fer callar les qüestions sobre les quals no es tenen arguments i dissimular les notícies que afavoreixen l’adversari, també contraprogramación amb l’ajuda de mitjans de comunicació afins. (cas *palau, caso mètode3, caso família pujol, cas pallerols, cas *treball, caso banca catalana, cas pretoria, i un altre sense fi , que no han arribat ni als jutjats perquè s’han parat abans… comptes en suïssa, adjudicacions a dit, 3% i un larguiiiiisimo ETC)

Principi de la transfusió.
Per regla general, la propaganda opera sempre a partir d’un substrat preexistent, ja sigui una mitologia nacional o un complex d’odis i prejudicis tradicionals. Es tracta de difondre arguments que puguin arrelar en actituds primitives.(Catalunya va perdre la seva independència en 1714, perquè fins llavors va ser un estat)

Principi de la unanimitat.
Arribar a convèncer a molta gent que pensa ”com tothom”, creant una falsa impressió d’unanimitat. (*In, *Inde, Independència!)

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.